Is dit normaal?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door mama0103, 1 dec 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mama0103

mama0103 Bekend lid

15 mrt 2016
    507
    39
    28
    Vrouw
    Een beetje een beschamende vraag...

Ik ben nu 12 weken zwanger en tijdens het niezen verloor ik wat urine, terwijl mijn blaas niet vol was.

Nu heb ik genoeg verhalen over zwangerschap en incontinentie gehoord dus ik vroeg me even af of dit normaal is?

Alvast bedankt...

2. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    18.965
    15.008
    113
    Ik ben zwanger van mn eerste dus geen expert, maar ik herken t wel maar ik had t wat later pas. (23 weken ofzo) We waren net 100 meter van huis voor een kleine wandeling en ik kon gelijk rechtsomkeert maken voor verschoning. Sindsdien zijn inlegkruisjes mn grootste vriendin geworden en ga ik standaard de deur uit met een schoon onderbroekje in mn tas. In sommige houdingen kan je t wel beter afvangen dan andere, wandelend of staand ben ik echt kansloos. 😂

3. ShampooL

ShampooL Niet meer actief

Ik heb hetzelfde maar maak mij er geen zorgen over hoor. Alles is daar beneden aan het drukken, groeien en rekken.. ik vind het niet vreemd dat het soms gebeurd.

Inlegkruisjes are your friends :p

4. Blinnie

Blinnie Actief lid

6 dec 2015
    208
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hoesten, niezen, lachen. Als ik zo doorga dan zijn mijn luiers op voor de kleine er is. :p

5. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.345
    17.256
    113
    Is iets wat erbij hoort maar vind het wel vroeg. Ik raad je aan om een bekkenfysio op te zoeken, die kan kijken of je wel genoeg spierspanning op je bekkenbodem heeft en evt oefeningen geven om erger (proberen) te voorkomen

6. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Op die termijn vind ik dat niet echt normaal. En zal het waarschijnlijk alleen maar erger worden, dus misschien toch al eens een afspraak maken bij een goede kinesist

7. Mini25

Mini25 Niet meer actief

Heb er afgelopen week voor de eerste keer last van gehad... Ik moest heel erg lachen en verloor toen ook wat urine. Het is wel belangrijk om ook na je bevalling bekken oefeningen te doen begreep ik van m'n fysio om incontinentie op latere leeftijd te voorkomen... Dus dat ga ik braaf doen. ;)

8. MiekieLief

MiekieLief Fanatiek lid

2 jul 2014
    1.171
    0
    36
    ♡
    ☆
    Ik ben er niet mee eens. Als je voor de zwangerschap al een zwakke blaas hebt dan is dat normaal. Ik zal ook fysio adviseren. Hou er rekening mee dat het vaker gaat gebeuren.

9. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Ja, maar dan zou TS niet zo verwonderd zijn...

10. pixiehollow

pixiehollow Bekend lid

12 jun 2009
    909
    15
    18
    huishoudhulp en student dierenartsassistent
    Lummen/Belgie
    Dit is wel mijn derde zwangerschap en ik heb vrijwel heel de zwangerschap van die maandverbandjes voor urineverlies moeten dragen. Ik moet zelfs niet niezen of hoesten om er last van te hebben. Heel vervelend!

11. LadyKikker

LadyKikker Fanatiek lid

12 feb 2012
    4.238
    1.892
    113
    Vrouw
    Bij 1 keer niezen een beetje urine verliezen zou ik me niet druk maken hoor... wel id gaten houden.
    Het is al genoemd maar zou na de bevalling wel braaf je bekkenbodem gaan trainen.
    Dat voorkomt erger bij een eventuele 2e zwschap of problemen op latere leeftijd.

12. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.345
    17.256
    113
    bekkenbodem kan je ook in de zwangerschap trainen, zeker als je nog niet zo ver ben. Ik heb ook oefeningen gekregen (vanwege verzakkingsgevoel) en die helpen goed tegen de pijn, maar ook de "nies&pies" is een stuk minder geworden

13. mama0103

mama0103 Bekend lid

15 mrt 2016
    507
    39
    28
    Vrouw
    Hoi meiden,

Onwijs bedankt voor de reacties! Ik houd het even in de gaten. Als het vaker voorkomt over meer wordt zal ik contact opnemen met de fysio.

Voor nu maar wat extra inlegkruisjes in slaan

Deel Deze Pagina