slecht gevoel over starten kdv

Discussie in 'Oppas en kinderopvang' gestart door Sijke, 1 okt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sijke

    Sijke Bekend lid

    Hallo,

    even het volgende: volgende week gaat mijn zoon voor het eerst naar het KDV omdat ik binnenkort weer ga werken......
    Ik heb er een slecht gevoel over! Moet er maar steeds aan denken hoe het dan moet.
    We zijn wezen kijken en hebben een intakegesprek gehad en we waren er echt enthousiast over. Ik heb in principe ook wel weer zin om te gaan werken, maar merk gewoon dat ik er onderuit wil.....Heb zo'n slecht gevoel erover, alsof ik mijn zoon in de steek laat. Ik weet ook wel dat ze daar echt wel goed voor hem zullen zorgen, maar ik durf hem eigenlijk niet zo goed uit handen te geven.....Help, wat zijn jullie ervaringen?

    En dan helpt het ook niet als er mensen in je omgeving op je in gaan praten om dan maar te stoppen met werken etc.
     
  2. Premama

    Premama Actief lid

    19 jul 2007
    466
    0
    0
    Zuid-Holland
    Zou je je beter voelen bij een andere vorm van opvang, zoals gastouderopvang? Zie bv. flexmoeders.nl
     
  3. Niesje1980

    Niesje1980 VIP lid

    21 sep 2007
    6.596
    0
    0
    Noord Holland
    Oh ik herinner het mij nog heel goed dat ik vorig jaar weer aan het werk moest.
    De eerste maand kon het KDV in mijn ogen niets goed doen, niemand kon het zo goed als ik het deed.
    Maar met de tijd groeide het vertrouwen en nu zou ik het niet meer anders willen.
    Maar met 3 maanden had ik het zeker niet gekund hoor, ik heb lekker ouderschapsverlof opgenomen en hoefde pas weer aan de slag toen Damian 5 mnd en 3 weken was.

    Dus misschien is dat voor jou ook een optie?
     
  4. Pendrag

    Pendrag VIP lid

    26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    Hoe moeilijk het in het begin ook was, ik ben echt heel erg blij dat ik weer aan het werk ben. Heerlijk onder volwassenen en wat anders dan voeden, verschonen en knuffelen. Als je er vooraf een goed gevoel bij had, is het vast en zeker het juiste KDV. Vergeet niet dat je nog lang niet ontzwangerd bent en dus nog best veel last van je hormonen kunt hebben. Die maken logisch denken ook niet altijd gemakkelijk. Als het even kan, gewoon proberen. Blijf je het moeilijk vinden dan kun je dan altijd nog kijken of er een andere oplossing is. En dan weet je zeker dat dit niet voor jou werkt.

    Veel succes ermee.
     
  5. Anakin

    Anakin VIP lid

    17 mrt 2006
    6.694
    301
    83
    Ik vond het alleen de eerste keer een beetje vreemd, om Bram uit handen te geven. Verder heb ik er weinig last van gehad, ik vond het heerlijk om weer aan het werk te gaan.
     
  6. mel1977

    mel1977 Actief lid

    hoi

    Wat een goede site flexmoeders.nl! Blijkt dat er een flexmoeder hier bij mij in de buurt woont.
    De twijfel slaat hier natuurlijk ook meteen toe... wel kdv of eens koekeloeren bij flexmoeders.nl...
    Kun je nog onder het kdv uit? Wie o wie weet dat, Sam is al wel aangemeld, maar nog geen definitief contract getekend en het duurt nog wel even voordat ik hem daar heen ga brengen...

    groetjes Mel
     
  7. Sijke

    Sijke Bekend lid

    zolang je nog geen contract hebt getekend kun je nog stoppen neem ik aan. Ons contract moet vandaag op de post.....

    Ik ga het maar gewoon proberen, wil het een kans geven. Inderdaad maken de hormonen het er ook niet beter op. Mocht ik het zo verschrikkelijk blijven vinden dan stop ik ermee.

    we staan ook ingeschreven bij het gastouderbureau, maar dat zou ik ook erg vinden om mee te starten....Gaat nu dus vooral om het loslaten.

    bedankt voor jullie berichtjes.
     
  8. Chantal87

    Chantal87 Fanatiek lid

    2 apr 2006
    3.727
    0
    0
    ik vond het de 1e keer ook heel moeilijk om Belle
    te brengen.
    maar ze heeft het echt leuk daar.
    als ik haar op kom halen dan zit ze vaak vrolijk in de wipstoel of bij een leidster of ze ligt rustig te slapen.
    ik heb nooit een rot gevoel als ik haar daar achter laat.
    gr Chantal.
     
  9. Pendrag

    Pendrag VIP lid

    26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    Klinkt als een goede beslissing. Je kunt altijd nog veranderen als het echt een rotgevoel blijft geven. Wat mij echt heeft geholpen is de zorg die Jarissa op het KDV krijgt. En alle speelmogelijkheden die ze daar heeft. Ze lijkt het zelf echt leuk te vinden.
     
  10. Sijke

    Sijke Bekend lid

    vanochtend hebben we geoefend en het ging prima.... wel een geruststelling, alhoewel ik nog steeds niet heel blij ben, maar ja. Ga ook denken aan ouderschapsverlof, maar dat moet je dus twee maanden van tevoren aanvragen..... :cry:
     

Deel Deze Pagina