hallo, zoals de titel al zegt we willen graag met de kleine gaan zwemmen, maar wat moet die aan? ik heb een zwembroekje gekocht maar moet hieronder dan een pamper misschien een domme vraag hoor! haha en wat is een goeie zwemband? want hij kan nog niet zelfstandig zitten wel met onze hulp als we hem met 1 hand vasthouden maar verder niet. liefs
van Huggies heb je 'little swimmers' speciale zwem luiers. Mijn meisje heeft zo'n zwemluier en daarover een badpak, maar je kan ook alleen de zwemluier aan doen, nemo en pooh staan erop
Dat is geen gekke vraag hoor! Ik vroeg me precies hetzelfde af. Ik heb het zwembad dus gewoon opgebeld . Volgens mij verschilt het per zwembad. Bij ons mogen ze gewoon in alleen een zwembroekje (wij hebben zoeen die strak om de beentjes zit, dus als er ineens een poepie aankomt dan blijft die er in (hopen we dan...). In andere zwembaden moeten ze een zwemluier aan. Daar gaat de plas trouwens ook gewoon doorheen...
Je kunt de huggies gewoon bij etos of kruidvat krijgen. Sommige zwembaden verkopen ze ook per stuk maar das veel duurder, 1 pak zitten 10 luiers in, voor 7,50
oke nou gelukkig maar hihi. oh nou dan doe ik voor de zekerheid wel een zwempamper mee. ja we gaan naar centerparks en ik denk dat het daar dan wel moet. aangezien het er altijd erg druk is.
Hier is een zwemluier ook verplicht. En daar doen we dan nog een mooie zwembroek overheen.. Toen mijn jochie zo klein was, hielden we hem gewoon op de arm. Ze worden al snel koud in het water, en tegen je lichaam aan, blijven ze toch wat beter warm. We hebben zo'n zwemband met kruis in het midden wel eens geprobeerd. Maar ons jochie was steeds kopzwaar, dan dook hij voorover en kiepte zo om. Dus die ligt ergens op zolder te verstoffen..
hier is een zwemluier ook verplicht netzoals zwembandjes of zwemring. hier voor de kleinste een zwemluier en daarover een stoere zwemboxer . verder een opblaasbare zwemring voor babys, zo een met z'n zitje erin.
Wij hebben geen zwemband gebruikt, wij hielden hem gewoon vast in het water. Je kan hem een beetje van links naar rechts sleuren, of rondjes draaien op de buik (hand op z'n borst en dan "zo gaat de molen" enzo). Tijdens babyzwemmen hebben we wat leuke dingetjes geleerd. Na een tijdje krijgen ze het koud en dan kan je lekker in een wat warmer bad gaan zitten (bv bubbelbad). In center parks hebben we ook zonder zwemluier "gezwommen"... Geen opmerkingen gehad van de badmeesters.
Ik heb zwemluiers van kruidvat eigen merk. Ze zijn er geloof ik in twee maten, en die maten beslaan heel wat kilo's! Wij hebben small, van 6-12 kilo. Maar bij mijn dochter zie je het poepen echt aankomen, dus dan gaan we gewoon met haar uit het water/naar het toilet als ze geen zwemluiertje aanheeft (soms wel dus, soms niet). Aansluitend op dit topic: doen jullie je kindjes onder water? Dat wordt bij babyzwemles wel eens gedaan, maar ik vind het een beetje eng..
Ik heb voor mn zoontje voor tijdens het zwemmen plastic strikslips. Koop je een keer een pakje met 20 erin ofzo en je kunt ze steeds weer uitwassen, dus je doet er onwijs lang mee. Ook zie je er niks van onder zn zwembroek, loopt niet vol met water ofzo. Wij zwemmen best vaak en ik vond de zwemluiers dan toch best prijzig. We doen ook aan babyzwemmen en ook hier gaan ze even kopje onder. De grote kinderen gaan dan op de kant staan, de kleintje zitten terwijl je ze vasthoud en op de maat van een liedje "springen" ze dan in het water. De eerste keer durfde ik dit ook niet, maar er werd toen verteld dat ze er echt niet in konden stikken en als je ze meteen bij bovenhalen tegen je aanhoud en er weer iets leuks van maakt, zelf lachen en enthousiast doen of meteen doorgaan met een leuk liedje, ze hier niet eens wat van merken. Thuis is haren wassen zo megadrama, dat ik weinig zin had in dit zelfde drama in het zwembad, maar je raadt het al.... hij merkte er inderdaad bijna niks van. Hij proeste een keer, wreef door zn ogen en klaar was het Niks aan de hand dus Je moet het gewoon echt proberen, het lijkt veel enger dan het is, het kan echt geen kwaad en ze merken er bijna niks van. Als ik zie hoe de iets oudere kinderen (misschien hooguit 2) onder water gaan en daar een pret in hebben betwijfel ik nog of ie het ooit ZO leuk gaat vinden, maar we zetten door
Hier ook de Little swimmers van Huggies. Liam poepte als kleine baby altijd als we in het water waren, dus zonder zwemluier gingen wij echt niet zwemmen. Afgelopen week stond ik met hem op de arm bij het bubbelbad te wachten, voel ik ineens iets heel warm tegen mijn heup aan. Komt er gewoon een volle straal plas dwars door die luier en zwembroek heen hahaha, ze helpen dus voor plassen geen meter. Het is meer dat ze de drol even in het broekje houden ipv dan 'ie direct in het water drijft.
Ja die fout hebben wij dan ook eens gemaakt, maar nog iets onhandiger... Ik had tegen m'n man gezegd: Als je nou voor je weggaat, tóch nog haar luier moet verschonen, doe dan maar gelijk de zwemluier thuis aan... Helemaal vergeten dus, dat de plasjes er doorheen gaan. Gevolg: Een ondergeplaste autostoel.... jakkie.... onder water gaan: Tja, ik ben zwemjuf... en alle kindjes gaan vanaf de 2e les (of de eerste, maar dan mogen ze het ook eens aankijken, de mama's) onder water. De mama's vinden het over het algemeen enger dan de kindjes. En wat al gezegd is: De dreumessen vinden het vaak ook hartstikke leuk. En sommigen willen zelfs liever onder water telkens dan boven water en die komen dan telkens weer lachend boven . Maar oke, het is vaak een kwestie van wennen.
Gewoon zwemluiers kopen...je hebt ze van huggie's...maar kruidvat heeft ze ook van hun eigen merk. Ik zou absoluut niet gaan zwemmen zonder zwemluier, Valerie heeft al meerdere keren in haar zwemluier gepoept.
oke dan weet ik weer wat meer haha. wat je allemaal ook maar moet weten. nou meiden super bedankt ik ga vanmiddag gelijk even zwemluiers halen dan kunnen we maar raak zwemmen. hopen dat de kleine man het ook leuk vind lijkt me echt een geweldige ervaring met je kleintje naar het zwembad. hij zit ook wel eens met mij in bad vind die ook heerlijk dus ik ga er van uit dat hij het super gaat vinden. moet je naar speciale baby uurtjes of kan je met je kleine gewoon naar elk zwembad?
Ik heb een swimsuit voor onze kleine man. Hiermee kan hij veel langer in het water en krijgt het geen moment koud! Ik vind het echt een super uitvinding. Hebben meer dan uur in het water gezeten met hem en hij was nog lekker warm toen we eruit gingen.
Hier gaan we al babyzwemmen vanaf acht weken, ze vindt het geweldig!!! Eerst kreeg ze nog een babywarmer aan een soort romper van surfpakspul en bleef ze warmer als mama, nu gewoon in haar zwembroekje (vanaf 12 weken). Geen luier of iets nodig, nog nooit gepoept. Ze gaat ook altijd twee keer per les onder water, vindt ze helemaal niet erg. IK vindt het ook belangrijk om dit te blijven doen, zodat wanneer ze ooit onverhoopt in water terecht komt ze niet in paniek raakt.
Hey grappig, jij hebt dus ook een swimsuit/babywarmer. Super he en lekker warm. Met acht weken kon ik gerust een uur in het water blijven, nu houdt ze zichzelf wel warm. Water is wel 32 graden anders zou ik ook een swimsuit nemen.