IUI in combinatie met werk

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Karma25, 1 mrt 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Karma25

Karma25 Lid

25 feb 2016
    11
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi allen,

Na een tijdje alleen gelezen te hebben heb ik me toch maar aangemeld om ook mee te gaan praten. Mijn vriend en ik willen ook voor een kindje gaan. We zijn er doordat hij een varicocele had/heeft achter komen dat zijn zaadkwaliteit ook verminderd is en daardoor dus doorgestuurd naar het ziekenhuis. 14 maart hebben we de eerste afspraak in het ziekenhuis. De dokter zei dat het waarschijnlijk IUI zal worden.

Ik heb er natuurlijk alles voor over maar ik maak me wel een beetje zorgen hoe ik dit ga combineren met werk ect. Er komt nu best een drukke tijd aan voor ons op het werk en ik wil het liever niet vertellen dat we dit traject ingaan. Hoe hebben jullie dit aangepakt? En hoeveel afspraken in het ziekenhuis heb je meestal per cyclus ?

2. Izie

Izie Bekend lid

17 mrt 2015
    641
    31
    28
    Wij starten deze maand met het IUI traject en ik heb er wel voor gekozen om het te vertellen op het werk. Eerst mn teamleider ingelicht en samen besloten dat het waarschijnlijk het beste was om het open te gooien.

Ik kan niet even weg tijdens mn werk, of iets later beginnen als ik weer een echo moet o.i.d. Moet mn hele rooster ervoor omgooien.
    Daarbij was ik ook 'bang' dat collega's het wel zat zouden worden als ik elke keer diensten zou proberen te ruilen terwijl ze niet wisten waarvoor het zou zijn.

Ik heb ontzettend veel lieve reacties gehad, en van iedereen de toezegging zoveel mogelijk van m'n diensten op te lossen als het er op aan zou komen.

Ik vind het erg prettig zo, mn collega's steunen me, en zullen het ook begrijpen als ik een keer een k*t dag heb of slecht ga reageren op alle hormonen. Geeft veel rust.

3. Joanna84

Joanna84 Lid

12 jul 2014
    76
    0
    6
    NULL
    NULL
    #3 Joanna84, 1 mrt 2016
    Laatst bewerkt: 1 mrt 2016
    Hi Karma,

Mijn man en ik zijn in verwachting geraakt middels iui. Bij mij ging het als volgt: uitgangsecho op 3e dag van de cyclus om te kijken of alles er goed uitzag zonder cystes e.d. Om te gaan stimuleren met hormonen. Na een dag of 8-10 een echo om te zien hoe de groei van het eitje of eitjes vorderde. En ook om te zien of er niet teveel eitjes groeide (dit is nooit gebeurd gelukkig). Bij mij kon toen al de dag van de iui bepaald worden. Dat duurde het langst: zaad inleveren, 1,5 uur wachten op de bewerking en dan de iui, 15 min blijven liggen en weer verder met je dagelijkse bezigheden. De eerste keer heb ik extra echo gehad om te kijken hoe ik op de hormonen reageerde. Persoonlijk kan ik je wel aanraden om het iig je leidinggevende te vertellen. In het ziekenhuis proberen ze met je mee te denken qua planning maar het blijft dat je toch echt weg moet van je werk. Ik vond het ook heel lastig, maar het hielp dat ze wisten waarom ik er niet was en daarbij heb ik van mijn kinderwens ook een prioriteit gemaakt :). Als je vragen hebt mag je altijd een berichtje sturen. Succes!!

Ps: iui zonder hormonen betekent minder ziekenhuisbezoekjes voor zo ver ik weet. Dat werkt weer iets anders.

4. Buurvrouw31

Buurvrouw31 Actief lid

4 okt 2012
    441
    48
    28
    Utrecht
    Hallo Karma,

Logisch dat je deze vragen hebt. Je moet denken aan:

-Uitgangsecho (op dag 1-3 van je cyclus)
    -Echo dag 8
    -1 tot max 3 echo's tussen dag 10 en circa dag 15
    -Inseminatie

De echo's zijn in veel ziekenhuizen vanaf 's morgens vroeg (ca. 8 uur) af te spreken. Maar het kan zijn dat soms de vroege plekjes bezet zijn. De inseminatie vindt (volgens mij) in de meeste ziekenhuizen in de middag plaats, en dit weet je 2 dagen van te voren.

Je komt er vanzelf achter of het handig is het toch te gaan vertellen. Ik heb er destijds voor gekozen om mijn manager en hr manager in vertrouwen te nemen en mijn collega's wisten van niets.

Veel succes

5. dame82

dame82 Fanatiek lid

29 sep 2014
    2.660
    957
    113
    Hier het ook verteld en het heeft mij ontzettend opgelucht! Geen stiekem gedoe en geen spanning of het allemaal wel op een goede dag zou uitkomen! Je bent gebonden aan je cyclus en wat je follikels doen, helaas valt daar niets in te schuiven!
    Uit mijn ervaring kan ik je alleen maar adviseren om het wel te vertellen, ik kreeg begrip en rust erdoor!

6. nozzo02

nozzo02 Lid

21 jan 2016
    80
    0
    6
    Hoi Karma,

Ook ik heb ervoor gekozen om voor de start van ons IUI traject het te vertellen aan mijn leidinggevende en aan mijn directe collega. Het gaf mij veel rust dat ik geen smoesjes hoefde te vertellen/bedenken en dat we afspraken op het werk konden maken over de gemiste uren en de tijden waarop ik weg moest. Het is niet dat je deze vrije dagen weken vooruit kunt plannen, soms weet je de ene dag pas dat je de volgende dag langs moet komen. Ook vaak gehad dat het in het ziekenhuis uit liep, dan maakte ik me daar in ieder geval ook geen druk om. Het laatste wat je wilt is stress hebben over je werk als je met je kinderwens bezig bent.

Zoals bovenstaande meiden al zeggen, zoveel keer in een cyclus kom ik ook in het ziekenhuis.

Veel succes! En uiteindelijk moet je doen waar je je zelf goed bij voelt.

7. Twinkk

Twinkk Actief lid

27 jan 2016
    296
    0
    0
    Omgeving Eindhoven
    Het aan je leidinggevende vertellen, daar ontkom je denk ik niet echt aan. Je zal er toch wat dagen voor afwezig moeten zijn en als ze weten dat het een goede reden heeft horen ze je daar ook in te helpen. En dan heb je ook niet het risico dat je bij functioneringsgesprekken te horen te krijgen dat je te veel ziek zou zijn.
    Ik heb het zelf mijn collegas niet verteld omdat ik er zo veel heb en dan steeds vragen er over krijg. Terwijl ik juist op mijn werk er even niet aan wil denken.

8. Karma25

Karma25 Lid

25 feb 2016
    11
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt voor jullie tips! Misschien is het inderdaad beter om het toch te vertellen als ik jullie ervaringen zo lees. Ik wacht de afspraak in het ziekenhuis even af en dan ga ik een beslissing maken. Behoorlijk spannend allemaal.

Deel Deze Pagina