Ha dames ik probeer alles om dl te laten slapen maar ze slaapt gewoon amper maar is zo vermoeid. Bij me slapen doet ze niet, wiebelend niet, maxicosi, kinderwagen, ledikantje met en zonder speen, ingbakerd of niet. Ze slaapt met veeel moeite van mijn kant maximaal 3.5 uur (van 7 tot 21) overdag. Vind het zo zielig want ze is zo moe. Zelfs huilen heeft ze niet meer echt energie voor savonds. Rrr probeer ik, maar omdat ze zulke korte slaapjes heeft en relatie weinig slaapt en "veel" bv krijgt (zon 9 keer) zit er geen volgorde vd handeligen in. Wegleggen bij slaapsignaal is niet van toepassing want ma het wakker worden en tijdens drinken gaapt ze al. De slaapjes die ik bij ellaar kan sprokelen zijn steeds 10 min, 30 min, 5 min, 45 min etc Sta gewoon op het punt om cb te bellen morgen. Maar hun advies zal zijn in slaap laten huilen. Wil ik niet. Ik weet het niet meer. Ben iedereen om me heen die me bekritiseerd ook meer dan zat. Moeder is nu boos omdat ze gister neit met dl mocht spelen. Maar was slaaptijd en geem speeltijd. En ik vermijd prikkels liefst deze tijd. Dus ben terughoudend naar visite. Die komt dus even niet/amper. Ben alles even spuugzat. Oh en mensen zeggen steeds tegen me: missch heefr ze de slaap gewoon niet nodig? OnZin want ze gaapt heel de tijd en trekt aan haar oortjes. Ik maak me erg zorgen om dl. Medisch is er niks. Ze drinkt goed. Huilt niet overmatig. Krijgt wel sinds een week zantac ivm vermoeden reflux. De nachten gaan gewoon goed (bed sharing). wat moet ik nou? Ze is zo moe, soms herken ik haar bleke gezichtje in de avond gewoon amper
Is ze niet hongerig? Ik zou anders gewoon even de huisarts bellen om dingen uit te sluiten Of is dit sindskort? Of sinds de geboorte al? Lekker stukken wandelen of auto rijden?
Ik voed op verzoek dus wanneer ze honger heeft voed ik. Melkproductie heb ik meer dan zat en ze groeit super. Met "dit trek ik niet meer" bedoel ik trouwens dat ik bang ben dat zij het niet meer trekt. Tegen mij aan slaapt ze ook nauwelijks. Lijkt alsof ze geleidelijk aan steeds minder slaapt.. In de auto slaapt ze ook niet echt.. 5 min slapen, dan 5 wakker etc
Ik zou proberen de slaapjes te verlengen door erbij te blijven en op moment dat ze wakker wordt een speentje in haar mond te stoppen. De slaapcycli zijn nu nog heel kort...op een geven moment moeten ze twee cycli van 45 minuten aan elkaar plakken om goede rust te krijgen maar dat lukt nog niet op deze leeftijd. Maar soms lukt het wel om op zo'n moment naast de wieg te staan en dan als ze zich roeren een speentje te geven en door het zuigen/sabbelen slapen ze soms weer door. Zo deed ik het vroeger met onze dochter. Tips uit boeken overigens . Verder heb je nu echt te maken met wat moeilijke weken...zo om en nabij 6 weken zijn de meeste babies meest onrustig...willen ze veel drinken en bij je zijn....echt een groeispurt dus. Vanaf 10 weken wordt het allemaal makkelijker en rustiger. Misschien heeft ze toch meer last dan je denkt van de reflux. Doordat de slokdarm pijn doet door zuur kunnen ze ook meer willen drinken. De melk verzacht dan weer. Allemaal dingen om in overweging te nemen. Veel sterkte
Mischien een draagdoek probeten en daN je bezighedem hervatten dan valt ze mischien wel in slaap Hoelang is dit al? Soms hebben ze sprongetjes
Het slaapje op mij is 45 min De slaapjes in haar bed zijn max 5 min. Inbakeren hielp niet. Als zij in haar bed slaapt zit ik er heel de tijd naast en als de speen valt geef ik m gelijk
Hoelang het duurt.. Eerlijk gezegd vliegen de weken aan mij voorbij en weet ik het niet meer. In ieder geval wel al twee weken...
De beruchte 6 weken sprong denk ik dan...waarom krijgt ze Zantac? spuugde ze veel waardoor ze last kreeg? wat zei de huisarts toen? zantac werkt niet bij ieder kind. Door de sneller groei kunnen ze ook uit de dosering groeien..
Ze spuugde helemaal niet maar wou niet plat liggen, hikte veel, rook zuur, wanneer ik haar een half uur na de voedig wou verschonen hoor ik t omhoog komen. Op basis hiervan dacht k aan reflux. Ha had nog nooit van de term verborgen reflux gehoord. Ze heeft vor de proef 14 dgn zantac voofgeschreven. Ze is een week te vroeg geboren dus idd wel nu volgende uitgerekende datum 6 wkn 2 dgn... Maar goed alles komt zo op me af sinds ik moeder ben dat ik niet meer precies weet hoelan dit speeelt
De slaapcyclus is ook maar 45 min per keer. Baby's in droomritme is ideaal boek om deze cyclus te kunnen verlengen. Zou niet naar cb gaan, evt huisarts of osteopaat even wat zaken gaan uitsluiten Heb je haar matrasje schuin? Een handdoek eronder, dan ligt ze wat schuiner,
Na haar voeding goed overeind houden, en het bedje schuin zetten. Waarschijnlijk is ze ook zo onrustig door maagzuur. En ik kan je echt een draagdoek aanbevelen. Meisje lekker rechtop en dus geen last van zuur, en jij je handen vrij om wat te kunnen doen terwijl ze (zeer waarschijnlijk) lekker tegen je aan slaapt
Je komt zelf erg onrustig over, dat krijgt je kindje ook mee. Misschien helpt het om iets van een dagboekje bij te houden, waarin je eet- en slaaptijden (en wat je nog maar meer wilt) bijhoudt. Op die manier lukt het misschien om een soort patroon te ontdekken en iets meer grip op de situatie te krijgen. Probeer daarbij wel te onthouden dat op deze leeftijd alles nog een fase is, over een maand/week/dag kan het weer helemaal anders zijn, dus houd ook weer niet te strak vast aan eventuele gevonden patronen.
Het is ook allemaal heel pittig in het begin met een baby. Ik denk dat ik wel 3 maanden niets heb meegekregen van de wereld, het nieuws, het weerbericht toen er babies waren! Veel gehuil, veel krampen, allebei reflux....niet leuk. Maar het gaat echt makkelijker over een paar weken. Even volhouden en inderdaad, matras verhogen en langer rechtop houden. Verborgen reflux moet je echt serieus nemen.
Klinkt misschien een beetje raar maar ik heb laatst gehoord dat baby's fantastisch slapen op het geluid van de stofzuiger (of de föhn, kan natuurlijk ook).
Een draagdoek is inderdaad een echte aanrader. Gebruik ik nog steeds als zoontje van 6 maanden onrustig is. Wel wandelend, zittend vind hij het niks.
Weet niet of ik echt tips heb voor je, maar wellicht een steuntje..... Mijn dochter heeft de eerste 6 maanden ook maar max 45 minuten per keer geslapen. De eerste 2 maanden maakte ze ongeveer 4 slaapjes van 45 minuten, daarna werden het 3 slaapjes. Overdag heeft ze dus ook nooit meer dan 3 uur geslapen, in de nacht maakte ze echter wel 12 uur (met voedingen daartussen). Niet alle kinderen slapen dus altijd uren achter elkaar op een dag. Voor mijn dochter was 1 slaapcyclus dus gewoon genoeg. Nu maakt ze 2 slaapjes op een dag, waarvan ze er meestal wel 1 van 1.5 uur maakt, dat is dus beter geworden. Als ze op jou wel die 45 minuten slaapt, zou ik daar nu voor kiezen. Als je het accepteerd komt wellicht de rust terug en gaat het vanuit daar beter. Heb zelf nooit een draagdoek gebruikt, maar dat zou je denk goed kunnen helpen, ze voelt je dan. Heeft ze iets van een knuffel of doekje ofzo, dat wil misschien ook nog helpen, iets vertrouwds waar ze rustig van wordt. Als ze dan eenmaal de slaapjes van 45 minuten maakt, kan je daarna proberen haar slapend in bed te leggen en als dat lukt daarna wakker in bed etc. Baby's zijn de eerste 3 maanden na max. 1 uur/ 1.5 uur weer moe. Het hielp mij om dat aan te houden. Wakker (ook al is het een kort slaapje), ff knuffelen, spelen, eventueel een voeding etc en dan na een uur weer naar bed. Als je haar te snel in bed legt kan het zijn dat ze daar wellicht overstuur van raakt en bij te lang wakker kan ze over haar slaap heen zijn. Moeheidssignalen zeiden bij mijn dochter ook niet echt veel (ook al gaapte ze o.d.), maar het sturen van de slaapjes op de klok hielp heel goed. Sterkte!