Eindelijk gisteren de puckababy piep binnen gekregen. Is het één grote teleurstelling . Ik krijg mijn babytje er niet in en als het al gelukt is met behulp van manlief zet hij het op een gillen. Het probleem begint hier: zodra de klittenband gesloten is moet je zijn armpjes rechten en dan de rits dichtdoen. Mijn zoontje trekt gelijk zijn armpjes op en als ik er een recht heb dan moet ik nog de andere rechten en de rits dichtdoen. Daar heb ik 10 handen voor nodig . Gevolg: hij zit met armpjes over elkaar geslagen erin en zet het op een huilen. Ik vind dit zo erg want had me er echt op verheugd en wil hem proberen een ritme aan te leren maar dat gaat zo niet. Heb het nog een keer geprobeerd en 't lukte wederom niet dus ben er mee opgehouden. Want na voeding slaapt hij overdag vaak niet of in mijn armen maar nu door hem in de puckababy te doen gaat hij huilen en krijg ik hem helemaal niet meer aan het slapen. En als ik zo bezig ben met hem erin zetten maak ik hem juist wakker. Wie heeft de gouden tip voor me hoe ik het moet doen en kan me helpen? Dan vertel ik hier elke dag mijn vorderingen tot het hopelijk gelukt is.
Hoi Boordevol, Ik zou als ik jou was nog even volhouden, je kindje moet echt even wennen aan de puck en dat kan echt wel een week duren. De armpjes hoeven echt niet strak recht naar beneden, mijn zoontje had zn handjes gewoon naast zn hoofdje. Nog even doorzetten en ik hoop dat je een heerlijk slapend kindje erdoor krijgt. Groetjes Kim
In het begin kunnen ze nog weleens tegen stribbelen, tis toch een andere nieuwe situatie! Mijn ervaring was met de pacco doeken en deze beviel heel erg goed! Je hebt er geen10 handen voor nodig, het werkt met een binnenband die met klittenband wordt vastgezet, armpje voor armpje. Soms wurmde mn zoontje zich wel los zodat hij met zn armpjes voor zn lijfje kwam te liggen, maar mijn ervaring is hij zich toch begrensd voelde door de buitenzak (denk hetzelfde als de puckababy?) Als hij erg onrustig is werkt misschien voor hem de pacco doeken beter? Misschien kun je m nog retourneren?
Je moet ook niet na 1 dag resultaat verwachten, dit kan enkele dagen duren. Het kan zelfs ook eerst erger worden. Die armpjes precies langs het lichaam, maakt niet uit als hij ze omhoog doet. Het gaat erom dat hij niet in z'n gezicht kan komen. Die van ons deed ook altijd de armpjes omhoog maar wij zagen echt een super resultaat. Succes ermee en even geduld. Ik weet hoe je je voelt, maar geloof me: Het gaat allemaal weg en wordt alleen maar beter!! Wat bij ons ook erg goed hielp: Ritme & regelmaat: Verschonen, voeden, spelen, slapen enz. Hou dit vast aan. Kan zijn dat hij/zij er erg prikkelbaar voor is en dit ook meespeelt.
Armpjes rechten is echt niet nodig. Mijn dochter kon met haar hand met zak en al nog in haar mond, met een natte zak als resultaat . Inderdaad toch even volhouden hoor! Ken ook verhalen van kindjes die helemaal relaxed werden als ze de Puck aan zagen komen, zo van...heerlijk!! Rust!! Geef het even de tijd.
Hier had ik me ook helemaal verheugd op de puckababy omdat onze dochter de eerste weken niet kon slapen door oa maaiende armpjes. Het was hier een drama met die puckababy. Haar armpjes schoten nog alle kanten op in dat ding. Dus meteen verkocht op marktplaats! Swaddleme en pacco inbakerdoeken werkten hier wel super! Succes
de puckababy is toch vrij los, sommige kindjes zoals mijn zoontje hebben geborgenheid nodig en kun je beter strak inbakeren. ik heb de snug&tug en dat was direct een succes. ik zou nog even geven en anders strak gaan inbakeren.
Je krijgt er vanzelf handigheid in. Eerst het eerst armje erin, Puckababy eromheen. Dan heb je al 1 arm! Dan trek je de stof over de baby heen, de onderste laag pak je erbij in dezelfde hand, en daar zit dan als het goed is, het tweede ermpje tussen. Dan kun je de rits dicht doen. Onze kleine sliep lekker met de handjes onder haar kin. Dat is prima.
haha hier ook! ook danique stribbelde de eerste 2-3 dagen tegen, nu weet ze precies, oh de puck, dat hoort bij slapen!(alleen slaapt ze niet maar dat ligt aan de reflux..)
Zoals meerdere hier al zeggen, geef het wat tijd. Bij ons is het helaas niet beter geworden en zijn overgestapt op een Pacco inbakerdoek (het strak "inpakken" vindt ze fijner). Ook niet meteen resultaat, maar na wat wennen is het nu een groot succes.
Hahaha hier net zo! Heb nog de swaddle me geprobeerd, maar daar werd hij agressief van omdat het zo strak zat. Hij werd zo boos, dat hij los kwam. Geef het nog even tijd...
bij mijn dochtertje blijven de armen ook niet naast haar lichaam liggen,ze liggen op haar borst vlakbij haar gezicht,maar zo valt ze gewoon in slaap dus waarom zouden ze dan persee naast haar moeten liggen? het voordeel is dat ze zichzelf niet wakker skaat met haar armen,en daar ging het tenslotten om. in de baarmoeder liggen de armen toch ook niet naast het lichaam maar op elke willekeurige houding? ik zou het nog even volhouden... succes ermee!
Ja ik denk ook idd wat meer tijd geven en je word er ook vanzelf wel handig in. Niels sliep in de piep ook met 1 handje omhoog, het paste net, dus ze hoeven niet per se naar beneden. Ik deed idd altijd eerst klitteband om middel, dan rechterschouder en arm in de zak en dan deed ik de rits al klein stukje dicht dan kon ik ander armpje naar beneden leggen en met andere hand rits verder dicht doen.