Mijn dochtertje van bijna 2 is echt een moeilijke poeper. Soms poept ze 2 dagen niet en dan heeft ze een hele harde buik en kost t haar ook echt moeite om het eruit te krijgen, tijdens het persen moet ze soms ook huilen van de pijn of omdat t echt niet lukt. Ik heb van de ha al een poedertje gekregen (forlax) en dit helpt wel maar na n paar dagen is het weer hetzelfde. En ik kan haar natuurlijk niet elke dag, weken of maandenlang dat poedertje geven. Wat zijn de do,s en dont,s bij slecht poepen. Tips zijn erg welkom. Ze drinkt trouwens redelijk goed dus ik heb niet het idee dat het daar aan ligt. Alvast bedankt
Genoeg drinken bijvoorkeur zo min mogelijk suikers erin. Alles wat volkoren kan volkoren geven, dus ook volkoren pasta en zilvervlies rijst. Scheutje olijfolie door het eten. Niet te veel suikers.
Je hebt middelrjes die je wel dagelihk mag gebruiken, ik weet alleen niet of dat ook voor forlax geldt. Van die middeltjes worden de darmen ook niet lui, dus je richt er geen schade mee aan.
Zo min mogelijk banaan eten. Genoeg vezels eten, en eventueel beginnen met een glas warm water sochtends. Het is heel vervelend, ik heb het zelf met vlagen.
Okay Thanx, van die suikers wist ik niet...tis niet zo dat ze bergen suikers krijgt maar toch soms n koekje en vlokken en pasta op de boterhammen.
Misschien eerst kijken wat je anders kunt verbeteren/veranderen. Koekjes? Vaak heb je ook volkoren of met meer vezels soorten. Dus dan kan ze wel een koekje eten. Ohja, sommige fruitsoorten werken laxerend, zoals pruimen. Als ze dat lust... En zo kun je nog proberen wat voor haar laxerend werkt of juist verstoppend.
Forlax is geen medicijn, maar alleen vezels. Het zorgt ervoor dat de ontlasting niet hard wordt in de buik. Mijn dochter kreeg het eerst dagelijks en nu ongeveer om de dag, omdat ze zonder keiharde ontlasting krijgt en pijn met poepen. Gevolg daarvan is dat ze een trauma voor poepen krijgt (is al 2x eerder gebeurd) en ze niet meer durft. Ze krijgt het nu al zeker een half jaar. En ze drinkt echt veel en krijgt altijd genoeg vezels. Ik heb zelf ook lastige darmen, dus soms is het helaas gewoon aanleg. Volgens onze huisarts kan het absoluut geen kwaad, anders zouden ze het niet herhalen. Ik zou de Forlax gewoon blijven geven voorlopig. Je wilt echt niet dat ze straks niet meer durft!
Thanx kolibrie, ik moet toch nieuwe halen . Ik zal nog eens aan de ha vragen of ik het gewoon kan blijven geven. Als het alleen vezels zijn dan kan het idd niet veel kwaad.
Forlax zijn gewoon vezels in een zakje alleen dan een stevige dosis. Hier ook een moeilijke poeper van 2,5.. Heb ook net forlax gekregen, zelf heb ik een luie darm en heb ik movicolon. Komt op hetzelfde neer alleen dan een andere benaming. Forlax kan je elke dag geven, is niet schadelijk voor de werking van de darmen en is ook niet echt een medicijn. Het zijn vezels in een zakje in poedervorm. Ik heb ook alles al geprobeerd voor ik aan de forlax begon maar mn zoontje elke dag met pijn zien als hij moet poepen kon ik niet meer handelen.. Huilde gewoon van de pijn en kwam dan op zn handjes en knietjes huilend naar me toe omdat het niet lukte. Dat gaf bij mij de doorslag om forlax te geven en blijven te geven voor de komende periode. Na een tijd zien we het wel weer. Eerst de darmen weer goed op gang krijgen.
Onze zoon gebruikt ook forlax elke dag hij moet twee keer daags een zakje van 10 mg hebben, ook spoelen we elke ochtend zn darmen... Maar bij hem is het ook extreem...hij moet hier de 22 voor naar het umc in groningen... Maar mijn kinderarts vertelde dat je forlax gewoon elke dag mag gebruiken.. groetjes willow