Ik ben benieuwd of meer mensen hier ervaring mee heeft. Ik ben sinds 2 weken heel erg verkouden geweest met voorhoofd holte en bijholte ontstekingen. Sinds 4 dagen heb ik in mijn rechter oor last van een constante brom. Gister ben ik bij de dokter geweest die me flixonase heeft voor geschreven omdat hij vermoed dat die brom veroorzaakt is door dat ik zo vreselijk verkouden ben geweest. Gister vond hij me nog steeds een beetje nasaal klinken. Nu ben ik benieuwd of hier iemand is die hier ervaring mee heeft. Ik ben vreselijk bang dat die brom chronisch is / wordt. Ik hoor 't graag
Mijn man heeft het chronisch...tinnitus. Niets helpt hij heeft er therapie voor gehad om ermee te leven. Vooral bij stress en in de nacht is het soms moeilijk. Zou voor nu nog uitgaan dat het een staartje van je verkoudheid is.
Eens met hierboven. Hele grote kans dat het van je verkoudheid komt en dat het vanzelf over gaat. Hier gehad door stress en ik was zo bang dat het nooit meer weg zou gaan. Gelukkig is dat na een hele lange tijd toch gebeurd! Mij hielp het om overdags de afzuiger aan te zetten of de radio aan. Soms ging ik eerder dan bed en dan zette ik de tv aan om relaxter in slaap te vallen.
Dank voor je antwoord. Mijn oren zijn na gekeken en zagen er prima uit. Geen ontsteking of druk wat erop staat. Ik wordt er wel vervelend van. Als ik afleiding heb of gezelschap dan verdwijnt t naar de diepte maar zodra t stil is treed t weer naar de voorgrond. Ik kan t s'nachts tot nu toe nog redelijk van me af zetten / slaap wat t overwint maar vind t niks aan. Moet 5 nu tot laatste week dit jaar aankijken en anders terug komen
Ik heb helaas regelmatig last van oorsuizen. Soms is dat een hoge piep, soms een brom en soms mijn hartslag, de hoge piep vind ik het ergst persoonlijk. Tot nu toe gaat het telkens weer over, maar ik ben ook bang op een gegeven moment niet meer. Ik heb slecht werkende buizen van Eustachius, wat de oorzaak is van ontelbare oorontstekingen, lichte slechthorendheid aan de slechtste kant en pijn en dus oorsuizen. Bij mij helpt de neusspray een klein beetje (ik gebruik momenteel nasonex/mometason, maar heb ook flixonase gebruikt in het verleden), vooral tegen de pijn. Ik zou ook maar even afwachten, hopelijk gaat het weer over. Vervelend is het wel.
Snap dat de hoge piep t ergste is. Bij mij is t constant een brom. Deed de flixonase wel wat om de suizen tegen te gaan. En hoe ga jij er verder mee om? Ik hoop ook ten zeerste dat t over gaat
Ik heb het een aantal jaren vaak gehad. Ik heb inmiddels al een paar jaar flixonase in huis die ik gebruik als ik het gevoel heb dat het weer nodig is. Sinds ik het minder vaak nodig heb heb ik ook minder last van suizen. Mijn ijzer hou ik ook beter bij. Ik weet niet of het helpt. Maar wanneer ik het meeste last heb van suizen dan is mijn ijzer meestal ook niet op pijl.
Ik vind dat moeilijk om met zekerheid te zeggen, aangezien ik de neusspray eigenlijk altijd gebruik (soms stop ik voor lange periodes als mijn oorklachten minder zijn, dat is soms jaren en soms maanden). Ik heb wel vaker last van oorsuizen als mijn oren nog dichter voelen dan normaal en daarbij helpt de neusspray dus wel tot op zekere hoogte, ik denk dus dat ik meer last zou hebben als ik geen neusspray zou gebruiken. Momenteel heb ik een periode met vaak oorpijn, maar niet zo vaak oorsuizen, ik gebruik wel vanwege de pijn de neusspray trouw. Het duurt trouwens wel ongeveer een week voordat de flixonase echt goed werkt, hoewel ik als ik weer opstart na een dag of 2 al wel wat verbetering merk. Geef het wel even de tijd dus.
@citroenrasp Hier al ruim 5 jaar last. Gaat ook niet meer weg ben ik bang. Ik heb het in beide oren. Bij veel herrie wordt het erger, evenals bij stress. Aan het eind van de dag ben ik dan zo overprikkeld dat ik geen geluid meer kan verdragen. Alles maakt ook geluid, de koelkast, het zoemen van mn pc op werk. Dat soort dingen lijken dan juist nog erger binnen te komen, wat het weer erger maakt.
Buisjes geen optie? Ik heb exact hetzelfde en kreeg toen ik 29 was de laatste keer buisjes. Mijn knik in mijn buis is te diep, waardoor ik ook direct problemen heb. En het doet zo een pijn e, een oorontsteking. Met momenten zit ik huilend te wachten tot de boel knakt. Mijn vader en zus hebben alle 2 oorsuizen. Vader al 30 jaar en zus ook al een jaar of 12 schat ik (ze was allesinds nog jong). Mijn zus hoort ook geen hoge tonen meer (ambulance, brandweer) en mijn vader heeft een oor apparaat. Bij mijn vader klinkt het als een slijpschijf en een hoge piep (komt alle 2 van een andere plek), bij mijn zus is het meer piepzoemen. Bij alle 2 niets aan te doen.
Ik heb buisjes gehad als kind, deze bleven bij mij lang zitten (zo’n 5 jaar), maar toen groeide mijn ene trommelvlies niet dicht en had ik daar dus een operatie voor nodig. De kans dat dat weer gebeurt, is helaas heel groot, dus buisjes is daarom de allerlaatste optie. Een aantal jaren terug heb ik wel op dat punt gestaan, omdat ik toen echt dagelijks oorpijn had, maar nu is het gelukkig wel weer te doen. Een echt zware oorontsteking heb ik gelukkig niet meer zo vaak, dus met afentoe wat paracetamol en die neusspray zijn de winters wel door te komen (in de zomer heb ik ook wel last, maar wel minder). Sterkte met de pijn, ik heb ook weleens zitten te huilen van die pijn, dus weet helaas hoe het is.
Ik kreeg de laatste buisjes toen ik 29 was. Nu zijn ze er al 2 jaar uit (ongeveer) en vind ik het echt te doen. Is dat bij u ook zo, dat het razendsnel van geen probleem tot crisis (alsof er electriciteit en een stoomtrein) in uw oor zit? Vorig jaar in december had ik de laatste enorm pijnlijke. Ik herinner het mij nog goed. Aan school de kinderen afgehaald en wat in de wind gestaan. Tijdens het koken 1ste scheut en direct nasonex maar te laat. Direct crisis en een paar uur later liep het bloed er al uit. Ah ik vind oorproblemen echt kippenvel. Zo pijnlijk.
Oh ja helaas herkenbaar... En dan vooral dat geluiden van buitenaf de tinnitus versterken, en ik hoor ook zoveel dingen die een ander dan totaal niet zou opvallen. Kan veel geluiden ook echt niet meer verdragen maar dat is volgens mij hyperacusis (gaat vaak samen met tinnitus). En ik ben oor ASS sowieso al erg prikkelgevoelig voor geluid natuurlijk dus dat werkt ook niet echt mee. Heb nooit therapie gehad oid maar heb er redelijk mee leren leven denk ik.
Ik heb er al jaren last van, het gaat bij mij ook niet meer over.De hele dag door gesuis alsof de radio stoort.Het word erger bij stress of als de spieren in mijn nek/rug weer vast zitten.Ik ben bijna nooit verkouden ,heb ook nog nooit een oorontsteking gehad maar bij mij is het gekomen na een whiplash.Stilte is voor mij oorverdovend omdat het dan juist opvalt.Ik hoor ook echt alles, alsof mijn oren willen overcompenseren ,geen moment rust meer aan mijn hoofd.Meestal kan ik er prima mee leven maar soms word ik er knettergek van.Ik heb er nu bijna 20 jaar last van.
Rondom verkoudheden heb ik dat regelmatig, en dat gaat dan uiteindelijk ook weer over. Ik gebruik zo’n neus-spoel-kannetje en dat helpt bij mij erg goed om het te voorkomen.
Ik heb nu neusspray voor een paar weken gekregen. Duurde t lang voor t bij jou weer ophield? Ik heb t nog nooit eerder gehad maar deze verkoudheid in deze vorm ook niet. Deze was echt extreem. De oorpijn die ik nu ervaar is alsof er al de hele dag water in m'n oor zit wat begint te irriteren.
Bij mij laat geluid t juist naar de achtergrond verdwijnen om weer op te komen zetten als er geen geluid is.
Het ligt er bij mij wel aan wat voor geluid. Niet alles is even storend, maar bv een boor- of wasmachine, die maken het geluid wel veel erger, of gillende kinderen.
Ik heb dus maar zelden dat mijn trommelvlies doorbreekt en daardoor heb ik bij echt zware ontstekingen meestal antibiotica nodig. Dus ben blij dat ik die niet zo vaak meer heb. Als tiener voelde ik de oorontstekingen altijd heel goed aankomen, dan had ik alleen een zeurend gevoel en dan belde ik naar de kno afdeling in het ziekenhuis (vlak bij school) en kon ik meestal de volgende dag meteen even laten beoordelen, ik denk dat ik een vlaggetje bij mijn naam had staan ofzo . Het was dan ook altijd ontstoken en omdat de ontsteking bij mij toen alleen weg ging met antibiotica, kreeg ik die meteen voorgeschreven, dat was dan ongeveer 2x per jaar ofzo. De pijn viel dan vaak wel mee. Maar tegenwoordig heb ik eigenlijk altijd wel een zeurend gevoel en als ik ook maar minimaal verkouden ben, dan doet het pijn inderdaad, daardoor voel ik ontstekingen niet echt meer aankomen en dan is de pijn zo erg als je omschrijft. Ik vind het wel typisch dat wij hetzelfde probleem hebben en ook hetzelfde reageren op kou en wind, terwijl tegen mij de kno-artsen zeggen dat oorproblemen niet erger worden door kou. Ik denk dan altijd bij mezelf: blijkbaar heeft u geen oorproblemen, want het wordt zeker erger door kou. Als ik lang buiten ben en de temperatuur onder de 5 graden is, moet ik echt een muts op, want anders verga ik van de pijn naderhand.
Ikzelf krijg eigenlijk bijna altijd antibiotica. Om 1 of andere reden ontsteekt mijn gehoorgang nogal vaak eens mee (jeuk en nattigheid exta). Ik twijfel daar zelf niet eens aan dat wind voor problemen zorgt. Ik weet het gewoon zeker dat dit bij mij het geval is. En bij u ook, dus het zal mss wel vaker voorkomen. Ik denk dat het niet meer voelen aankomen, hier wat hetzelfde is. Mijn linker oor, is eigenlijk altijd wel wat gevoelig. Als ik daar op druk en loslaat, voelt dit niet als een gezonde oor aan.