20 weken echo

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door Sonkal, 25 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sonkal

Sonkal Actief lid

24 mei 2011
    294
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi hoi,

Wij hebben donderdag onze 20 weken echo gehad....jeetje wat is dat toch spannend!!
    Gelukkig alles gezon tot nu toe!

Voor ons is dit allemaal de eerste keer en wij vroegen ons af hoe dat bij anderen ging....
    Ik weet dat het geen pret echo is en dat het ook niet bedoeld is om het geslacht te bepalen.
    Het is een technische echo.

Nou dat werd ons nog ff ingewreven bij binnekomst, en fijn dat we eerder ( stond in de brief 15 min van te voren aanwezig zijn ) aanwezig waren want als iedereen dat deed kon hij snel naar huis.... Goed begin....

Nou binnen 15 min stonden we alweer buitem 4 fotos in onze handen.
    Hij ging zo snel overal langs....tis dat je het hoofdje en handjes herkend maar anders....
    Toen vroeg hij willen jullie geslacht weten..nou ja allebij willen we dat...ok een meisje en hup het apparaat ging uit. Hij was klaar met het technische echo.
    Hmmm dachten wij waar heeft hij nou gezien dat het een meisje wordt??

Ging dat bij jullie ook zo snel en kortaf??
    Straks koop ik vanalles roze wordt het toch een jongen....omdat hij zo snel huphuphup gekeken heeft.....

Maandag ga ik het ook met onze vk overleggen. Maar ben benieuwd hoe bij jullie was?

Groetjes

2. Chiggy

Chiggy VIP lid

29 aug 2010
    12.876
    25
    38
    Rotterdam
    Die had z'n dag zeker niet, met verkeerde been uit bed gestapt zeker ;)
    Bij mij ging het helemaal niet zo vluchtig! Alles werd rustig en goed uitgelegd.

3. Andrea85

Andrea85 Fanatiek lid

18 mrt 2011
    4.859
    1
    0
    Ik heb de 20-weken echo nog niet gehad, maar bij 12 weken wel de nekplooimeting in het ziekenhuis laten doen en ik had verwacht dat het relatief snel zou gaan, maar het viel mij heel erg mee. Nu was er ook iemand in opleiding bij die ook graag wilde oefenen, dus feitenlijk heb ik twee echo's gehad en was de leerling heel rustig alles aan het laten zien, terwijl de ander dingen in de computer zette. (En daarvoor had de niet-leerling alles dus ook al laten zien!) Ik hoop de dat bij de 20 weken weer zo gaat!

4. Amfy

Amfy Niet meer actief

de een is heel snel de ander neemt de tijd voor je.

merkte het hier heel erg het verschill tussen de normale 20 weken en de guo was ook zo de normale hebben we 45 min gelegen de guo was ook vlug en snel 20min stonden we weer buiten

5. Sallie

Sallie VIP lid

27 sep 2008
    8.257
    292
    83
    Voor de klas
    Noord-Holland
    Wij hadden ook een doorverwijzing na de 20 wekenecho. Daar is echt 3 kwartier voor uitgetrokken.

Bij de gewone 20 weken echo zag je dat de echoscopiste het snel wilde doen, maar dat lukte dus niet door de "afwijking" die ze vond en de ligging van het kindje. Ze werd daardoor vrij geirriteerd, maargoed het was dan ook een #@$#@$ mens die ons heeeeelveel zenuwen heeft laten hebben op niksaf...

6. Nou da's niet echt normaal als dat zo gebeurt :( hier beide keren veel meer foto's meegekregen, maar da's bijzaak. Je moet wel alle organen gezien hebben, ruggengraat, gezicht, handen, voeten, benen, armen etc. Als iemand overal langs vliegt, hoe kan je dan weten of het echt goed is? Ik zou er een klacht over indienen en vragen of je nog een keer mag komen, want het is echt wel belangrijk dat ze goed kijken.

7. Loes1980

Loes1980 Fanatiek lid

31 mei 2011
    1.170
    15
    38
    Ik ben vorige week geweest voor mijn 20 wk echo samen met mijn ouders (mijn man moest werken)
    Deze echoscopische (was een ander dan die ik gewend was) vond ik in het begin heel erg zakelijk en een stuk minder vriendelijker als de ander echoscopische. Maar ze nam dan wel goed de tijd en legde heel goed uit dat dit een medisch echo was.
    Terwijl ze bezig was werden mij moeder en ik erg ontroerd en zaten we met z'n 3en (mama, pa en ik) elkaars hand vast te houden terwijl we keken. Hierdoor werd de echoscopische ook zachadiger van en wat vriendelijker.
    Helaas konden ze medisch gezien niets zien omdat onze kleine meid heel erg laag en opgerold lag. Nu mag ik a.s. vrijdag nog een keer en gaat mijn man mee:) Maar nu ben ik erop voorbereid dat ze niet altijd zo vriendelijk zijn (ik dacht altijd dat ze altijd lief waren. Naief ha:):D

8. zafira

zafira Fanatiek lid

18 feb 2010
    1.960
    126
    63
    zuid holland
    Hier juist echt het tegenovergestelde. Ik had een uitgebreide GUO ivm afwijkingen eerste kindje, en ze was echt super lief en heel rustig alles bekeken. Ook legde ze alles super goed uit. Wij zijn echt zeker een half uur tot 3 kwartier bezig geweest, terwijl allang gezien was dat alles perfect was. Heel duidelijk gezien dat het een meisje was en daarna nog even heerlijk liggen genieten van al het getrappel. Stuk of 6 foto's meegekregen en zelfs daarvoor heeft ze echt haar best gedaan om ze zo duidelijk mogelijk te krijgen.

Voor jullie erg vervelend dat het zo gegaan is en ook erg onprofessioneel. Het is toch een medische echo en je wilt er wel zeker van zijn dat het allemaal goed gezien is. Ik zou even overleggen met je vk en kijken wat zij zegt. Waarschijnlijk als je het uitlegt wil ze echt nog wel even naar het geslacht kijken, zodat je dat iig redelijk zeker weet. Bedenk wel dat ze nooit 100% garantie geven dat ze het goed gezien hebben.

9. Fipo

Fipo Actief lid

14 aug 2011
    154
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bij ons ging het ook wel vrij snel, de 1e keer wat minder snel dan de 2e keer. Maar de 2e keer was ze bij ons nogal uitgelopen, dus ik denk dat ze gewoon wat tijd wilde inhalen. Gelukkig was alles goed.

Dat geslacht zal wel kloppen hoor, met 20 weken is dat vrij gemakkelijk te zien. Bij mij had ze het de 2e keer niet gezegd, maar toen ik thuis kwam zag ik op een van de echofoto's zelf een piemeltje haha. Dus tja...

Deel Deze Pagina