Hoi, Wij gebruiken ook zo'n kussen voor ons dochtertje. Wij zijn er vrij vroeg mee begonnen en we vinden het super. Ze heeft een voorkeurshouding naar rechts. S'nachts slaapt ze erin en overdag ligt ze gewoon op haar rug. Ik vind het zeker de moeite waard om er een aan te schaffen. Groetjes
Die van ons is ook van bebecal. Die kun je ook verstellen met klittenband. Moet je ff goed op letten met bestellen/kopen. Je hebt stabiliteitskussens die niet verstelbaar zijn dus maar een maat. Deze kun je aan de grootte (dikte) van je kindje aanpassen zeg maar en zodoende kun je je kindje er goed strak in leggen.
wij hebben dat kussentje ook gekregen van onze fysio en van hem moesten we het juist wel in bed leggen.. ze heeft er bijna 3 maand op geslapen toen ze meer beweegelijker werd in bed moesten we ermee stoppen... ging altijd goed en je kan zo ook de voorkeurshouding afwisselen...
Oei, kijk alsjeblief uit met die zijkussens voor baby;s,. Zou je niet eerst naar het cb gaan en daar vragen om advies? Zo'n kussen wordt nl. op haast elke site op internet afgeraden of dat je het alleen onder toezicht (overdag) mag gebruiken. Wij moesten dit kussen aanschaffen voor de voorkeurshouding van onze dochter. Uiteindelijk wilde ze er absoluut niet in slapen of liggen en hebben we het maar achterwege gelaten. Reden is dat het wordt afgeraden is wegens wiegedood. Ik zou dus zeggen als je iets anders kan verzinnen voor haar doe dat en laat dat kussen achterwege.
ik heb er 1 besteld en komt morgen binnen.. mn zoontje heeft voorkeurshouding en al beetje platte zijkant ervan gekregen heb alle oefeningen in zo'n boekje van de fysio gedaan maar meneertje wil gewoon naar rechts liggen met zn hoofdje. volgende week komt de fysio hiernaar toe maar heb alvast dat kussen aangeschaft en ga um morgen gelijk gebruiken.hoop dat hij er goed in blijft liggen..
@ Rins ja die wilde wij ook bestellen op zijligkussen.nl - zijligkussens & veiligheidsproducten voor baby en kind! Home www.zijligkussen.nl die kun je ook verstellen. @Mrij welke heb jij besteld en waar heb je die besteld
Wij hebben er ook 1tje omdat Mika absoluut niet op zijn rug wilde slapen. Wij wisselen vaak af op welke kant hij ligt. Wij vinden hem super, Mika slaapt weer. Wij hebben hem gebruikt vanaf 4 weken tot aan nu. Moet er wel bij zeggen dat Mika bijzonder sterk in zijn nekje is en al vanaf de geboorte zijn hoofd overeind kon houden. Wij hebben hem maar 1 x op zijn buik aangetroffen, en vaak op zijn rug. Wij zijn er tevreden mee.
@ Birdie, tuurlijk moet je ermee uitkijken. De fysio zei ook tegen mij dat ze die kussens wel adviseerden maar neit mogen adviseren voor bijv. 's nachts maar juist met zo'n kussen verklein je de kans dat ze door kunnen draaien. Hoe wil je anders van het platte achterhoofdje afkomen? Door ze op de zij en buik te laten liggen. Als je je kindje overdag in het stabiliteitskussen legt (wij doen dat bijv. in de box) maar heb het vorige week ook 1x overdag in bed gedaan en dan regelmatig ff kijken. Als je op een andere manier je kind op je zij wil laten slapen moet je al met handdoeken ofzo werken en dan draaien ze juist makelijker door. Hier juist niet omdat dat kleine kussentje strak tegen het lichaam aan zit. Wel een tip van de fysio. Stel dat kleine kussen goed in en strak (niet te natuurlijk ) want dat is ook een reden waardoor ze hem 's nachts neit aan mogen raden; kindjes kunnen naar beneden zakken en met hun mondje tegen het kleine kussentje aankomen. Succes ermee dames! Wij zijn er tevreden over.
Wij hebben hem ook sinds vandaag En madam ligt er nu in en gelukkig vind ze het niet erg (tot nu toe)
Wij hebben hem uiteindelijk op advies van de fysio wel aangeschaft. Maar...de verpleegkundige van het cb raadde het ons af. Dit kussen mag nooit in het bedje gebruikt worden!!! Zie ook stichting wiegendood op het internet. Stabilisatierolletjes, zijligkussentjes of wigjes - Producten veilig/onveilig deel1 Onze zoon gebruikt het in de box en altijd onder toezicht. Ik zie er naar uit dat het kussen straks de deur uit mag, want telkens op 1 zij liggen lijkt mij de lichamenlijke ontwikkeling ook niet ten goede komen.