baby 6 maand slaapschema op zijn kop.

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door neletje, 19 sep 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. neletje

neletje Actief lid

25 jan 2009
    377
    0
    0
    Mijn zoontje is nu 6 maandjes en een week oud en altijd wel een rustige tevreden baby geweest. Hij sliep ook altijd goed en spelen inde box vind hij heerlijk! Hij slaapt al sinds hij 4 maandjes oud is van half 8 tot een uurtje of 7 in de ochtend en dat gaat nog steeds gewoon goed dus niks over te klagen..

maar overdag gaat de laatste tijd minder goed. Hij sliep een hele tijd tot rond half 8 in de ochtend en ging dan rond 9u weer slapen tot half 11/11u. Dan rond half 12 eten en rond half 1 weer slapen tot rond half 3 ongeveer. In de avond deed hij rond half 6 nog even een powernapje van een half uurtje en dan savonds rond half 8 weer naar bed.

Sinds een week of 2 wordt hij in de ochtend iets vroeger wakker (soms half 7, en ok, dan moet ik nog steeds niet klagen voor een baby ;)) maar als hij daarna weer gaat slapen is hij na een half uur tot max een uurtje weer wakker. Soms is hij 9u of half 10 al weer wakker en hij is dan niet te genieten want hij is nog moe.... Spelen in de box houdt hij maar heel even vol, maar op schoot zitten of afleiden is ook niet ideaal. Ik heb geprobeerd om hem dan na een half uurtje tot een uurtje weer in bed te leggen maar dan wil hij echt niet slapen, terwijl ik zie dat hij dan echt moe is. ( hij wrijft in zijn oogjes, duwt zijn kroel tegen zijn gezichtje, oogjes vallen dicht, maar hij wordt boos en gaat niet slapen).

Tegen de tijd dat hij dan moet eten is hij eigenlijk te moe en te geïrriteerd om zijn brood of koekje op te willen eten. Na zijn fles (half 12) valt hij dan gelijk in slaap. En soms slaapt hij wel 2u aan een stuk maar soms weer maar een half uurtje om daarna weer niet te genieten te zijn.

Soms gaat het wel een dag of een paar dagen na elkaar goed en slaapt hij goed en is hij lekker vrolijk, maar de dagen dat hij overdag minder slaapt en niet tevreden is zijn er de laatste tijd vaker. Ik hoop dat dit de 6 maanden sprong is en dat hij daarna weer een beetje zijn ritme terug gaat vinden.

Ik hoor graag of jullie dit herkennen als de 6 maanden sprong?

2. MHV

MHV Actief lid

10 feb 2013
    435
    30
    28
    Herkenbaar hoor!
    En dat zal nog veel vaker veranderen......mijn zoontje is nu 16 mnd en heeft vanaf 8 maanden 2 slaapjes overdag en dat is stuk rustiger ipv 3 of 4 keer slapen wat hij voor die tijd deed.
    Door de sprongen wordt dat idd in de war geschopt maar het gaat ook weer over!
    Ik denk altijd maar.....wil of kan je niet slapen dan niet. Als ze ECHT moe zijn pakken ze hun slaap wel.

3. Michelle123

Michelle123 Actief lid

31 mei 2014
    156
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja vervelend is dat... helaas hier geen tips.
    Ja eentje misschien, is het donker in zijn kamertje?
    Zo niet, dan donker maken. Heeft hier goed geholpen.

Maar nog steeds is het iedere dag anders hoor. Inderdaad soms toch wakker zijn, niet willen slapen, dan weer in de box of op schoot, in ogen wrijven, dan weer in bed, maar toch niet willen slapen...

Soms...

Deel Deze Pagina