ereader einkt vs tft of mobieltje

Discussion in 'De lounge' started by nanette77, May 22, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. nanette77

nanette77 VIP lid

Jan 11, 2009
    10,817
    545
    113
    Female
    Ik ben aan het kijken of ik voor de vakantie en ereader aan ga schaffen.
    Nou zijn er meerdere opties.
    Voor mijn telefoon zijn apps te krijgen Dan bespaar ik veel euro's,
    maar het scherm is erg klein. is dat heel hinderlijk?

Anders is er de keuze tussen Eink en Tft schermen,.
    Daar zit nogal een prijsverschil tussen.
    Weten jullie of tft en zonlicht heel hinderlijk is?

2. FEE88

FEE88 Niet meer actief

Ik heb een e-reader met een scherm waar geen backlight achter zit... ik moet zeggen, vind het heerlijk :D het is zo prettig ik heb een (merk) pocketedition niet te groot niet te klein en ik heb er 1500 boeken opstaan :D weer wat meer ruimte om kleding mee te nemen:p

3. Wup

Wup Fanatiek lid

Apr 23, 2007
    4,912
    1
    36
    Ik heb een eink sony e-reader. Super vind ik hem. Een kleiner scherm moet je echt niet hebben vind ik.

4. nanette77

nanette77 VIP lid

Jan 11, 2009
    10,817
    545
    113
    Female
    dus jullie beide zeggen eigenlijk een echte ereader en dan met Eink als ik het goed begrijp/.

Een buurvrouw heeft inderdaad ook die sony en die ziet er mooi uit. mijn man is alleen bang dat ik uiteindelijk toch liever een boek pak..
    Maar ik wil het zoooooooooooooooooooooooooooooooooo graag:d

5. FEE88

FEE88 Niet meer actief

Haha ik vind het ideaal heb ook 2 boekenkasten vol met boeken staan hoor maar ik lees ze een keer (soms 2 keer maar niet vaak) en dan is t wel weer goed... Nu heb ik 1500 boeken van mn vader gekregen allemaal gratis je kunt het zo van de ene reader op de andere zetten en als ik eentje uit heb gooi ik hem weg :D de eerste week heb ik 3 boeken gelezen de week daarna nog eens 3 :D wel allemaal dunnetjes hoor...

6. Bri

Bri Niet meer actief

Ik heb alleen ervaring met e-books op de Ipad. En zelfs dát leest al heerlijk, zo veel beter dan op een telefoon of PC.
    Ik denk dat een goede e-reader de investering wel waard is. Enige nadeel is dat je er niet mee in bad kunt lezen; dat doe ik ('s winters) erg graag, maar dat durf ik niet aan met zo'n apparaat.

7. Lissymar

Lissymar Lid

Jan 15, 2011
    96
    0
    0
    Leerkracht in het vmbo
    Ik heb een bebook neo. Ook met e-inkt. Leest heerlijk. Kan superveel op. Ben er nog steeds erg blij mee.

8. Pickle

Pickle Fanatiek lid

May 7, 2010
    1,293
    5
    38
    Ik heb ook een e-reader met e-ink en ben verliefd op dat ding. Vooral met het oog op vakantie, dan lees ik soms een boek per dag en zo scheelt het heel wat pakruimte. Heb er zelfs een hoesje met leeslampje bij voor 's nachts :)

9. Fairy Tale

Fairy Tale Fanatiek lid

May 23, 2007
    2,486
    7
    38
    Ik heb de eerste Bebook en was ook bang dat ik het boek zelf zou missen, maar dat is echt niet het geval. Ik heb een 6 inch scherm (met e-ink) en zou zelf geen kleinere willen. Ik heb voor ik hem kocht op kieskeurig gekeken en daar stond dat die touch-screens toch minder prettig lezen. Vandaar dat ik voor e-ink ben gegaan.

10. Napoleon

Napoleon VIP lid

Jan 19, 2009
    11,632
    0
    0
    Docente
    Mijn moeder heeft een sony, ik heb zelf een app op mijn telefoon geinstalleerd en ik vind het helemaal niet te klein, je kan alles instellen qua lettergrootte ed. En mijn telefoon heb ik altijd bij mij, dus ook mijn boeken ;)

toch heb ik van de week een boek gekocht :) tsja voor 5 euro kon ik die niet laten staan en het was nog een ontbrekend exemplaar ;)

11. nanette77

nanette77 VIP lid

Jan 11, 2009
    10,817
    545
    113
    Female
    ik ga hem deze week denk ik kopen..
    Nog even een vergelijkingssite zoeken..
    Ik zag een bebook (5 inch) voor 120 euro en bij de eci een icarus voor 130.
    Denk dat het 1 van beide wordt

12. FEE88

FEE88 Niet meer actief

Ik heb E-ink en touchscreen...

Share This Page