Mijn zoon is 13 en werkt nu. Op eigen initiatief. Mijn man heeft nooit gewerkt (ivm voetbal) en kan nu toch echt prima met geld omgaan hoor
Hier beetje hetzelfde idd. Er zal ook zeker zelf gewerkt moeten worden. We sparen vooral voor een evt studie, zodat ze niet hoeft te lenen later.
Het gaat niet per se over opeisen. Als het op naam kind staat, is dat dus gewoon hun geld als ze 18 worden. Je kan die leeftind ook verhogen trouwens.
Ik dacht al dat je het grotere geheel niet snapte qua voorbeeld. Maakt niet uit. Het ging ook niet om een anekdote maar (en nogmaals) om het voorbeeld hoe dingen kunnen lopen. Dan rest mij nog de vraag wat jij van toegevoegde waarde meende te vinden mbt belazeren? Wat was daar dan de toepassing van? Kijk, uiteraard ben ik er zelf bij geweest toen ik een relatie met een ander aanging. Maar waarom vermeld jij het hier, terwijl ik er met geen woord over rep? Als we het dan toch over toepassing gaan hebben
Mbt voogdij over de kinderen, daar hoef je (tegenwoordig) niet persé een testament voor op te maken. Je kunt dit ook in het gezagsregister aangeven. Zo gepiept!
Ja, dat werkt echt makkelijk! Maar dan heb je de financiele kant nog niet geregeld. Dat gaat niet automatisch naar de voogd dacht ik. Maar weet ik niet zeker.
Nee klopt! Dat moet je anders doen. Maar dat van het gezagsregister vind ik wel een geruststellend idee.
Wat ik bedoelde is of jullie iemand aanwijzen voor het beheer van de erfenis, dingen vastleggen over hoe en wanneer de kinderen bij het geld kunnen etc.
Wij hebben dat in ons testament opgenomen, is een (heel) ander persoon dan degene die we als voogd voor onze kinderen hebben. (Beide kennen elkaar niet, dat is overigens niet met reden maar is toevallig zo)