voeding van te voren maken?

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door renaatje86, 31 aug 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. renaatje86

    renaatje86 Bekend lid

    4 feb 2011
    597
    22
    18
    Ik ben kapster
    in het mooie drenthe
    Ik ben even benieuwd hoe anderen dit doen.

    Mijn dochter is bijna 4 weken en drinkt 6x per dag en fles van 90+3 ze gaan niet allemaal leeg. Zowel nu als bij mijn andere 2 heb ik gekookt water in een thermoskan en een flesje met gekoeld voorgekookt water. Ik meng die 2 dan de 3 schepjes erbij.
    Alleen is mijn dochter soms zo hongerig dat ze moord een brand schreeuwt en ik met 1 hand de fles maak wat niet handig is.

    Kun je ook van te voren (bv in de ochtend) een kan met melk klaar maken wat je dan alleen maar in de fles schenkt en in de magnetron opwarmt?

    Heb een dr Brown fles en daar kun je niet zo handig ik roeren dus heb soms klontjes misschien is dit dan ook handig.
     
  2. Snoopy1979

    Snoopy1979 VIP lid

    8 okt 2006
    33.808
    6.960
    113
    Vrouw
    Brabant
    Maar dan moet ze toch alsnog wachten totdat de fles warm is?
    Maar dan nog, dan maar even brullen voordat de fles klaar is ;).
    Volgens mij mag van tevoren klaarmaken niet maar dat weet ik niet zeker.
     
  3. Adrianna

    Adrianna Niet meer actief

    Volgens mij mag het maar een uur bewaard worden buiten de koelkast en drie uur in de koelkast.
    Wanneer je dus het ene flesje hebt gegeven zou je de volgende kunnen maken en in de koelkast kunnen zetten.
     
  4. Shakes

    Shakes VIP lid

    2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Waarom zou je dan niet gewoon koud water in de microgolf opwarmen en daar poeder bij doen? Vanuit zo'n torentje gaat dat perfect met 1 hand.
     
    Lies1611 en Hopsatee vinden dit leuk.
  5. Hopsatee

    Hopsatee Niet meer actief

    Dit zo doe ik dat ook. En anders even brullen ik kan nou eenmaal niet toveren
     
  6. renaatje86

    renaatje86 Bekend lid

    4 feb 2011
    597
    22
    18
    Ik ben kapster
    in het mooie drenthe
    Ik gebruik bewust voorgekookt water omdat mijn dochter daar minder laat van krampjes door heeft.

    Ik vroeg het mij gewoon even af of het mogelijk is. Kan mij herinneren dat iemand in mijn omgeving dit een paar jaar geleden wel zo deed met haar tweeling.

    Het even brullen is het probleem ook niet het probleem. Het lijkt me wel handig als het zo kan
     
  7. Shakes

    Shakes VIP lid

    2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Voor zover ik weet, mag het niet.

    Tegen krampen kan je ook mineraalwater gebruiken. En dan dus opwarmen in de microgolf.
     
  8. Adrianna

    Adrianna Niet meer actief

    Een aantal jaar geleden mocht je het inderdaad bewaren en mocht je ook half leeggedronken flesjes nog bewaren om later nog te geven...dat mag tegenwoordig niet meer vertelde de kraamzorg.
    Restjes moeten gelijk weg en klaargemaakte voeding mag maar een x aantal uren bewaard worden.
    Ze heeft vast uitgelegd waarom dat tegenwoordig zo is, maar ik kan het me niet meer herinneren.
     
  9. Averlhach

    Averlhach VIP lid

    26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    De adviezen zijn om geen flessen vooraf klaar te maken ivm de bacteriën die de melk erg lekker vinden. Alleen in nood zou het kunnen, maar dit is geen nood ;)

    Het makkelijkste vond ik was gewoon klein beetje water koken, 1/3 heet water, 2/3 koud water (sommige mensen doen 1/2 om 1/2) poeder toevoegen en roeren.
    Een dr brown fles deed ik wel roeren met een vork, maar het ligt ook aan je bestek. Je kunt de fles ook tussen 2 handen rustig rollen, dan lost het ook op.

    Je mag overigens wel koud kraanwater in de magnetron opwarmen en dan poeder toevoegen.
    (tenzij je loden leidingen hebt)
     
  10. MirW

    MirW Fanatiek lid

    20 apr 2017
    1.748
    555
    113
    20 jaar geleden liep ik stage in de kraamzorg en werden de voedingen voor 24 uur van te voren allemaal klaargemaakt in een grote maatkan. Een van de eerste taken op een dag, voedingen tellen, aantal schepjes uitrekenen met 1 voeding extra voor het geval dat en dan water koken en een volle maatkan in de koelkast.
    Ik kan me voorstellen dat na 20 jaar de inzichten wel veranderd zijn.
     
  11. birds86

    birds86 VIP lid

    13 mei 2013
    5.304
    2.001
    113
    Vrouw
    Je mag een voeding 1 uur bewaren en 1 keer nog opwarmen nadat die al eens warm is geweest.
    Geef je iets voor de krampjes? Sab simplex bijv?
    Je kan die sab dan alvast geven op een lepeltje zodat ze daar op kan sabbelen.
     
  12. Boommm

    Boommm Niet meer actief

    Maar je kan haar toch ook even neerleggen als je de fles maakt? Huilen doet ze toch wel.. of je haar nu vasthoudt of neerlegt..
     
  13. Koekie1

    Koekie1 VIP lid

    31 jul 2013
    5.629
    1.979
    113
    Vrouw
    Ja, hier ook.
    Daarbij gaat het klaarmaken van de fles bij mij sneller als ik haar neerleg i.p.v. haar op mijn arm hou!
     
  14. Boommm

    Boommm Niet meer actief

    Haha ja hier ook, dat gehannes met die baby..
     
  15. renaatje86

    renaatje86 Bekend lid

    4 feb 2011
    597
    22
    18
    Ik ben kapster
    in het mooie drenthe
    En deze keer zei de kraamhulp dat wanneer de fles niet leeg is ik het prima kan bewaren en of tussendoor nog geven of met de volgende fles. Bij mijn oudste 2 kon dat toch echt niet (zijn 5 en net 4) raar dat het zo veranderd.

    Mijn thermoskan met gekookt water bevalt verder goed dus daar laat ik het bij. Was gewoon even benieuwd.
     
  16. Logan

    Logan Niet meer actief

    Mijn moeder en schoonmoeder maakte ook die kan van te voren klaar. Ik vroeg of dat niet handiger was om te doen maar het wordt nu afgeraden vanwege bacteriegroei.
    Ik gebruik een deel kokend water, een deel koud en de poeder staat klaar in het torentje.
     
  17. Shakes

    Shakes VIP lid

    2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Goh. Als ik aan mezelf en mijn kind denk: als ik hem vasthou en de fles maak, jammert hij enkel. Als ik hem op zo'n moment neerleg, krijgt hij zo hard dat hij daarna nog tijd nodig heeft om te bekomen voor hij ooit aan zijn fles kan beginnen. Rustiger voor iederéén met hem op mijn arm.
     
  18. Boommm

    Boommm Niet meer actief

    Goh. Ik kies dan toch voor de snelste manier, want dan huilt ze korter. Daarbij gebruik ik de quooker en heb ik twee handen nodig.
     
  19. 1BB

    1BB Bekend lid

    3 okt 2016
    573
    67
    28
    Vrouw
    ♡
    Hier schreeuwt ze ook alles bij elkaar. En ik roer niet.. ik "draai" de fles. Vaak is ze even aan het mopperen (een halve minuut) voordat het vol gas gaat. Dus dan maak ik snel het flesje. Je hebt het snel genoeg Door. Voor als we weggaan heb ik een speciaal tasje om flesjes in te doen. Dan neem ik een gloeiend heet flesje mee en een flesje koud water. En een bakje met flesvoeding mee.
     
  20. Bootcamp babe

    Bootcamp babe Niet meer actief

    Ik zorg dat er altijd een fles met melk is, als de vorige niet op is, doe ik er water en poeder bij dat het een volle fles is. Ik bewaar ook weleens restant in de koelkast. Ik maak me niet zo druk over bacteriegroei. Die fles gaat aan het eind van de dag de vaatwasser in. Zo'n vaart zal het allemaal niet lopen. Maar iedereen moet doen waar zij zelf een goed gevoel over heeft!
     

Deel Deze Pagina