Ervaring (opblaasbare) familietent

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door Pinac, 17 jan 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pinac

Pinac Fanatiek lid

13 jul 2014
    1.145
    432
    83
    Na jaren met caravan weggeweest hebben we vorig jaar een goedkope veelstehands vouwwagen gekocht om te proberen. Nu 2x mee op vakantie geweest, prima als deze staat maar zowel het opzetten als afbreken is een hel, we kijken er nu alweer tegenop..:roflmao:

Wat ons ook wel erg mooi lijkt is zo’n grote 6 persoons opblaasbare tent, obelink heeft bijvoorbeeld hele mooie.

Is dit opzetten en afbreken in praktijk net zo makkelijk als dat op internet vermeld staat? Wat zijn jullie ervaringen met tenten en kinderen?

Nog aanraders en afraders qua slaapartikelen? Ben benieuwd naar jullie ervaringen!

Nellie4 vindt dit leuk.
  2. PreciousGirl

3 okt 2016
    24
    15
    3
    Hallo,

Wij hebben vorige jaar deze Dometic gekocht

https://www.outdoorxl.nl/dometic-ftx-ascension-601-tc.html

Kost wel wat, maar hij is zo opgezet..
    Tent goed leggen en (elektrische) pomp erop en gaan..
    Daarna goed zetten haringen spannen en op het laatst nog wat lucht erbij als het moet.

Voor slapen hebben wij voor de Kids 1 stapelbed en een veldbed.
    Voor ons zijn we ook nog opzoek naar iets anders :)
    Hadden dubbel veldbed maar vond man niet fijn nou een dik luchtbed, maar vind ik niet zo heel fijn..

Nellie4 vindt dit leuk.
  3. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.166
    2.282
    113
    Wij hebben er een van Vango gehad. Hij stond snel, zeker met de bijbehorende pomp. Afbreken ging ook vrij vlot. We trokken ermee rond. Opzetten was met 3 kwartier helemaal klaar. Alles inpakken en afbreken duurde wel langer. Het was ook een groot pakket als bagage.

4. Luna86

Luna86 VIP lid

11 jan 2009
    14.789
    9.309
    113
    Gelderland
    Wij hebben met heel veel tenten ervaring :D

We hebben 3 opblaastenten van de decathlon (gehad). Wat is dit een uitkomt hè! Staat echt heel snel en makkelijk weer op te ruimen. We hebben nu de 8 persoons tent en hadden hiervoor een 4 persoonstent in combinatie met een dagtent.
    Het voordeel vinden wij van onze nieuwe tent dat de kinderen een grote slaapcabine hebben en dat wij aan allebei de kanten van ons bed de tent in kunnen. Het is altijd weer even zoeken naar een kampeermiddel die op dat moment het beste bij je gezin past.. de 4 persoons in combinatie met dagtent was super leuk maar echt te klein om lang te kamperen.
    Ook hebben wij de opblaasbare veldbedjes van de decathlon @PreciousGirl met een luchtbed. Deze bedden slapen echt heerlijk!

5. aicirtap

aicirtap VIP lid

25 mei 2014
    9.148
    3.392
    113
    Vrouw
    Vrienden hebben de opblaasbare van decathlon met fresh en black. Zijn daar zeer tevreden over. Zij zijn met 3 kinderen en hond (labrador) en hebben de 8 persoons.

6. Libelle82

Libelle82 VIP lid

26 jun 2008
    5.081
    372
    83
    Gezinsbegeleider
    Zeeland
    Wij hebben een opblaastent v Decathlon.
    - ideaal
    Staat super snel overeind en ook vlot terug in de tas. Hebben hem nu 4 jaar.

7. Lief

Lief VIP lid

26 sep 2007
    5.028
    2.832
    113
    Ja hier ook de Decathlon fresh and black en écht enthousiast! Ik kan hem serieus in mn eentje opzetten met die handpomp (en afbreken ook trouwens). En tuurlijk moet je nog wat haringen/scheerlijnen doen erna maar ik zou hem zeker aanbevelen.

Hebben er al in de hitte én in de regen mee gestaan en hebben hem nu jaar of 4 ook geloof ik :)

8. Prjbt

Prjbt Fanatiek lid

28 jun 2022
    1.110
    1.168
    113
    Vrouw
    Hier ook de opblaasbare van Decathlon. Wat een uitvinding! :D

9. PreciousGirl

3 okt 2016
    24
    15
    3
    Dank je wel voor de tip! Dan ga ik daar is naar kijken!

10. TotalBella

TotalBella Niet meer actief

Wij hadden afgelopen jaar overburen die een plek op schoven. Ging echt mega snel, echt een goede uitvinding. Je ziet ze ook steeds vaker.

11. Pinac

Pinac Fanatiek lid

13 jul 2014
    1.145
    432
    83
    Leuk jullie reacties! Kamperen jullie alleen in de zomer of ook al eerder bijvoorbeeld met Pasen?

Ik vind de linker tent zo mooi, maar de rechter is 1000 euro goedkoper. We zullen ons er eens in verdiepen, vind het nogal een prijsverschil.

Bijgevoegde bestanden:

12. Inge1984

Inge1984 Fanatiek lid

10 sep 2015
    1.800
    1.618
    113
    Eisen die ik aan een tent stel zijn: Katoenen doek en een vast heel degelijk grondzeil. Kwaliteit vinden we belangrijk en ik verwacht dan ook dat hij minimaal 20 jaar mee kan. Wij kamperen alleen in de winter niet. Hebben wel een heel ander type tent. Stuk kleiner, ruim genoeg voor z'n vieren maar meer gemaakt om mee te trekken. Nog niet opblaasbaar maar dat is voor ons niet nodig. Binnen een half uur staan we volledig ingericht. Mijn vader heeft wel een opblaasbare en is daar heel erg tevreden mee.

13. Luna86

Luna86 VIP lid

11 jan 2009
    14.789
    9.309
    113
    Gelderland
    de linker lijkt heel erg op de tent die wij ook hebben gehad maar dan met normale buizen. (Obelink family 6 was dat geloof ik) Wat ik ideaal vind aan die tent is het vliegennet aan de voorkant en de ruime voortent. Nadeel is dat hij ingepakt echt heel veel ruimte innam en best zwaar was. Wij hebben hem weg gedaan omdat we er eigenlijk een aanhanger voor nodig hadden.

De rechter is een ander materiaal, dan zou je ook eventueel bij de decathlon kunnen kijken. Scheelt een paar 100,-.

Wij hebben vorig jaar 4 keer gekampeerd met onze tent waarvan 3 keer in de maand mei en juni. Dat was prima te doen. Met koudere nachten een lekkere kruik mee naar bed en goede slaapzakken :D

14. Krabje

Krabje Fanatiek lid

8 dec 2011
    3.546
    2.016
    113
    Links is het doek van katoenpolyester. Dat ademt goed.
    Rechts is een polyester doek, dat zweet ontzettend. Voordeel dat de tent wel een stuk lichter is.
    Wij hebben de gewone familia 6 tunneltent van obelink. Opzetten wel veel werk, als we wat nieuws willen wordt het wel een opblaastent van obelink maar wel met katoenpolyester doek

15. Dani88

Dani88 Lid

6 feb 2011
    56
    10
    8
    Wij hebben de miami easy air van Obelink. Heerlijke ruime tent. Wij slapen er met zn 5en in. De tent staat idd heel snel, wij hebben een elektrische pomp erbij gekocht. Met het inrichten erbij ben je wel zo 1.5 uur bezig.. maar dan is het ook wel genieten. Leeglopen is ook zo gepiept. Wel is het een enorm zware tent, wij sjouwen ons een breuk. Maar het is het waard. Het opvouwen is in t begin even zoeken.. maar na een paar keer lukt het ons om de tent met luifel eraan op te vouwen en in de zak te stoppen.
    Onze kinderen slapen altijd goed in de tent, ze vinden het echt een feestje.

Wij hebben eigenlijk alles bij Obelink gekocht. Ook de slaapmatten van 10 cm hoog. Die liggen bijna net zo lekker als mn boxspring thuis :).

16. mamameer

mamameer VIP lid

21 jan 2014
    8.171
    4.482
    113
    Wij hebben ook goede ervaringen met een opblaastent. (Een tent van kampa) Onze stond in ca. 30 min. En alles afbreken en inpakken deden we ook in 30 min. Wij hadden een polyester tent. Ik schrijf had, want polyester heeft een korte levensduur! Ca. 10-12 vakantie weken ofzo. Door UV vergaat het. Voor ons niet erg. We hebben er 5 jaar mee gekampeerd en zijn nu ook wel weer toe aan een ander type tent. Iets kleiner. Of 2 tentjes. Dus hou daar rekening mee met de tent die je kiest. Polyester is wel wat compacter op te vouwen dan het dikke (poly)katoen. Ze zeggen dat katoen beter temperatuur reguleert. Maar wij hebben eigenlijk in onze tent nooit echt last gehad van de hitte. Vaak zijn deze tenten wel grote pakketten en ik zie veel mensen met tent op vakantie gaan met een karretje om alle spullen mee te kunnen nemen. Wij hebben altijd alles in onze auto met dakkoffer kunnen stoppen. Dat had met een katoenen tent niet gelukt.

voor onze kinderen hebben we dunne zelfopblaasbare matjes. En wij liggen op luchtbedden. Wij kiezen bij alles altijd wat het meest compact is om mee te nemen. Dus wij hebben wat minder comfort. Ik lees hier over 10 cm dikke matten, en van die veldbedden. Dat slaapt veel beter! Maar neemt ook veel ruimte in.

Wij gaan vaak naar meerdere plaatsen. Dan heb je geen zin om iedere keer heel veel neer te zetten (campingkastjes etc). Dus dat scheelt ook bij het opzetten en afbreken. Als je 3 weken naar 1 plek gaat maakt het allemaal niet zoveel uit.

wij kamperen enkel in de zomer periode met de tent.

17. Pinac

Pinac Fanatiek lid

13 jul 2014
    1.145
    432
    83
    Mijn vriend is inmiddels ook om geloof ik, zo gaan we van caravan naar vouwwagen naar tent :roflmao:.

Ook naar een niet opblaasbare gekeken, toch een stuk goedkoper. Maar als we voor een tent gaan dan voor makkelijk en hebben beide de Miami air als favoriet.

bedankt voor jullie reacties!

Deel Deze Pagina