Hoi, Sinds een klein weekje heeft mijn dochter van 5,5 maand een nieuw ritme, en slaapt ze echt veel overdag. 'Normaal' gesproken sliep ze op een dag drie keer een uurtje (soms iets langer), maar nu slaapt ze echt veel. 's Nachts slaapt ze van 19.30-7.30, en overdag van 9.00-11.00, van 12.30 tot 16.00 (wakker gemaakt...) en van 17.00 tot ongeveer 18.00. Ik moet zeggen dat ik het echt veel vind, omdat het voorheen zoveel minder was. Heb het idee dat ze wel gegroeid is in de lengte en iets smaller is geworden, dus ze zal wel veel energie verbruiken... Is het vele slapen op deze leeftijd herkenbaar voor jullie? Bedankt!
Mijn zoontje is nu 5 maanden en slaapt sinds deze week (nu het sprongetje voorbij is! ) ook erg veel. Als ik alles bij elkaar op tel kom ik zeker aan 18-19 uur! Voor zijn leeftijd vind ik dit best veel. Maar ik denk idd dat ze wrs dan een groeispurtje maken en de energie hard nodig hebben! Maak me op dit moment dus ook nog even geen zorgen; als hij wakker is dan is hij gewoon actief en vrolijk!
hey, ons meisje is over 3 dagen 5 maanden en ons valt het ook op dat ze sinds deze week zoveel slaapt. Volgens mij is ze net door een sprongetje heen en moet ze alle indrukken verwerken. Wij laten dr lekker slapen, ze zal het nodig hebben en zolang ze snachts goed slaapt vind ik het prima.
Goed te lezen dat het herkenbaar is! Omdat ze zo vrolijk is maak ik me ook niet echt zorgen, maar vind het wel opvallend... Het zal de leeftijd wel zijn! Bedankt voor jullie reactie!
Onze dochter van 1 slaapt sinds een klein maandje ook veel... in de nacht 12 of 13 uur. In de morgen 2 uur en in de middag 3 uur. Ze zal het wel nodig hebben...
Hier ook een zoontje dat na zijn sprongetje ineens veel meer is gaan slapen. Straks gaan ze vanzelf weer wat minder slapen.