Cadeautje van je partner

Discussion in 'De lounge' started by Yeuu, Dec 1, 2020.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Yeuu

Yeuu Fanatiek lid

Jul 25, 2017
    1,434
    805
    113
    Female
    De feestdagen komen er weer aan.

Al zo lang als we samen zijn koop ik voor Pakjesavond ook een kleinigheidje voor mijn man. Sloffen zijn meestal wel aan vervanging toe, sokken zijn altijd handig, een lekker luchtje.. Voor mezelf gooi ik er meestal iets in wat voor in huis handig is. Maar nu vroeg mijn man of hij ook iets moest kopen. Mijn eerste antwoord was nee joh. Toen dacht ik.. eigenlijk is het toch een kleine moeite om zelf iets kleins te verzinnen (en dat grote gat in mijn dikke huissok is toch overduidelijk...) Dus dat uiteindelijk gezegd.

Maar nu... had ik voor kerst (waar we altijd wel iets voor elkaar kopen) gezegd wat ik wilde. Een fles lekkere koffiesiroop. En wat doet hij nou van de week. Hij zet die fles (in doos, maar op die doos die fles) pontificaal in de woonkamer. En dan bedoel ik dus écht in het midden van de woonkamer, op de open kast. Dus.. van ALLE kanten zie je die doos, op ooghoogte met die fles erop. En dan zegt ie doodleuk "niet naar die doos kijken, moet het nog inpakken".

Hahahaha mannen, het blijven toch aparte wezentjes. Ik koop volgend jaar mijn eigen cadeautjes wel weer. Als ik ze dan in januari in pak, heb ik wellicht ook een beetje dat verrassingseffect van een cadeautje. :roflmao:

Wat voor cadeaublunder heb jij al wel eens meegemaakt?

Ik heb dr nog wel eentje. Mijn vriend toen ik een jaar of 17 was kwam met een spectaculair cadeau. Grote verrassing, niemand mocht het nog weten... uiteindelijk bleek het een EasyToys pakket te zijn. En mijn familie en vrienden maar nieuwsgierig blijven vragen wat het cadeau was... Die verwachtte een spectaculaire uitje of concert o.i.d.

2. Zonnestralen

Zonnestralen VIP lid

Apr 22, 2017
    12,609
    8,359
    113
    Female
    Ik moet er wel om grinniken. Je zegt een kleine moeite, maar ik denk dat het voor sommige mannen wel heel lastig in te schatten is. Mijn vriend toont zijn liefde door bijvoorbeeld te motiveren om iets te kopen als ik het genoemd heb. Maar zelf ziet hij gewoon echt niet wat leuk zou zijn. Dan komt hij bijvoorbeeld aan met chocolade wanneer ik tien kilo kwijt ben en nog een weg te gaan heb :roflmao:

3. Zonnebloem92

Zonnebloem92 VIP lid

Dec 4, 2012
    10,846
    4,213
    113
    Female
    Zuid Holland
    Mijn man vraagt ook altijd wat ik wil, vervolgens moet ik het vaak zelf bestellen en soms vergeet hij het ook in te pakken.
    Of hij vraagt wat ik wil, en koopt vervolgens heel wat anders wat ik helemaal niet wil hebben :roflmao:

4. Huismuisie

Huismuisie VIP lid

Aug 10, 2016
    10,458
    11,973
    113
    Female
    Noord Brabant
    Niet herkenbaar maar moet er wel een beetje om lachen. Hij had die doos natuurlijk best even kunnen verstoppen.

Ik zou hem om een nieuw cadeautje sturen waar hij nu maar zelf zn hersenen voor moet gebruiken :roflmao:

5. Lill

Lill VIP lid

Aug 24, 2008
    10,222
    6,895
    113
    Female
    Haha niet met een partner. Wel met ex schoonouders. Hoe ze het presteerden geen idee, maar die hadden altijd iets wat totaal niet bij mij pastte.
    Zo hadden ze ooit een ketting van ik dacht Breill ofzo? Zo'n dikke kabel aan 1 stuk die je dan in allerlei vormen kon buigen voor om je nek.
    Ik destijds: 17 jarig alternatief meisje met wijde broeken en bandshirts.
    Hoe rijm je deze dingen met elkaar :roflmao:

Gewooniemand and Huismuisie like this.
  6. Zomerbloem

Zomerbloem Fanatiek lid

Mar 19, 2018
    2,122
    2,577
    113
    Female
    Het laatste 'kadootje' dat ik heb gehad moest een groot geheim blijven. Ik heb nooit verteld dat ik het wel wist.:|

Was overigens een vakantie naar Kos dus geen blunder:p

Gewooniemand, Lill and Huismuisie like this.
  7. Inge1984

Inge1984 Fanatiek lid

Sep 10, 2015
    1,804
    1,620
    113
    Precies de reden waarom we nooit cadeautjes voor elkaar kopen :D. Met kerst en sint kopen we alleen voor overige familie. En met verjaardagen e.d. gaan we lekker samen uit eten.

8. NiVa0230

NiVa0230 Fanatiek lid

Dec 14, 2018
    1,705
    3,842
    113
    Ik kreeg ooit een digitale fotolijst die vooral hijzelf erg graag wilde hebben :rolleyes:

9. Zxcvb

Zxcvb VIP lid

Dec 13, 2019
    13,029
    14,688
    113
    Female
    Ik kocht jarenlang de meeste cadeautjes voor Sinterklaas voor mijzelf. Ik shopte dus voor het hele gezin.
    Één jaar zei ik tegen mijn man: dit is mijn lijstje, doe jij het maar eens. En verras me maar. Dat zou hij doen.
    Dat jaar vierden we Sinterklaas bij een broer van mijn man. Dus ik alle cadeautjes voor de kinderen en mijn man in een zak gedaan. Tegen mijn man gezegd waar die stond. (Zodat hij ook zijn cadeautjes erbij kon doen) en of hij hem in de auto wilde zetten.

Zitten we daar gezellig cadeautjes uit te pakken, iedereen kreeg cadeautjes, tot een van de kinderen opeens opmerkte: , "wat zielig, mama heeft nog niks":(

Mijn man begreep ineens hoe dat kwam: hij had de cadeautjes vergeten in de zak te doen. Ze stonden nog thuis:roflmao:

Kan je wel vertellen dat er geen bal aan is om later in je uppie cadeautjes uit te gaan pakken.:D

10. Vitamientjuh

Vitamientjuh Fanatiek lid

Dec 3, 2011
    3,069
    1,124
    113
    Female
    Oh mijn cadeau is altijd: lieverd pak de bankpas en koop maar een heel leuk cadeau voor jezelf. Als ik dus een keer zeg dat ie toch echt zelf iets moet kopen voor mij, koopt ie een geurtje dat ik echt niet lekker vind :roflmao:. Hij weet heel goed dat ik nooit van geurtjes verander, toch heeft ie die fout al een paar keer gemaakt de arme man :roflmao:

11. suikerfee

suikerfee Fanatiek lid

Jan 13, 2010
    1,700
    361
    83
    Haha ja heel herkenbaar...

Ik ben van de subtiele sierraden, smalle ringen, kleine oorbellen enz.

Mijn had me toch een joekel van een ring van zinzi gekocht, inclusief grote paarse steen :eek:

Trots dat hij was haha, was bijna zielig :oops:

12. Oilell

Oilell Fanatiek lid

Oct 8, 2018
    3,225
    4,457
    113
    Female
    Oooh ik ben toch uit mijn slof geschoten van de week :oops:

Met sinterklaas doen wij lootjes en dan kopen wij altijd voor iedereen een klein cadeautje + 1 lootje. Als gezin kopen we dan dus in totaal 10 cadeautjes. Mijn man is verantwoordelijk voor zijn eigen cadeautje en voor het cadeautje voor mij.

Dus vorige week zat hij te steunen en te kreunen "oja, k*t... Moet ook al weer wat voor jou verzinnen". Dus heb ik hem vriendelijk op het online verlanglijstje gewezen. "nou, dan bestel ik dat wel"...

Zet ie van de week, terwijl ik cadeautjes aan het inpakken ben en gedichtjes schrijf, mijn cadeautje er bij met de mededeling dat het efficiënter is als ik het zelf even inpak. En hij wist echt niks om in een gedicht te schrijven dus of ik zelf even met ideeën kon komen... HALLO IK SCHONK JE JE EERSTGEBORENE DIT JAAR:eek:

13. Olympia

Olympia Fanatiek lid

Oct 16, 2020
    1,041
    1,668
    113
    Female
    Mijn ex vriendje (we waren begin 20) was echt slecht in cadeaus geven:$
    Ik vond het altijd leuk om cadeaus te geven en had een keer gezegd dat ik het leuk om ook eens een cadeautje te krijgen.

Dus, op een zondag, ging hij met ons mee naar de kerk. En hij sjouwde steeds een plastic tas mee, dus ik had al vermoedens.
    Op de terugweg, met mijn familie in de auto... Schuift hij zonder iets te zeggen die tas naar me toe.

Dus ik thuis kijken wat er in zit... Een fles shampoo, douchegel en een soort poeder waarvan ik nog steeds niet weet wat het was.
    Niet eens ingepakt, gewoon zo in de tas gepleurd. En stinken! Vies! :roflmao:
    Echt zo'n oma geur, waarom zou je dat kopen:cry:

Andere cadeaus die ik kreeg waren van die gepersonaliseerde kussentjes met lelijke lettertypes en kitscherige fotolijstjes.

Toppunt was toen ik het had uitgemaakt met hem. Ik kreeg een half jaar (!) later, terwijl we al die tijd geen contact meer hadden gehad, opeens een doos bezorgd.
    Met daarin allemaal kaarten en lelijke knuffelbeertjes. En een briefje of ik hem alsjeblieft wilde terug nemen.
    Ik wist niet of ik moest huilen of lachen :oops:

zwangerevrouw likes this.
  14. LMSB

LMSB Fanatiek lid

Feb 24, 2017
    3,994
    3,321
    113
    Mannen en cadeautjes....

Een paar jaar geleden toen wij het financieel heel zwaar hadden heeft mijn vriend, van de nog 100 euro die we hadden, een parfum gekocht bij Ici Paris XL. Van €85,-. Ik ben nog nooit zo boos geweest. :rolleyes: en we hebben toen geloof ik de ergste ruzie ooit gehad. :roflmao: Hij vond het toen heel lief en goed bedoeld maar begrijpt nu wel dat dat niet heel handig was. :p Je snapt wel, dat luchtje heeft nu voor altijd een rouwe rand.

15. Novi

Novi Niet meer actief

Ik moet door dit topic aan een actie van vorig jaar denken :| Mijn man koopt wel leuke cadeautjes, maar ik ben heel nieuwsgierig en kan niet tegen verrassingen. Vorig jaar moest hij op een zaterdag "even naar de stad". Ik wist gewoon aan zijn gedrag dat hij iets voor mij had gekocht. Toen hij terug kwam heb ik in zijn jaszak het bonnetje gevonden en het artikelnummer gezocht op internet. Daardoor wist ik al wat ik ging krijgen. Echt heel slecht van mij, ik weet het. :oops: Ik heb het ook nooit aan hem verteld, omdat ik het super lullig vond van mezelf.

16. toch3

toch3 VIP lid

Dec 28, 2013
    18,295
    17,184
    113
    Ik kan geen misser bedenken nu. Als ik wat moet zeggen dan de tuinset, maar dan vooral door de kwaliteit. De set zelf was wel goed uitgekozen.

Benieuwd of hij dit jaar wel iets voor sinterklaas koopt. Ik wil ook weleens een verrassing ipv alles zelf kopen. Net nog een keer gezegt maar hoop er maar niet op.

17. Peetje83

Peetje83 Fanatiek lid

Jun 29, 2011
    4,053
    2,554
    113
    Limburg
    Hier ben ik degene die echt slecht is met cadeautjes kopen. Ik kan nooit wat leuks verzinnen, maakt niet uit voor wie:oops:
    Vrijdag is hij jarig en elke keer als ik vroeg wat hij voor zijn verjaardag wil, zei hij, verzin maar wat leuks. Gelukkig heb ik laatst goed opgelet tijdens een gesprek tussen hem en m'n jongste zoon en heb ik toch nog wat kunnen verzinnen :roflmao:

Zeebra, Zonnestralen and NiVa0230 like this.
  18. ShineBright

ShineBright Fanatiek lid

Jan 29, 2014
    2,251
    670
    113
    Ik moet altijd mijn eigen cadeautjes zelf uitzoeken en kopen want als hij het doet is het toch niet goed zegt hij altijd.
    Het zou weleens leuk zijn hé om wat te krijgen waar ze zelf voor op pad zijn geweest of hebben uitgezocht maar het verandert toch niet dus heb me er bij neergelegd.

Vitamientjuh likes this.
  19. Lomo

Lomo Fanatiek lid

Jan 17, 2019
    1,182
    1,540
    113
    Female
    Mijn man wou ooit graag een nieuwe tafel, ik niet. Werd er op een dag een pakket bezorgd voor mij. Cadeautje van mijn man. Je raad het al.. een tafel. Cadeautjes hoef je niet te overleggen zo vond hij :roflmao:

Vitamientjuh, Zulema, soovi and 10 others like this.
  20. Nataly1972

Nataly1972 Fanatiek lid

Jun 8, 2009
    4,279
    1,418
    113
    Female
    consulent Wonen
    Hengelo
    Ik weet gewoon dat mijn man dit niet goed kan. Daarom regel ik de cadeautjes voor Sinterklaas. Hij vind het ook leuk om verrast te worden en mij boeit dat niet zo.

Voor onze verjaardag geven we elkaar altijd een weekendje weg en dan zoeken we iets origineels. Dit kan hij wel heel goed zonder dat ik weet. Zo hebben we al een mini cruise gemaakt, in een boomhut en in een vuurtoren geslapen.

Zeebra likes this.

Share This Page