Ervaring onderhandelen prijs babykamer Kidsmill + kinderwagen Joolz Babypark

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Lomi, 26 okt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lomi

Lomi Actief lid

7 jun 2015
    120
    4
    16
    NULL
    NULL
    Hallo allemaal,

Ik zit in week 15 van mijn zwangerschap en afgelopen week zijn wij bij diverse winkels geweest (van Asten/Babydump/Prenatal/Babypark) voor een kinderkamer + wagen. Nu hebben we een kinderkamer gezien bij Babypark Roosendaal, deze is best prijzig.

Kamer Kidsmill Malmo grijs Ledikant + 3 deurskast + commode + wandrek = €1376 + gratis box a €129 (prijs incl. 5% korting i.v.m. complete set)
    Prijs Joolz Geo kinderwagen: €1050 + gratis voetenzak Joolz

Totaal dus €2426 en als we de wagen + kamer zouden nemen krijgen we er een gratis wieg a €79 bij.

Wij willen zeker nog gaan onderhandelen over de prijs. Als wij de gratis box en het wiegje niet willen dan zal de helft van deze bedragen als korting worden verrekend.

Wat zouden jullie qua prijs reëel vinden, hebben jullie ervaringen met onderhandelen bij Babypark?
    Jammer is dat ze Kidsmill volgens mij alleen verkopen bij Babypark en ik dus niet kan vergelijken met andere winkels.

Alvast bedankt voor jullie antwoorden :)

2. mae26

mae26 Actief lid

25 nov 2014
    159
    4
    18
    Hi,

Toevallig afgelopen weekend alles besteld bij babypark. Wij hebben ook een kidsmill babykamer en deze was nergens anders verkrijgbaar.

Volgens mij kan je altijd wel 10-15% korting scoren. Vraag om een kadobon van babypark. Je krijgt dan meer dan wanneer je contante korting vraagt.

3. Lomi

Lomi Actief lid

7 jun 2015
    120
    4
    16
    NULL
    NULL
    Bedankt voor je antwoord, goed om te weten!! ;)
    Hebben jullie buiten die 10-15% ook de box erbij gekregen of vervalt de gratis box dan?
    Een kortingsbon zouden we ook heel blij mee zijn, we hebben toch alles nog nodig.

4. mae26

mae26 Actief lid

25 nov 2014
    159
    4
    18

Nee wij willen geen box, dus de helft van het bedrag is verrekend met het matrasje.
    We hebben wel een andere wieg uitgekozen, daar hebben we wel de volledige bedrag 79 korting gekregen op het wiegje.

5. EvelyndeB

EvelyndeB Fanatiek lid

26 feb 2015
    1.576
    298
    83
    Eindhoven
    Poeh, wat een bedragen.....
    Heb zelf geen ervaring op dit vlak (alles tweedehands), maar je kan altijd afdingen als het gaat om zo veel geld. Er zit een enorme winstmarge op die kamers en wagens. Zeker als je overweegt beide dingen op één plek te kopen, kun je er veel mee als je in een (door de verkoper mee te krijgen) onderonsje met je partner vergelijkt met andere winkels. Dan komt een verkoper zelf meestal wel met "een mooi prijsje maken" op de proppen.
    Zo hebben wij in elk geval onze keuken met véél korting gekocht :D

6. Imo1978

Imo1978 Bekend lid

19 aug 2015
    571
    1
    0
    Het gaat er eigenlijk meer om, wat ben jij bereid WEL te betalen voor deze combinatie. De marges zijn zelfs groter dan 15%, hoor;). En veel mensen denken al dat ze veel korting krijgen, maar in feite krijgen ze een 'vooraf ingecalculeerde korting' en betalen ze feitelijk nog steeds de volle prijs.
    Zo zijn die 'gratis' box, voetenzak en wieg allang in de prijs verwerkt, want dat is de standaard aanbieding die je elke dag kunt krijgen.

Daarnaast gaat het om de lef die jij hebt om voor die prijs die jij wilt betalen volledig te gaan. Daar zal je niet van af moeten wijken en zeker geen handje klap gaan doen. En als de verkoper nee zegt, dat je dan ook weg kunt lopen alsof het je niks interesseert.
    Ik denk dat dat lastiger voor jou zal worden, omdat er tot nu toe maar 1 winkel is die de kinderkamer verkoopt. Toch zou ik eens op internet kijken of je ook nog andere mogelijkheden hebt om er aan te komen.

Ik onderhandel zelfs in kledingwinkels etc...de enige plek waar ik het niet doe is de supermarkt:D. Mijn vriend krijgt af en toe plaatsvervangende schaamte, maar ik niet...ik kan het bijna mijn hobby noemen:p.

Succes met je onderhandeling!

7. Lomi

Lomi Actief lid

7 jun 2015
    120
    4
    16
    NULL
    NULL
    Ja het is zeker veel geld.
    Tweedehands hebben wij ook aan gedacht. Maar ik heb in mijn omgeving meegemaakt dat een kindje van 3 dagen oud is overleden en dan ben je blij dat je spullen hebt van een winkel en ze alles terug nemen.
    En moeder/schoonouders doen een duit in het zakje.

8. Lomi

Lomi Actief lid

7 jun 2015
    120
    4
    16
    NULL
    NULL
    Thanks voor de tips!!! mijn vriend moet maar het woord doen. Die werkt in een electronicazaak dus die weet wel wat er werkt en hoe klanten het bij hem proberen ;)

9. Chiaraa

Chiaraa Fanatiek lid

27 apr 2008
    1.561
    1
    0
    Een collegaatje ging ook naar babypark en wilde iets van de prijs afkrijgen. Niks noppes nada.....

10. mimimama88

mimimama88 Fanatiek lid

19 sep 2014
    1.516
    0
    36
    We hebben een poging gewaagd bij baby park maar we kregen niks van de prijs af. En dat terwijl ml het op het werk wel lukt. En erg meedenkend waren ze ook niet.. sleten het liefst een ander merk kinderwagen, met de meest luxe uitvoering en dus meer winst voor hun, dan wat we wilde. We gaan daarom ook niet meer naar deze keten of ze moeten echt iets hebben wat prenatal of baby dump niet hebben.
    Succes met onderhandelen, wie weet lukt het jou wel :)

11. aria88

aria88 Lid

9 feb 2015
    66
    0
    6
    zuid holland
    Kamer en joolz van bij elkaar 2600 euro en kregen er 300 euro aan bonnen bij. Meer lukte echt niet.

12. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    wij hebben ook paar weken geleden een babykamer, kinderwagen en box daar gekocht.
    Bij een babykamer kreeg je een gratis box
    en bij een kinderwagen een gratis wieg.
    de gratis box wilden wij niet, andere box uitgekozen naar onze smaak en de 129,- van de gratis box is van de andere box afgetrokken.
    Gratis wieg wilde wij ook niet. maar wij wilden zoiezo geen wieg.
    Met wat overleggen hebben wij een kortingsbon gekregen twv. 200,- gekregen. hier zat de gratis wieg bij in begrepen.

die 200,- komt wel op daar.

13. Antoinet1

Antoinet1 Actief lid

15 mrt 2015
    219
    120
    43
    Vrouw
    NULL
    NULL
    #13 Antoinet1, 26 okt 2015
    Laatst bewerkt: 26 okt 2015
    Ik heb mijn babykamer + kinderwagen (stokke crusi) en maxi cosi (ook van stokke) ook bij de babypark gekocht. Kregen er eerst ook een box bij maar dat was niet de box die ik graag wilde. Uiteindelijk kregen wij er dit bij https://www.stokke.com/NLD/nl-nl/w/toebehoren/177500.html. Ter waarde van 235 euro.

De eer gaat wel naar m'n vriend hoor. Hij werkt in de sales. Echt makkelijk zijn ze daar zeker niet qua kortingen..

14. caat

caat Fanatiek lid

5 sep 2012
    1.195
    1
    36
    Ik vind babypark ook niet zo onderhandelbaar, dan zijn ze bij babydump en van asten een stuk schappelijker.... maar mijn man krijgt overal iets van de prijs af, want hij vergelijkt gewoon hardop met de concurrent (dat helpt wel eens). Bij babypark uiteindelijk gratis bezorging en gratis monteren (weet niet hoe het nu is, maar toen kwam daar ook nog een flink bedrag bij op)

15. Lomi

Lomi Actief lid

7 jun 2015
    120
    4
    16
    NULL
    NULL
    Nee ik ben ook bang van niet :(
    We hadden al een kamer bij Van Asten gezien (ook paar honderd € goedkoper) maar daarvan was de kast nergens meer leverbaar.
    Babydump (Roosendaal) vond ik echt een vreselijke (goedkoop ogende) winkel. We zagen wel 1 kamer maar die was compleet nog een paar honderd € duurder dan de kamer van Babypark. De kamer van Babypark hebben ze nergens anders dus vergelijken kan helaas niet.

De Joolz Geo kunnen we natuurlijk overal kopen, prijs is hetzelfde, maar als we nog een korting willen bedingen zal het natuurlijk helpen als we de wagen bij Babypark kopen.

Deel Deze Pagina