Ervaring niche (keizersnede) verwijdering via een kijkoperatie

Discussie in 'Na de bevalling' gestart door Lilyofthevalley23, 3 feb 2024.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lilyofthevalley23

    26 mrt 2023
    33
    13
    8
    Vrouw
    Vanwege tussentijds bloedverlies ben ik doorverwezen naar de gynaecoloog. De echo’s zagen er goed uit, en de kweek en uitstrijkje gaven ook geen bijzonderheden als uitslag. De gynaecoloog zag op de echo wel een niche bij m’n keizersnede litteken in m’n baarmoeder. Zij gaf aan dat ik dit door middel van een kijkoperatie kan laten herstellen zodat ik geen last meer heb van het tussentijds bloedverlies. Ondanks de goede uitslagen, schrik ik toch echt keer van het bloedverlies, dus ik overweeg nu deze herstel operatie te ondergaan. Heeft iemand ervaring met deze operatie en hoe is het herstel gegaan? Ben je daarna nog eens bevallen door middel van een keizersnede en had je toen weer een niche?
     
  2. Lilyofthevalley23

    26 mrt 2023
    33
    13
    8
    Vrouw
  3. Krv

    Krv Fanatiek lid

    26 mei 2017
    4.481
    4.364
    113
    Vrouw
    Wat rot dat je een niche hebt en zoveel last van tussentijds bloedverlies. Ik had een grote, complexe niche die met een laparoscopische operatie weg is gehaald. 3 jaar geprobeerd om zwanger te worden (met IVF, in totaal 9 terugplaatsingen gehad) wat steeds niet lukte. De tweede terugplaatsing na de operatie lukte uiteindelijk wel. Het herstel viel me best tegen, ik had redelijk veel pijn en lang moe geweest door de narcose. Er staat 6 weken hersteltijd voor.

    Uiteindelijk dus een half jaar na de operatie zwanger geworden en vanwege de complexiteit van mijn niche is dat ook een keizersnede geworden. Het bloedverlies is bij mij vele malen minder geworden na de tweede keizersnede. Na de niche resectie had ik nog steeds wel lang spotting maar heel licht. Nu ook nog wel wat maar stukken minder. Er was geen niche meer te zien 6 weken na mijn tweede keizersnede maar het kan ook later nog ontstaan volgens mij. Wil je me taggen als je nog vragen hebt want ik krijg helaas geen meldingen. Veel sterkte!
     
  4. Caithxxx

    Caithxxx Fanatiek lid

    27 mrt 2019
    2.227
    2.160
    113
    Vrouw
    Hier juni 2022 m'n niche laporascopisch laten verwijderen na niet zwanger kunnen worden en enorm lange spotting. Herstel viel me reuze mee, nog wel lang last gehad van de narcose. Ik had een complexe niche, bij de nacontrole (na 3 mnd) een hele kleine restniche. Na de herstelperiode wel gekozen voor IUI, na 4 rondes zwanger. Bij m'n nacontrole werd opnieuw een kleine niche gezien. Of het nu klachten geeft weet ik niet, ben nog niet ongesteld worden. Mocht je vragen hebben, tag me dan of stuur maar pb :)
     
  5. FrederikeS

    FrederikeS Actief lid

    23 nov 2021
    314
    251
    63
    Vrouw
    Ik volg even. Hier doorgestuurd naar Amsterdam omdat onze plaatselijke ziekenhuis geen ervaring heeft met niche.
     
  6. Elaine27

    Elaine27 Lid

    7 mrt 2021
    33
    13
    8
    Vrouw
    Ik volg ook. Nu 12 weken na de keizersnede nog af en toe geel wondvocht verlies (?). De arts was wat onduidelijk in wat ze nu zag maar ik vrees voor een niche . Het was bij de controle na 7 weken van binnen nog niet goed genezen in ieder geval.
     
  7. Caithxxx

    Caithxxx Fanatiek lid

    27 mrt 2019
    2.227
    2.160
    113
    Vrouw
    Een niche ontstaat meestal pas bij 3 mnd. Mocht t aanhouden zou je er altijd naar kunnen laten kijken :)
     

Deel Deze Pagina