Best blij dat te lezen begon mezelf al gek te vinden. Ik heb nooit de kinderen gezegt dat ze voorzichtig moeten zijn met kleding. Ik koop het, ze kiezen er zelf vaak niet voor en ze moeten in mijn ogen doen wat ze leuk vinden (tot een bepaalde grens). Ik hoorde toen zoon klein was op school weleens moeders boos worden met potverdikkie heb je weer gevoetbald nu heb je hele groene vlekken van het gras op je nieuwe broek! Dat vond ik echt altijd heel zielig. Dacht ik ja dan moet je dat niet aantrekken je kind moet toch op school gewoon kunnen spelen! Ik heb met zoon een periode gehad (dacht kleuterklas of groep 3) toen kwam hij altijd met vlekken in kleding thuis die er niet uit gingen. Ze hadden toen oude autobanden op het schoolplein om mee te spelen. Die periode heb ik alleen nog maar H&M kleding voor hem gekocht. Ik ga toch niet boos worden omdat zijn dure shirt vies is geworden met spelen dat was mijn keuze niet die van hem! Dus dan kocht ik dat even niet die periode. En toen zag hij er ook altijd leuk uit. Maakte hem niets minder leuk maar ik vind zelf leuke merkjes leuk voor hem en ik koop het graag. Dan zijn de consequenties ook voor mij.
Ik begrijp van man dat de echte ouderwetse air max wel heel erg lekker lopen. Schijnen ook echt goed voor je voeten te zijn. Maar die vind zoon niet mooi. Man en zoon hebben dezelfde maat dus hij kan ook elk paar van man aandoen als hij wil maar dat doet hij niet.
Dat is ook het geval, zijn gewoon slechte kwaliteit. Dun stofje (geen leer), hele dikke air zool die een beetje uitsteekt dus je hoeft maar ergens langs te gaan en die air is lek. Dit model is gewoon absoluut het geld niet waard en hij is het er zelf mee eens dat hij vanaf nu alleen nog maar leren nikes moet kiezen.
Je zoon zit echt in de leeftijd dat mode heel erg belangrijk is, hoor je vaak, gelukkig mag ik het voor man lief 3 jaar nog zelf bepalen maar ik herken het uit mijn eigen jongen jaren. Mijn man was en is daar nog steeds heel simpel in
Ik snap niet zo goed waarom hij dan voor gek zou lopen? Ik zie veel vriendjes met neppe stone island kleding lopen na hun vakantie in Turkije. Een blinde ziet nog dat het nep is want dat loge is 3x zo groot en net wat anders. Maar naar mijn weten pesten ze elkaar daar absoluut niet mee. Gelukkig heeft hij een leuke vriendengroep en pesten ze elkaar niet om elkaars kleding keuze hoor.
merk broeken in the wall bij de outlet was ook niet alles, outlet in lelystad heeft betere spullen. de pasvorm is gewoon van de outlet veel minder. gelukkig draag ik in de zomer makkelijk zittende broeken, liefst een beetje outdoor broek, soepel en licht, een boek die zweet vind ik zo irritant
Ik ben bang dat influisteren of zelfs schreeuwen geen invloed zal hebben. Ben al blij dat hij zelf ook klaar is met dat 270 model.
Kennis van ons had red bull polo's gekocht na 1x wassen kon je ze alleen aan om te schilderen zo slechte kwaliteit. koop liever bij een merken outlet en straks voor de formule 1, dan maar een overjarig shirt of blouse we gaan gewoon genieten van de race.
Klopt..de ouderwetse air max zijn de enige sneakers waar ik op kan lopen zonder zere voeten te krijgen. Al m'n andere schoenen hou ik nog geen dag vol...daar moet ik echt mijn steunzolen in leggen. Mijn zoon heeft ook de ouderwetse en de 270. De ouderwetse groeit hij uit..de 270 slijt hij. Niet bij de zool, maar elke keer piepen zijn tenen door de stof..hij voetbalt ze ook stuk. Ik koop echter altijd in de sale..dus betaal er nooit meer dan 70 euro voor...(vaak nog minder).
Ik ben die 270 nog nooit in de sale tegen gekomen helaas. Heeft je zoon nog kindermaat? Dat scheelt ook aanzienlijk in prijs! Het gaat hier om de zwarte en legergroene 270 modellen.
Ik wil ook niet dat mijn kinderen bang zijn om vies te worden of zich druk maken om kapotte spullen. Maar ik vind het wel belangrijk dat ze leren om met respect met je spullen om te gaan. En hier helemaal geen dure spullen hoor, merkloos. Zoon heeft als sneakers Vans, die zijn ook helemaal niet zo duur. Maar net zoals ik niet een muurtje ga verven in goede kleding, leer ik hen ook dat je soms beter oude kleding aan kan doen als je iets van plan bent. Daarom heeft zoon "oude speelschoenen" zodat zn Vans niet na 3x dragen kapot zijn. Ik zie dat bij veel vriendjes trouwens. En ook met de uitleg dat je zuinig op je spullen moet zijn kunnen ze hier uitstekend kind zijn.
Maar dat doe ik ook heus wel. Zoon ging zaterdag sleutelen aan een opknapbrommertje dat hij met wat vriendjes samen heeft gekocht en dan zeg ik wel trek oude kleding aan en niet een nieuw nike tech pak met al dat olie en smeer wat ik er niet meer uit krijg. Maar als hij buiten is en ze besluiten te voetballen hoeft hij niet van mij als enige uit de groep eerst 15 minuten naar huis te fietsen of lopen om andere schoenen aan te trekken. Met al zijn andere schoenen is dat ook nooit een probleem geweest alleen met dit paar en dat heeft meer met de kwaliteit te maken dan met zoon zijn gedrag. Ze voetballen al zeker niet dagelijks dus als dat met dit paar 6x is geweest is het veel en dan mogen in mijn ogen schoenen niet al kapot zijn (gaten in neus van zijn linkerschoen, hij is linksbenig) omdat die tenen dwars door de stof heen komen. En met zijn andere schoenen is dat dus geen probleem alleen met dit paar wat voor mij ook wel duidelijk maakt dat dit paar van slechte kwaliteit is. Die zool die loslaat is door het dom remmen met voeten op de fiets dat ligt niet aan de kwaliteit. Die lekke air, geen idee wat de oorzaak daarvan is maar ook dat mag niet na een week of 6. En het is ook niet zo dat hij ze dagelijks draagt want hij heeft bij elk pak bijna een appart paar schoenen.
Ja hij heeft kleine voeten en zit nog net in de kindermaten..nu 36.5 dacht ik? Voordeel is hier nog wel..ik zoek 2-3 paar schoenen (meestal online) en vraag daarna zijn mening..hij is nog niet op een leeftijd dat hij zelf in de stad tegen een paar mooie schoenen aanloopt en z'n zinnen zet op een bepaalde kleur. Maar ben het dus wel met je eens dat die 270 kwalitatief een stuk slechter zijn..
@GossipGirlxoxo de nike air force zijn enorm stevig vind ik net als de Jordans. Hij kan ze eventueel ook laten customizen!
Nou wat een kloteschoenen zijn dat he! Hier ook echt 3 paar gehad inderdaad in de afgelopen 2 jaar en echt binnen no time stuk. Dan de Air weer lek, dan de stof helemaal kapot etc. Ben je wel eens bij de Nike Clearance Store geweest in Utrecht? Je moet mazzel hebben hoor, maar ik heb er dus 1x een paar 270's gevonden voor 80eu voor hem. En voor mezelf zelfs voor 60. Het vergt wel even struinen door alle schoenen, en wat ik zeg, ze krijgen wisselend spullen binnen dus het moet er maar net tussen zitten. Maar ook echt meer dan genoeg andere modellen, en als je mazzel hebt hangt er hier en daar ook echt nog wel leuke kleding voor een goede prijs. Die winkel die krijgt alle overgebleven stock van de outlet stores, vandaar dat zij weer goedkoper zijn. Kocht daar ook altijd zijn voetbalkledng, gymkleren, scheenbeschermers, kicksen etc voor veel minder!
Het ligt niet aan je wasmachine, hier precies hetzelfde. Ik vind die Nike tech pakken rampzalig. Zien er hartstikke leuk uit hoor maar de kwaliteit is gewoon bagger. Het zitvlak pluist al na een paar keer gezeten te hebben en de vesten zijn ook niet meer wat ze geweest zijn. Ik ben er een keer mee terug gegaan naar Footlocker en kreeg te horen dat mijn zoon er waarschijnlijk mee buiten over grond mee is gaan schuiven. Mijn oudste zoon is 17, destijds 15 en die is juist superzuinig met z’n kleding. Ma een beetje stennis kreeg ik een nieuwe. Heb nu een beetje geaccepteerd dat ze snel pluizen.
Beetje off topic maar wonen jullie meer in het westen van het land waar het dragen van merkkleding nog steeds een dingetje is? Welk merk t ook is, het is imo belachelijk veel geld voor gympies. In het oosten worden dat soort gympies (want meer is t niet) en die “pakken” echt geassocieerd met aso.
Gelukkig maar. Wat ik bedoelde is dat je veel geld betaald om met een bepaald merk te lopen. Het merk staat vaak ook opzichtig op de kleding of schoenen. Als je dat niet uitmaakt kan je immers ook vergelijkbare spullen vinden zonder merk. Soms nog betere kwaliteit ook wn goedkoper (omdat je niet voor het merk hoeft te betalen). Waarom zou je dan met een nepmerk gaan lopen? Zeker als overduidelijk is dat het niet echt is? En in het geval van Ali ook van slechte kwaliteit.