Ervaring nepmerken Ali expres?

Discussie in 'De lounge' gestart door GossipGirlxoxo, 15 aug 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.136
    8.869
    113
    Dan zou ik hem gewoon uitleggen dat hoe mooi hij die schoenen ook vindt ze niet geschikt zijn en dat hij om die reden andere schoenen uit zal moeten zoeken. Lijkt me prima te begrijpen voor een kind van zijn leeftijd. :) Het is niet dat hij op blote voeten moeten lopen, hij heeft vermoedelijk genoeg alternatieven, in de kast en ook in de winkel. Is dat allemaal niet goed, dan kan hij ze zelf nog kopen en anders desnoods zijn pak niet meer dragen, maar dat lijkt me overdreven…Lijkt me goed om hem de waarde van geld te leren… Ik heb geen ervaring met Ali schoenen, wel met andere goedkopere (pas de meeste reguliere sneakermerken helaas niet ivm brede voeten en de meeste goede schoenen zijn dan ook meteen weer ‘degelijk’ qua uiterlijk, dus soms koop ik voor het uiterlijk dan schoenen bij Van Haren of Scapino ofzo)…ik vind het over het algemeen geen aanrader… ‘Goedkoop is duurkoop’ klopt in dit geval vaak wel.

bloem82, Zeebra, chrystel73 en 5 anderen vinden dit leuk.
  2. GossipGirlxoxo

GossipGirlxoxo Niet meer actief

Ja dat zeiden wij dus gisteren maar ze gaan nooit afgesproken voetballen. Dat komt dan spontaan als ze buiten zijn en hij wil dan niet als enige naar huis moeten voor een schoenen wissel wat ik ook wel begrijp. Wij zeiden gisteren dan halen we een paar gravel schoenen voor voetbal die zijn niet stuk te krijgen.

3. Loveischocola

Loveischocola VIP lid

11 jan 2019
    12.252
    12.628
    113
    Vrouw
    Dat word rugzakje met schoenen meenemen altijd haha

owly en GossipGirlxoxo vinden dit leuk.
  4. GossipGirlxoxo

Het word ook een ander model nu. Dit is gewoon zonde het mag niet meer en ook niet van zijn eigen geld.

Zeebra, chrystel73, Neuzeke en 4 anderen vinden dit leuk.
  5. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.063
    3.858
    113
    Ik laat mijn kinderen daar dus wel over nadenken en keuzes maken op die leeftijd, want ik ga geen geld steken in iets met blijkbaar een waardeloze prijs-kwaliteitsverhouding. 3 paar kapotte schoenen in vier maanden? Waarom zou je dan in hemelsnaam nogmaals zulke schoenen overwegen?
    Met die prijs hoor je er ook gewoon een keer mee kunnen voetballen zonder dat ze kapot gaan.

Edit, ik lees nu dat je ze ook niet meer koopt.

bloem82, Zeebra, Saartje33 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  6. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Ja zou ik idd doen dan

GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  7. dreames

dreames VIP lid

9 dec 2007
    7.812
    4.050
    113
    Een losse zool door met de schoenen over de grond te slepen achterop de fiets vind ik niet gewoon 'spelen en doen'. En air gaat normaal gesproken ook niet zomaar stuk door 'spelen en doen'. Van mijn kind zou ik toch ander gedrag verwachten en daar een goed gesprek over voeren. Bovendien zou het klaar zijn met die soort schoenen. Als mijn kind het zo belangrijk zou vinden om die specifieke schoenen onder een bepaald pak te kunnen dragen dan had hij/zij er maar voorzichtiger mee om moeten gaan.

MissXray, bloem82, Zeebra en 7 anderen vinden dit leuk.
  8. februarimama

februarimama Fanatiek lid

23 okt 2014
    1.524
    851
    113
    Ik snap sowieso de Nike hype niet, de meeste zijn niet eens van leer. Prima om voor 40 euro bij de van haren te kopen maar niet voor voor 150 euro als ze steeds stuk gaan. Ik zou ze dus ook niet meer kopen en vragen hem iets anders uit te zoeken.

Zeebra, Jo79, Neuzeke en 4 anderen vinden dit leuk.
  9. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Ik zie dat je zoon zelfde leeftijd heeft als onze dochter. Ik vind wel dat je van hem kan verwachten zuiniger te zijn op zijn schoenen en dat hij dus andere schoenen kan aan doen als hij gaat voetballen.
    Hier komt dochter ook naar huis als ze gaat basketballen om andere schoenen aan te doen. Maar die is sowieso al voorzichtig op haar schoenen wat als resultaat heeft dat ze nu 3 paar Jordans en 2 paar forces heeft die er nog als nieuw uitzien.

Ik zou overigens geen schoenen van Ali halen, zijn vaak slechter schoenen en niet goed voor de voeten.

Zeebra, Jo79, Knuffelmonster en 4 anderen vinden dit leuk.
  10. lovemy2kids

lovemy2kids Fanatiek lid

3 nov 2010
    2.458
    1.407
    113
    Ik heb weleens nike air 270 van ali besteld! Om precies dezelfde redenen als jij beschrijft..
    gewoon een paar om mee buiten te voetballen etc.
    Mijn ervaring was er erg goed mee! Is inmiddels al wel een jaar geleden, maar ze zagen er prima uit! En liepen ook prima vond mijn zoon, je zag geen verschil.

GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  11. Zomerbloem

Zomerbloem Fanatiek lid

19 mrt 2018
    2.122
    2.577
    113
    Vrouw
    Niet meer Buitenspelen met zulke schoenen. Dat is prima te leren op die leeftijd.

Neuzeke en GossipGirlxoxo vinden dit leuk.
  12. GossipGirlxoxo

In dat opzicht ben ik echt niet streng. Het is een kind en hij moet kunnen spelen en wild doen. Netjes rechtop zitten kan nog als hij volwassen is. Ik ben blij dat hij niet nadenkt over vieze of kapotte kleding. Dat zijn geen zorgen voor een kind.

lovemy2kids en Mamavandrie34 vinden dit leuk.
  13. GossipGirlxoxo

Die regel ga ik niet invoeren. Dat wil ik zelf niet. Schoenen zijn om te dragen. Dan heb ik liever dat ze stuk gaan dan helemaal netjes te klein zijn geworden.

14. Zomerbloem

Zomerbloem Fanatiek lid

19 mrt 2018
    2.122
    2.577
    113
    Vrouw
    Oh oke.

Hier heeft hij naar school/dagjes weg enzo schoen A aan. Maar echt hier buiten spelen schoen b. Dat is dan echt voetballen, in de bosjes.
    Het is niet zo dat hij met A niet mag spelen dus netjes blijven ze niet hahaha. Zo ook met kleding. Als hij in bomen gaat klimmen en bosjesman gaat uithangen trek je maar een oudere broek aan. Die kan na het spelen(mocht het kapot of niet meer schoon worden) weggegooid worden.

Zeebra vindt dit leuk.
  15. citroenrasp

citroenrasp VIP lid

12 mrt 2017
    16.370
    21.751
    113
    Dat hoeft niet per se hè! Ligt er ook maar net aan hoe je kinderen straks in het leven staan.
    H is er bijvoorbeeld bewust van hoe milieuonvriendelijk en hoe mensonterend de mode-industrie in elkaar zit, dat brengen wij de kinderen ook bewust bij. Kleding kopen we dan ook tweedehands en ze kan er echt van genieten als ze weer eens een bijzondere vondst heeft gedaan op de markt/in de 2e hands winkel. :roflmao:
    Peer pressure hebben mijn kinderen geen last van want hier heeft iedereen ofwel tweedehands kleding ofwel lelijke nepmerken uit China. Dus dat dat hier niet echt speelt ben ik wel blij mee. Ik ga echt geen 300 euro uitgeven aan schoenen omwille van het merkje.

Amaranthas, Syane, NiVa0230 en 8 anderen vinden dit leuk.
  16. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Nee klopt, scheelt ook weer. Vind ik zelf ook te veel, maar ik kan niet ontkennen dat ik gewoon heel af en toe ook een duurder product koop voor mezelf omdat ik het dan oprecht heel mooi vind. Komt niet zo vaak voor hoor, maar soms zie je gewoon iets wat je heeeeeel graag wil :p

MamaChantal en citroenrasp vinden dit leuk.
  17. dreames

dreames VIP lid

9 dec 2007
    7.812
    4.050
    113
    Is niet streng maar je kind de waarde van spullen leren evenals respect voor het feit dat je er als ouders moet werken voor geld (dat het niet zomaar uit de lucht komt vallen).

Er is een heel scala tussen netjes rechtop zitten en niet nadenken over kapotte spullen.

Mijn kinderen hoeven ook niet na te denken over het vies maken van kleding en schoenen maar gaan gelukkig wel respectvol met hun spullen om. Ze waarderen wat ze krijgen en hebben respect voor het feit dat wij er voor moeten werken (ondanks dat geld het laatste is waar we ons zorgen om hoeven te maken).

RoGiJuLi, Zonnestralen, Zeebra en 8 anderen vinden dit leuk.
  18. Saartje33

Saartje33 Fanatiek lid

6 dec 2018
    3.886
    5.838
    113
    Vrouw
    Ik zou in het vervolg de bon goed bewaren en als ze binnen een maand stuk zijn dan ging ik er mee terug. Van schoenen voor die prijs mag je verwachten dat ze langer mee gaan. Voetballen op Nike’s lijkt me zeker moeten kunnen

GossipGirlxoxo, Jo79 en citroenrasp vinden dit leuk.
  19. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.299
    10.268
    113
    Heb je geen andere manier van bewijs van betaling? Bankafschrift bijvoorbeeld.

Of je knul doet erg vreemd met de schoenen of het is gewoon prut. Binnen een maand stuk is natuurlijk raar.

Mocht je bij de winkel niks kunnen zou ik contact opnemen met het bedrijf.

20. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.136
    8.869
    113
    Het leven is niet zwart-wit, hè? Je kunt een kind, zeker van die leeftijd, best leren om voorzichtig te zijn met spullen. Met 13 kun je prima bedenken dat met je schoenen over de grond slepen niet de bedoeling is. Dat is niet ‘niet spelen’, maar wel gewoon voor je spullen zorgen. Voetballen vind ik wel ietsje anders, maar ik heb mijn 12-jarige gister ook gevraagd om alsjeblieft met oude schoenen te voetballen ipv op de nieuwe die ik op dat moment voor haar kocht (of om voetbalschoenen te vragen als ze echt weer veel gaat voetballen). En ja, dan moet ze dus even lang huis als ze wil voetballen en ze haar nieuwe schoenen aan heeft, zolang ze geen 80 km verderop zit overleeft ze dat vast. En ik vind het voor een kind van 12 dus niet heel raar om iets verder te denken dan je behoefte op dat moment, alleen maar goed om te leren, juist met dit soort, in mijn ogen relatief kleine, dingen. (Eerlijk gezegd vind ik dat je dat bij jongere kinderen al mag verwachten. Mijn jongste speelde in groep 3 iedere pauze paardje op een kunstgrasveld. Dat was dus een legging per dag met kapotte knieën. En ondanks dat die dingen 3 euro kosten oid (ik kocht al goedkope ;)), vind ik dat dus echt onzin. De keus was dus of een legging en dan niet op je knieën of een spijkerbroek (die houdt het wat langer uit ;)) of geen paardje meer spelen, kon natuurlijk ook nog. ;) Ook een kind van 5/6 kan enigszins zorgvuldig zijn met zijn/haar spullen en toch lekker kind zijn en spelen ed. We consumeren genoeg met z’n allen, kan geen kwaad daar een beetje bewust mee om te gaan.)

emmen88, Amaranthas, Anna009 en 17 anderen vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina