Ervaring nepmerken Ali expres?

Discussie in 'De lounge' gestart door GossipGirlxoxo, 15 aug 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mammavantwee

Mammavantwee Niet meer actief

Toch vind ik het echt bizar wat ik hier lees :eek:. Wat een uitgaves, die pakken en schoenen en zeker op die leeftijd.

Zeker niet om te oordelen, maar denk er wel bij na als je je kinderen zo opvoed hun later als ze ouder zijn niet eens meer weten dat het met minder ook goed is. Wat als ze dit op 13 jarige leeftijd al willen, wat willen ze dan wel niet op 16 jarige leeftijd?

chrystel73, Summerbelle, Saartje33 en 3 anderen vinden dit leuk.
  2. GossipGirlxoxo

GossipGirlxoxo Niet meer actief

Smaak kan heel breed zijn hé ;)
    Mijn zoon draagt nike tech pakken maar ook hugo boss polo's en heeeeeeeel veel er tussenin.

Marsepein vindt dit leuk.
  3. GossipGirlxoxo

Willen jou kinderen altijd meer en meer dan dat je verwacht dat ze op 16 jarige leeftijd meer willen dan op 13 jarige leeftijd? Mijn kinderen willen namelijk nooit meer en meer. Die zijn tevreden met alles wat ze krijgen.
    En ik hoop dat als hij 16 is dat hij een Vespa of een Biro autootje wil. Maar als je op kleding doelt zal hij dan niet veel meer of anders dan nu willen. En is dat wel zo omdat hij ineens heel erg veranderd dan heeft hij pech. Hij kan zoveel willen maar er is een heel groot verschil tussen willen en krijgen.

4. tuc

tuc Niet meer actief

Maar je snapt toch dat de gemiddelde ouder geen vespa scooter voor zn 16 jarige kan of wil kopen of zo'n brommobiel van meer dan 10000 euro. Dus voor de meeste ouders is dat meer en meer ja.

Mammavantwee, Felice, Sado en 5 anderen vinden dit leuk.
  5. GossipGirlxoxo

Ik zeg niet dat mijn kind dat wil he? Ik zeg dat ik hoop dat hij dat wil! Want ik vind dat gigantisch leuke dingen en ik zou het leuk vinden als hij dat straks wil.

6. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.173
    35.834
    113
    Dat is mijn smaak niet hoor (loop zelf nooit in merk of sportkleding), maar die van puber. Jongste heeft veel van we en Jack en Jones, maar daar wil de oudste echt niet mee lopen. New Yorker zit hier niet in de buurt.

7. GossipGirlxoxo

Mis je niet veel aan, vind het een beetje een veredelde cool cat.

8. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.173
    35.834
    113
    Ja ik vind ze echt te duur om zo even te kopen. Doe ik voor mijzelf en de anderen ook niet. Vind het prima dat hij ze wil hebben, maar dan mag hij zelf wel wat mee betalen. Vind 60 euro voor een kledingstuk genoeg, dus de rest mag hij dan zelf bijleggen. Voor jassen en schoenen geldt 120 als max.

Saartje33 en GossipGirlxoxo vinden dit leuk.
  9. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.173
    35.834
    113
    Ja dacht ik al. Vroeger in Duitsland wel eens geweest.

GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  10. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.173
    35.834
    113
    Hier ook hoor. Naar school vooral polo's met een spijkerbroek. Thuis liefste sportpakken.

GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  11. tuc

tuc Niet meer actief

Dat snap ik. Maar jij benoemt altijd dat jouw kinderen nergens om vragen, maar ze zijn natuurlijk wel een bepaalde levensstijl gewend. Ik geloof gewoon niet dat zeker de oudste het zonder meer prima vindt als jij onze opvoeding op dat vlak over zou nemen ineens. Ter illustratie: zo'n fleece pak van Nike zou hij dan als verjaardags en Sintcadeau samen moeten vragen en dan zou dat ook het enige cadeau zijn (budgettechnisch gezien, ik dacht dat ze 200 euro kostten).
    Dus als hij met zn 16e al een cadeau van 10.000 euro zou krijgen, dan ben ik benieuwd wat hij met 18 zou willen vragen, of wat de verwachtingen op volwassen leeftijd zijn.

Mammavantwee, Felice, MamaChantal en 4 anderen vinden dit leuk.
  12. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.173
    35.834
    113
    Ik kreeg alles wat ik wilde als kind en puber. Ken heel goed de waarde van geld en ben juist degene die er goed mee om kan gaan. Hier krijgen ze overigens dus zeker niet alles, mogen ze zelf bijbetalen als ik te gek vind of krijgen ze het voor een verjaardag of rapport oid. Maar het kan zeker wel hoor, ik koop nu nooit meer iets voor mijzelf eigenlijk, weinig behoefte aan.

Marsepein en GossipGirlxoxo vinden dit leuk.
  13. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.285
    17.171
    113
    :eek: Dan krijgt ie het helemaal niet :roflmao:
    :|
    Dan boft hij maar dat jullie dat willen kopen :thumup:

tuc vindt dit leuk.
  14. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.173
    35.834
    113
    Nou ja, dat is natuurlijk wel een beetje zo. Hier komt zo'n pak er ook niet zomaar, maar bijvoorbeeld voor een verjaardag of een deel zelf bijleggen.

tuc vindt dit leuk.
  15. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.173
    35.834
    113
    Als je goed leest doe ik dat dus niet hoor. Zit bij mij ook een max aan. Niet dat ik het niet zou willen hoor, maar ik heb 3 kinderen en 200 voor een pak is mij te gek. Maar hij krijgt kledinggeld en hij werkt ervoor, soms krijgt ie wat extra.

16. GossipGirlxoxo

Ik kan niet voor hem spreken maar kreeg zelf ook een nieuwe scooter die toen in was voor mijn 16e verjaardag en had totaal geen verwachtingen voor mijn 18e verjaardag.
    En misschien heeft mijn zoon wel verwachtingen dat mag. En als die verwachtingen te hoog gegrepen zijn heeft hij heel simpel pech. Want hij krijgt wat wij willen geven en niet meer.

Jolna vindt dit leuk.
  17. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.285
    17.171
    113
    Ja ik las het :) was meer algemeen dat ik dat niet zou kopen.
    En de 2e reactie over boffen was op GossipGirlxoxo

suus1983 vindt dit leuk.
  18. GossipGirlxoxo

1 heeft hij van ons zomaar gekregen omdat kleding erbij hoort de 2e was omdat hij over was zonder onvoldoendes.

Dat hoef je niet te geloven als ik maar weet dat mijn kinderen tevreden zijn met zo goed als niets en inderdaad nergens om vragen dan is dat voor mij voldoende. Ik hoef dat aan niemand te bewijzen ik ben heel blij dat mijn kinderen zo tevreden zijn.

Edit. Ik zal het je nog leuker vertellen mijn zoon krijgt al een paar jaar amper nog sint kadotjes. Een kraslotje en wat vuurwerk en soms 10 euro in zijn schoen. Met pakjes avond een paar handschoenen terwijl zijn zusje voor een paar 100 euro kadotjes krijgt en dat boeit hem helemaal niets. Net als dat hij met kerst air pods a 130 euro kreeg en zijn zusje een ipad van 750 euro. Het doet hem niets want hij is tevreden en blij met wat hij wel krijgt.

juf1987, Ysabella, Mamavandrie34 en 2 anderen vinden dit leuk.
  19. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.136
    8.869
    113
    Geen idee of het de juiste maten zijn en het is wel ‘erg merkloos’ (;)), maar bij bv. de Wibra, Hema, Primark, WE, enz. zie ik regelmatig dingen waarvan ik denk ‘hé, leuk!’. H&M en C&A ook soms. Shoeby, Ter Stal, Persival ed hebben ook regelmatig dingen, maar daar kom ik zelf eigenlijk nooit. En bij sites als kleertjes.com, maar dat is wel merk natuurlijk. Daar bestelde is de kleding voor mijn dochters eigenlijk altijd, omdat ik juist de meidencollecties in de winkels vaak erg tegen vind vallen.

20. GossipGirlxoxo

Op kleertjes.com is juist alles weer merk volgens mij?

Deel Deze Pagina