Mijn zoontje ligt heel vaak zo, als hij op zn rug ligt..Soms slaapt hij ook zo. Ik vraag me af of er meer kindjes zijn die dit doen. We hebben toen hij 3 mnd was bij de fysio gelopen voor voorkeurshouding. Dus miss ga ik wel weer terug, vrouw heeft altijd gezegd dat we terug konden. Maar was wel nieuwsgierig of meer kindjes dit hebben.
oei, dit lijkt toch wel erg op overstrekking. of het kwaad kan weet ik niet, maar ik zou er wel eventjes naar laten kijken.
Mijn zoontje is te vroeg geboren (36 wkn en 6 dgn) en overstrekte zich dus in de eerste maanden ook... Maarja niet zo heel erg. Hij ligt ook vaak te lachen als hij het doet, dus het doet geen pijn lijkt mij. We moeten pas 8 april naar de kinderarts, want wil het daar ook even voorleggen.
Daar zou ik toch naar laten kijken, lijkt me niet echt een goeie houding!' Anders neem je de foto mee. Ben benieuwd wat ze zeggen.
@josien ja hij slaapt altijd op zijn rug, maar niet altijd zo hoor Maar dan wel met zijn hoofdje plat zeg maar en dan naar achteren gegooid..dus niet normaal
Lijk mij inderdaad ook flink overstrekken, mijn zoontje dee dat ook, maar vooral als hij op zijn zij lag
Gek hè? Ja, ik denk ook aan overstrekken, maar voor de gein? Dat vind ik wel vreemd. Want ik verwachtte dat ze dan altijd pijn hadden als ze dat deden. Ik zou het er inderdaad toch eens over hebben met de kinderarts. En anders misschien het consultatiebureau bellen? Die hebben hier zo'n telefonisch spreekuuur. Misschien bij jullie ook? Succes! Josien
Nou dat vind ik dus ook zo raar, dat hij soms lacht als hij dat doet,als hij op het speelkleed ligt bijv. Ik ga denk ik eerst de fysio bellen, ik heb niet zo een goed contact met het cb hier, is wel jammer. @ikke ben jij naar de fysio gegaan toen en hoe oud was je kindje toen hij overstrekte?Als hij op zijn zij ligt maakt hij soms ook wel eens een soort banaantje van zichzelf...
Mijn eerste reactie was: OEI! Mijn gevoel zegt: bellen, lijkt me niet goed voor z'n lijfje, dat overstrekken. Een osteopaat kan je ook proberen trouwens.
Ik ben eerst naar een osteopaat geweest en daarna bij een fysio Quinn deed dit al vrij snel, en heeft het vrij lang gedaan. hij is tot hij 6 maanden ofzo bij de fysio geweest. Hij had een voorkeurhouding, kiss syndroom Van het overstrekken leek hij verder geen last te hebben trouwens, terwijl ik zoiets had auwtsss
Mijn zoontje is 3 mnd te vroeg geboren en overstrekte ook heel erg, wij zijn toen ook bij een osteopaat geweest, en bleek iets in zijn nekje niet goed te zitten. Na dat we bij de osteopaat waren geweest ging het snel beter. Zou er toch eens achter aan als ik jou was
Zo slaapt hij ook vaak iemand die dat herkent misschien? @ikke mijn zoontje had ook voorkeurshouding maar ik was snel weg bij de fysio omdat het al snel weer goed ging. Kan het zijn dat dit miss een nasleep is?
Herken het wel dat mijn zoontjes ook naar achteren lagen met hun hoofdje. Maar toch lijkt het anders dan bij jou kindje, het is net of zijn armpje ook vreemd ligt. Of lijkt dat zo door de slaapzak en deken?
@jada klopt zijn armpje ligt ook niet oke beetje omhoog zeg maar @ikke dank je wel voor de link ik ga even kijken Maar ik vraag me echt af hoe dit dan kan na zo een lange tijd, heeft dat dan toch met te vroeg geboren te maken (was maar 3 wkn en 1 dag)