Ons meisje drinkt tegenwoordig heel slecht haar flesjes 3x 180 en 1x90. Die flessen erin krijgen is echt hangen en wurgen. Eten doet ze heel goed, fruit met liga en heel potje avond eten dat gaat prima. Maar die flessen pfff. Weet iemand hoeveel milliliter opvolgmelk ze moeten krijgen met 7 maanden?
Minimaal 500. Je mag ook beginnen met (volle) yoghurt tenzij er allergie in de fam zit is het beter om te wachten. Maar 3×180/6 is prima. Dat hadden wij ook mwt 7 mnd. Sommige cb's raden aan om zelfs maar 2 flessen te geven.
Ikdus: bedankt voor je reactie. Dan gaan we maar eens 3x geven want ook beetje zielig als je moet eten en geen honger hebt. Ik heb hooikoorts dus nog maar geen yoghurt denk ik dan...? Bedankt voor je reactie.
Hier heeft ze het volgende: 's morgens en 's avonds 180/6 Bij de boterham om 11.30 120/4 en 's middags een zuiveltoetje (zo'n mini danoontje)
Hier nog maar 6 maanden, ik maak 3 flesjes van 180+5 maar hij drinkt ze zelden op dus ik vind het nog netjes bij u ik geef dan wel een beetje yoghurt voor extra zuivel en dat gaat goed
Ik vind het ook niet weinig . Mijn zoontje drinkt helemaal niet volgends schema . En hij drinkt zijn flesjes zelfs in 2x dus voor het slapen de helft en bij het wakker worden de helft . Dat kan je 6 flesjes normen maar ik vind het er 3 . En dan in die 2x nog niet altijd leeg . Vind het schema verder goed van je dochter maar je geeft aan het er heel moeilijk in te krijgen ? Misschien wil ze ook niet in 1x zoveel ? Ik vind het ook heel lastig hoor , zl wil zijn schema aanpassen en ik moet daar natuurlijk in mee . Maar vind het lastig te ontdekken hoeveel en wanneer hij wilt drinken . Hij kan ook moeilijk doen met zijn fles en als ik de fles dan 10 min later aanbied heeft hij ineens erge honger .
Ik geef de fles wat ze laat staan later nog eens. Morgen wordt ons schema (hopelijk als dochterlief dat ook wilt...) 8:30uur 180/6 (deze drinkt ze zonder problemen helemaal leeg) 10:00uur fruit en liga 13:00uur 90/3 17:00uur avondeten 200 gram 17:00uur als toetje na het eten 90/3 20:30uur 180/6 dan naar bed Lijkt me een prima schema toch? Met voldoende opvolgmelk.
Denk dat ik die van 's morgens de eerste fles 210/7 maak die drinkt ze zonder moeite leeg. En dan kijk ik even wat ze met die fles na het eten doet anders laat ik die weg...
Nee toch niet sorry ben ff aan het puzzelen. Dan krijgt ze juist meer melk dat wordt natuurlijk geen daverend succes.
Zo gaat het gebeuren is 540 totaal op een dag, mocht ze wat laten staan is dat geen drama. We hebben de flessen anders ingedeeld namelijk. 8:30uur 210/7 13:00uur 90/3 17:00uur 60/2 20:30uur 180/6
210/7 is wel veel. Maar als ze het op kan en geen last krijgt dan kan het gewoon ja. Laat je dochter zelf bepalen. 500cc is het minimale en 800cc max. Maar een dagje wat minder is ook niet erg. Ik ben trouwens met 6,5 mnd met toetjes begonnen. Ik dacht dat met allergie in fam meer kma werd bedoeld. Hier namelijk ook wel wat allergieen haha. Nouja hopen dat kleine ze niet ook krijgt.
Waarom een fles zo veel vergroten? Zou gewoon 180 aanbieden die eerste voeding en dan kijken hoe het loopt. Hier was het bij onze eerste zo ongeveer: ochtend (7.00) 180cc fv (werd vrij snel papfles, pap en erna brood) fruithap met wat water (10.00) broodje met erna een flesje voor het middagdutje (12.30) à 150cc fv tussendoortje na slaapje met een beetje water groentehap + yoghurt (17.30) avond (19.30) 180cc fv Persoonlijk zou ik dus niet je eerste fles zo groot maken, maar op 180cc houden. Dus een 'groter' ontbijt en voor het de nacht in gaan en dan inderdaad 1 of 2 momentjes met een wat kleiner flesje. 210/7 is echt een bulk melk.
210/7 is veel melk dat weet maar heeft ze ook weleens gehad als laatste fles....heeft ze geen enkele moeite mee. Zal er nog eens een nachtje over slapen
Hihi is ook wat je zelf denkt dat goed is hoor Hier had de oudste bij wijze van spreken ook een fles van 240cc zo op kunnen drinken in de ochtend, maar wij vonden 180cc meer dan genoeg en dan liever eventueel een iets groter 2e en/of 3e flesje geven als die 210cc. Maar nogmaals is persoonlijk.
Ik vind het een erg goed schema . 210/7 zou ik sochtends niet doen op een lege maag. Je kan het natuurlijk is proberen hoe ze er op reageert . Ik zou gaan voor : 180/6 90/3 60/2 180/6 Dan komt ze zowizo aan de 560 . En als ze wat laat staan is het ook geen ramp. Ze eet verder goed toch . En als je gewoon wat water of sap geeft is dat prima.