Goedemiddag, Er zijn al wat meer onderwerpen over, maar ik mis een beetje het overzicht. k zou graag een veilige stoel willen voor mijn dochtertje. Ze is uit de maxi-cosi gegroeid. Mijn voorkeur heeft een stoeltje met Isofix die ook achteruit kan. Nu ben ik van de week naar Babpypark, Prenantal en Babydump geweest en kom ik uit op de Nuna Rebl of de Maxi cosi Axissfix. Maar beide behoorlijk prijzige stoelen. Heeft iemand ervaring met deze stoelen? Of heeft iemand een even veilig alternatief? Alvast bedankt, PS als deze vraag al eerder gesteld is hoor ik ook graag waar ik het terug kan vinden want ik zag het niet
Ik heb al wel eens in het topic over achterwaarts vervoeren gezet en ook laatst in een topic in baby uitzet. Maar wil best mijn ervaring aangeven hoor . Wij hebben de mc axissfix. Ook voor de rebl gekeken maar dl zat al heel mooi in de mc dat we daar toen niet verder naar hebben gekeken (niet in de auto geplaatst oid). Ik ben erg blij met deze stoel. Dl zit er goed in en vooral het naar de zijkant draaien vind ik ideaal. Verder is de installatie erg makkelijk. Stoel is aan de zware kant en wij zetten hem maar af en toe over naar de auto van 1 van onze ouders maar het is wel gewoon te doen. Haak naar achteren is ook zo vastgezet. Als laatste neemt de achterwaartse stand evenveel ruimte in als de cabriofix. Overigens is de mc tot ca. 2 jaar achterwaarts te gebruiken. Daarna voorwaarts. Wij wilden ook een stoel die voorruit zou kunnen en draaibaar dus vandaar deze.
Hier een nuna rebl, fijne autostoel, hij kan tot 4 jaar achterwaarts naar vanaf 80 cm ook voorwaarts. Verder zijwaarts instappen. 2 hoezen meegeleverd en volledig in te stellen naar de maten van je kind. Ik vind hem het geld waard
Hier een cybex sirona, achterwaarts en voorwaarts te gebruiken met isofix. Wij hebben hem achterwaarts staan en bevalt heel goed. Dochter zit er erg fijn in en het feit dat de stoel kan draaien voor het erin zetten van je kind vind ik ook erg fijn. Overzetten naar andere auto gaat vrij makkelijk maar stoel is niet licht. Sommigen vinden hem wat klein maar wij hebben ook een klein kind dus niks van gemerkt en ook haar nichtje van 2 zit er top in en de hoofdsteunen kunnen nog een heel eind naar boven dus lijkt mij dat ze er beide voorlopig nog heel lan g in kunnen, nichtje is wel gemiddelde lengte dus ik denk dat het wel mee valt met kleine stoel.
Hier ook op zoek. Ik neig naar de nuna rebl...verschrikkelijk duur maar wat Een prachtige stoel! Hier is mini me al 13 maanden en zit nog in maxi cosi maar dat gaat niet meer zo soepeltjes (ze wil zitten).
Bedankt alvast voor jullie reacties, blijft lastig. Van de week nog even langs Prenantal geweest en die zeiden weer dat met een gordel vast zetten even veilig zit als je het goed doet en ook over dat achterwaarts waren ze niet heel enthousiast. Dus nu weer een twijfel of we niet gewoon een goedkopere stoel moeten nemen.
Dat is wel heel stom van die medewerker! Ik ben ook een keer bij de prenatal geweest en die gaven juist aan omdat er maar weinig echt goed wordt bevestigd met de gordel het bijna altijd onveiliger is en ze waren echt overtuigd van het achterwaarts vervoeren. Zoek anders in dit forum het topic over achterwaarts vervoeren op, is minimaal 5x veiliger dan voorwaarts. Diverse onderzoeken naar geweest en het is niet voor niets dat het de norm gaat worden. Ik denk dat diegene die je bij de prenatal hebt gesproken het zelf een onprettig idee vindt dat je kindje met opgetrokken beentjes zit maar kinderen zijn flexibel en dl heeft hier echt geen last van (en is momenteel 80 cm). Het is ook maar net wat ze gewend zijn.