ervaring ooglaseren

Discussie in 'De lounge' gestart door Juffie26, 12 mei 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Juffie26

Juffie26 VIP lid

24 okt 2011
    10.011
    1.860
    113
    Nu ik zit te klote met nachtlenzen en ik steeds meer lees over laseren ben ik toch benieuwd naar ervaringen.
    Vanavond ga ik naar info avond over laseren in het ziekenhuis hier in de buurt dus zal daar ook mijn vragen stellen uiteraard maar, toch hoor ik graag persoonlijke ervaringen van mensen die hun ogen gelaserd hebben.

2. johana79

johana79 Fanatiek lid

22 aug 2006
    4.311
    0
    36
    beslismedewerker
    overijssel
    Na ook steeds ellende te hebben gehad met lenzen (ook nachtlenzen geprobeerd) heb ik gelaserd. Ik kon overigens niet tegen lenzen omdat ik van die droge ogen had (werk ook nog eens op kantoor achter computer, wat daar dus ook niet erg aan bijdraagt)..ik kon van vermoeidheid mijn ogen niet meer open houden naar een tijdje. Nachtlenzen ging ook niet, ik bleef overdag slecht zien, ze zaten snachts niet goed en ik had een flinke cilinder en die werd niet op de juiste manier gecorrigeerd door nachtlenzen. Het gevolg was dat ik overdag niet goed zag, moe was en gefrustreerd.

Heb nu een jaar of 4/5 geleden mijn ogen laten laseren en ben er super tevreden over. Het is wel een uitgave maar ik heb er geen moment spijt van gehad. Het het laten doen bij vision clinics |(tegenwoordig Bergmann clinics) de voor/tijdens/ na zorg was erg goed, de behandeling zelf (klinkt allemaal heel eng) maar viel me reuze mee, naderhand zie je direct goed. Ik heb sindsdien nooit geen last meer van mijn ogen gehad. Dus ben zeer tevreden.

3. Lindah

Lindah Fanatiek lid

21 apr 2012
    1.008
    145
    63
    Brabant
    Ik heb gisteren mijn ogen laten laseren!
    Bij een kliniek in Boxtel, kwam het beste naar voren. Opticiens geven ook aan dat de klinieken waar veel reclame voor wordt gemaakt vaak niet de beste zijn.
    Ik heb ook een cilinder. Voorzorg en de behandeling waren heel goed, alles is goed uitgelegd en er werd alle tijd genomen. Gisteren na de behandeling wel behoorlijk wat last gehad van licht en het gevoel of er constant zand in mijn ogen werd gegooid. Vanochtend zag ik al gelijk goed en net op controle was ook goed. Het is idd een flinke investering maar ben er nu al blij mee!

4. Juffie26

Juffie26 VIP lid

24 okt 2011
    10.011
    1.860
    113
    Bedankt voor je uitgebreide antwoord.
    Ik heb ook hekel aan nachtlenzen nu al na 2 nachten ik zie nog steeds echt niets zonder mijn bril of lenzen ik twijfel sterk of ik er wel mee door moet gaan. Heb ook geen daglenzen voor de tussenperiode dus zie geen moer....maar bril weer opgezet alleen nu zie ik beetje dubbel....en met dochtertje van 3 die 3x in de week naar de opvang moet met de auto is dit echt op zijn zachts gezegd niet te doen.....lijkt me heerlijk als ze werken maar denk dat een vakantie betere periode is om hiermee te beginnen. Maar eigenlijk ben ik dit ook allemaal beu. Ga vanavond met mijn man naar lasik oogcentrum info avond hier in het ziekenhuis. Ik ben benieuwd en of ik het durf....ben zo bang dat zoiets misgaat zijn toch je ogen...
    Maar goed eerst maar eens kijken wat ze zeggen vanavond. De uitgave is het mij waard als ik dan altijd en overal gewoon kan zien lijkt me heerlijk

5. Juffie26

Juffie26 VIP lid

24 okt 2011
    10.011
    1.860
    113
    Super om te horen want als ik ga ga ik ook naar Boxtel idd.
    Mag ik vragen voor welke behandeling jij gekozen hebt?
    Hoe gaat dat nu verder na de behandeling? De info avond waar ik vanavond heen ga is van lasik oogcentrum Boxtel.
    Mag ook in pb als je dat liever wilt.
    Veel beterschap hopelijk heb je snel top zicht!!

6. Nientjje

Nientjje Fanatiek lid

15 jul 2009
    2.743
    3
    38
    Ik heb 8 jaar geleden mn ogen laten laseren en ik ben nog altijd blij dat ik het gedaan heb. Wel heb ik wat drogere ogen dan voorheen, maar niet zo dat ik er last van heb. Maar inmiddels zijn de technieken weer veranderd, dus misschien is dat nu sowieso niet meer. Het is heerlijk om 's ochtends wakker te worden en alles te zien, zwemmen zonder bang te zijn dat je lenzen wegdrijven en je ogen open onder de douche ;). Ik zeg doen! En de behandeling is zo voorbij en ik vond het niet vervelend.

7. Juffie26

Juffie26 VIP lid

24 okt 2011
    10.011
    1.860
    113
    Ook bedankt voor je reactie.
    Het lijkt me inderdaad ook echt heerlijk om gewoon altijd en overal te kunnen zien! Onder de douche doe ik nooit met lenzen dus zie niet veel dan weer met föhnen mijn bril op ben er beetje klaar mee...

8. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.158
    35.818
    113
    Zelf niet gedaan, maar mijn zusje wel en die is er nog altijd erg tevreden over. Wel heeft zij wat last van droge ogen, echter niet heel erg storend.

9. NafNaf

NafNaf Fanatiek lid

5 feb 2015
    1.258
    55
    48
    NULL
    NULL
    Wat mij tegenhoudt is dat ik ook nog wel verhalen tegen kom van mensen bij wie het niet goed is gegaan. Die nog steeds wazig blijven zien of een soort blinde vlek hebben gekregen. De kans dat dat gebeurt is natuurlijk maar heel klein, maar het is nou ook weer niet zo dat het nooit gebeurt. En nooit meer goed kunnen zien, lijkt me echt verschrikkelijk...

10. Juffie26

Juffie26 VIP lid

24 okt 2011
    10.011
    1.860
    113
    Ja dat lees ik idd vaker dat mensen dan wat droge ogen hebben

11. Juffie26

Juffie26 VIP lid

24 okt 2011
    10.011
    1.860
    113
    Ja dat kan idd dat soort verhalen komen altijd voor.

12. Lindah

Lindah Fanatiek lid

21 apr 2012
    1.008
    145
    63
    Brabant
    De behandeling die ik heb gehad heet Femtosecond Lasik. Omdat ik een behoorlijke cilinder heb, heb ik bovenstaande behandeling gekregen. Ze noemen het ook wel de gepersonaliseerde behandeling. Ik moet nu twee weken antibiotica druppels in mijn ogen doen en 'kunsttranen'. Verder 2 weken geen oog make-up, 2 weken niet sporten, 2 weken met oogkapjes slapen, niet wrijven in mijn ogen of knijpen met mijn ogen, 2 weken niet zwemmen.

Ze gaven vandaag aan dat ik gewoon auto mag rijden als ik goed zie, dus breng morgen S met de auto naar school. Merk wel dat ik soms wat rust nog moet nemen en dat je regelmatig met de kunsttranen moet druppelen.

Volgende week een wat uitgebreidere controle en dan gaan ze ook meten. Vandaag gaven ze ook aan dat het kan zijn dat ik met momenten wat minder kan zie (gaf aan dat ik goed zag) omdat het de eerste weken nog wat schommelt omdat het flapje goed vast moeten komen zitten.

Ik heb overigens niet zelf voor een behandeling gekozen, na de onderzoeken komt de oogarts met de beste methode.

Als je nog vragen hebt, dan hoor ik het wel! Hopelijk krijg je voldoende informatie bij de informatieavond. Laat je even weten hoe het was?

13. Juffie26

Juffie26 VIP lid

24 okt 2011
    10.011
    1.860
    113

Bedankt voor je uitgebreide uitleg.
    Super fijne info avond en ben erg enthousiast ik wordt morgen gebeld voor een afspraak voor een vooronderzoek.
    Nachtlenzen niet doen zei ze dus daar stop ik meteen mee nu.
    Enige wat ik vergeten ben te vragen is stek ik laat me binnenkort laseren kan ik dan gewoon onze cryo laten tp in oktober bijvoorbeeld of kun je door hormonen slecht zicht krijgen...
    Risico's zijn er natuurlijk altijd dat vind ik wel beetje eng maar ok het klinkt erg aantrekkelijk nog om te doen.
    Ik wordt morgen in elk geval gebeld voor een afspraak voor een vooronderzoek of het überhaupt kan maar ze zei al gezien mijn leeftijd (31) moet dat normaal geen probleem zijn.
    Ik ben benieuwd wanneer ik terecht kan.

14. Lindah

Lindah Fanatiek lid

21 apr 2012
    1.008
    145
    63
    Brabant
    Fijn dat het goed bevallen is!
    Ze vroegen aan mij wel of ik zwanger was of borstvoeding gaf, zoja dan wachten ze liever. Ik heb ook hormonen gespoten om zwanger te raken maar nu niet dus ik weet eigenlijk niet wat ze dan in jou situatie doen. Oktober duurt nog eventjes dus miss is het geen probleem, zou het iig wel goed aangeven bij het vooronderzoek

15. Juffie26

Juffie26 VIP lid

24 okt 2011
    10.011
    1.860
    113
    Ik hoef voor de tp geen hormonen te gebruiken dus misschien maakt dat niet uit.
    Ik zal het ook zeker aangeven bij het vooronderzoek zou denken dat het niet uitmaakt, ik vraag het na.

16. Eki

Eki Fanatiek lid

20 jan 2012
    2.127
    1
    36
    Wat betreft laseren nog geen ervaring :)

Wat betreft je laatste vraag wel: dat mag gewoon! Ik had de afspraak voor het onderzoek en de behandeling al staan, maar toen bleek ik (al) zwanger te zijn. De assistente vertelde me dat het dan niet mag, omdat de meting en dus ook ee behandeling dan door de hormonen (vocht/druk verschil bij je ogen) niet betrouwbaar is.

Nu dus wachten tot de bevalling en einde borstvoeding en dan is het eerste wat ik doe een afspraak maken :D

17. Juffie26

Juffie26 VIP lid

24 okt 2011
    10.011
    1.860
    113
    Jij wilt dus ook graag laseren zodra dat mag na je bevalling en borstvoeding periode.

18. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.166
    2.282
    113
    Leuk om dit te lezen. Ik speel al jaren met de gedachte om mijn ogen te laten laseren. Ik heb vrij hoge sterktes en zie echt heel weinig zonder bril of lenzen. Mijn lenzen doen pijn aan mijn ogen, maar van mijn bril krijg ik altijd zo'n hoofdpijn omdat het licht dan te fel is of zo.

Mijn moeder heeft haar ogen al 10 jaar geleden laten doen en is daar nog elke dag blij mee. Ze heeft nu wel weer een leesbril, maar dat is normaal als je 65 bent, denk ik. Zij heeft er toen wel veel last van gehad, echt 3 dagen in een donkere kamer gelegen, elk lichtstraaltje was al teveel. Maar nu zijn de technieken weer veel beter, en bovendien had zij nog veel slechtere ogen dan ik, dus misschien een zwaardere behandeling. Ik las dat er nu zelfs een behandeling is die vrijwel pijnloos is en bijna gelijk resultaat geeft. Dat klinkt bijna te mooi om waar te zijn.

Ik dacht altijd dat je minimaal 2 jaar niet meer zwanger mocht zijn of bv mocht geven, maar las net dat dat maar 3 maanden is. Ik geef nog steeds 1x per dag bv aan onze jongste, maar daar wou ik toch al eens mee gaan stoppen. Extra motivatie om door te zetten en er echt een einde aan te breien nu.

19. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    In 2008 heb ik mijn ogen laten laseren bij vision clinics. Rond die periode had je vrij veel prijsvechters met de bijbehorende slechte verhalen.

Behandeling was niet goedkoop, maar ik ben nog steeds blij het gedaan te hebben. Kon slecht tegen lenzen en met een bril had ik altijd ruzie (zere plekken op/rond oren) en was altijd smerig.
    Nu dus al 8 jaar geen bril en ik zie nog steeds goed.

20. Juffie26

Juffie26 VIP lid

24 okt 2011
    10.011
    1.860
    113
    Ja idd de behandeling die je moeder denk ik gehad heeft is idd pijnlijk paar dagen maar de nieuwe methode Femtosecond Lasik is maar paar uurtjes na de behandeling gevoelig meer niet en direct na die paar uur al resultaat.
    Ik ga 8 juni voor een vooronderzoek om te kijken of ik überhaupt geschikt ben. Bij sterkte hoger dan -10 vergoed de zorgverzekering het zeiden ze om de info avond. Ik heb 'maar' -3,25 aan beide ogen.
    Wat betreft die leesbril daar kunnen ze idd nikd aan doen dat heeft niets met laseren te maken dat gebeurt gewoon bij ouder worden dat je een leesbril nodig hebt
    Ik ben benieuwd 8 juni....

Deel Deze Pagina