Kleine meid heeft longontsteking en het advies is tot het minder wordt elke 3 uur een pufje met salbutamol. Maar nu komt het... Ze raakt helemaal overstuur zodra ik de voorzetkamer over haar neusje en mondje zet. Ik hou haar wel vast maar eigenlijk vind ik dat niet prettig. Iemand tips?
Wij zongen er altijd liedjes bij. Of gingen gewoon rustig tellen. In het begin was het echt in de houdgreep, maar dat snel over. Nu weten ze niet beter.
Hier ook soort van houtgreep. Ze zat met haar rug tegen mijn buik waardoor ze haar hoofd niet kon bewegen. Maar ik heb de voorzetkamer ook vaak tussendoor aan haar gegeven zonder dat ik het pufje erin deed. Zo kon ze er aan wennen en vond ze het niet eng meer.
Houdgreep en een liedje zingen. Haar tussendoor met de voorzetkamer laten spelen, ook al wordt dat afgeraden. Na een aantal keer was het geen enkel probleem hier. Sneu voor je meisje trouwens. Beterschap.
Ik heb het uitgelegd. Beer (knuffel) erbij en eerst op de beer gezet. Toen bij mezelf en toen gevraagd of het bij hem mocht. Nee? Dan nog een keertje overnieuw bij beer. En beer beloont en beetje gek doen. Al snel mocht het 1 sec bij hem. Toen met "psst" geluid (van de puffer) bij beer etc. En dan langer, dus uitbreiden als zolang het nodig is (ongeveer). Elke keer belonen door uitbundig te doen als ik hem op zijn mond mocht zetten. Zo lukt het bij ons.
Mee eens met de rest. In het begin was het ook zo bij mijn zoon. Nu hij 2 is wil hij het zelf doen en dan tellen we samen tot 10.
Ik sluit me bij bovenstaande verhalen aan. Mijn twee jongste dochters puffen allebei en inderdaad in het begin even strijd en nu gaat het prima.
Mijn zoontje vond het in het begin ook vreselijk, hij moest echt in de houdgreep anders lukte het niet. Op een gegeven moment ben ik er een spelletje van gaan maken, ik deed hem dan even op mijn eigen mond en ging er toeter geluiden bij maken, dan even op zijn mond incl de geluiden, weer bij mij en uiteindelijk op zijn mond en spuiten.
Wij hebben helaas ook beide kids in de houdgreep moeten houden in het begin. Ondertussen zongen we de wielen van de bus. Na een paar keer begonnen ze al wat minder te sputteren. Onze oudste doet het nu zelf als ze het weer nodig ben heeft. (Gelukkig alleen bij ernstige verkoudheid) Het is belangrijk dat je zelf rustig blijft, als jij rustig bent is je kindje dat vaak ook wat meer. Het is niet vreemd dat ik inderen dit absoluut niet willen, wie wil er nu iets over zn mond en neus, alleen het beste idee is voor kinderen al eng. succes en beterschap.
Ze is er al 2x zo misselijk van geworden! Heb het ding zelf over mijn neus gezet maar o wat stinkt dat plastic alleen al laat staan als de puf er doorheen komt..... Het is tot nu toe nog een drama....
Hier gaat het de ene keer beter dan de andere . Soms heeft ze er echt geen zin in en dan is het maar een keer in houdgreep, maar het moet gebeuren! Andere keren tel ik rustig met haar mee, ze mag hem voor dat we hem gebruiken ook even zelf vasthouden, dan zet ze hem al spelenderwijs zelf op haar mond enz . En voor 's avonds zetten we haar programma (tik tak) op en dan zit ze gewoon rustig te kijken terwijl ze moet puffen !
Ja dat is waar.... Maar ze heeft gisteravond moeten overgeven daarna en alle antibiotica kwam er ook weer uit.
Ze speelt er wel mee zet hem kort op haar neusje maar zodra het pufje erbij komt is het paniek. Maar ze is al niet meer zo aan het piepen als in het weekend ze hoest nog wel. Dus we hebben nu toch maar prioriteit aan de antibiotica gegeven. Die moet ze gewoon goed binnenkrijgen. Als het niet anders kan dan zullen we door moeten zetten.
Zoals al gezegd: liedjes zingen of tellen. Zoontje loopt het liefst de hele dag met z'n masker en puffer door de kamer, hij vindt het nu geweldig. Op de opvang hadden ze nog een tip voor het vasthouden: kind zittend op aankleedkussen en dan met zijn gezicht en voeten naar rechts. Je linkerarm in zijn nek en over de linkerschouder (zodat ie niks kan met linkerarm) en dan met linkerhand het masker op het gezicht houden en met rechts een pufje doen.