Ervaring osteopaat bij erge darmkramp? Wie?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door go4baby, 3 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. go4baby

go4baby Fanatiek lid

11 jun 2007
    4.845
    0
    0
    Eigen baas boven baas ;-)
    Noord-Holland
    Onze dochter, ruim 7 weken, heeft al vanaf haar geboorte heel erg last van darmkrampen. (iedereen heeft het maar over krampjes, maar ik noem dit geen -jes...)
    Ze huilt verschrikkelijk hard, trapt zo hard met haar benen dat ze zich bijna van mn schoot lanceert, slaat met haar armen in haar gezichtje, haar darmen borrelen hard, ze laat knetterharde windjes en het doet haar ontzettend veel pijn, zo in haar ogen te zien.
    Het komt en gaat als een golfbeweging en als ze er geen last van heeft is het een vrolijk, onderzoekend en tevreden kind.

Ik geef haar Cinababy, masseer haar buikje, ze hangt over mn arm etc etc.
    Ik eet geen pittige/zure/scherpe dingen, geen kool, geen koolzuurhoudende drank etc.
    Het hele riedeltje hebben we geprobeerd maar niets lijkt te helpen.

Nou denk ik eraan om naar een osteopaat te gaan. Ik heb het idee dat dit geen gewone krampjes zijn waar iedereen het over heeft.

Iemand op dit gebied ervaring? Ik ben erg benieuwd!

2. MarjoM

MarjoM Actief lid

24 jun 2007
    402
    0
    16
    Blaricum
    Klinkt bekend. Na lang tobben zijn we ook naar een osteopaat geweest. Thom was toen al wel wat ouder (3 maanden denk ik ongeveer).
    Ik heb geen lyrisch verhaal zoals je vaker leest over de osteopaat, het is hier niet als sneeuw voor de zon verdwenen, maar ik had wel het idee dat het hielp. (Echter was rond die tijd ook zo dat de krampjes al wat minder behoren te worden dus daar twijfel ik dan weer over.)
    Ik denk dat het echt het proberen waard is, al die andere zaken werkten hier ook niet. Ja cinababy werd ie even stil van omdat het zo lekker zoet was, buikje masseren en op arm houden werd hij alleen maar hysterischer van ;) Mocht je na 1 a 2 keer totaal geen verschil merken dan heb je het in iedergeval geprobeerd ;)
    Succes ermee ... zware tijden!

3. jetteke

jetteke Bekend lid

21 apr 2006
    989
    0
    0
    overijssel
    Wij zijn destijds ook met ons zoontje naar de osteopaat geweest. De krampen werden daarna snel minder. In totaal zijn we 4 keer geweest.
    Ik moet zeggen dat ik het verhaal wat de osteopate vertelde over blokkades wegnemen etc nogal vaag vond.
    Maar goed, de verbetering was zichtbaar en daar gaat het om. Ik dacht dat wij er 3 of 4 keer geweest waren.
    Ik zou het absoluut proberen als ik jou was, ik hoor ook van anderen met name goede verhalen.

4. Tinkerbell81

Tinkerbell81 Fanatiek lid

20 dec 2005
    3.152
    0
    36
    Zou het misschien kunnen dat ze koemelkeiwitallergie heeft....

daar dachten ze toen bij mijn zoontje aan, toen hij ook onwijs veel huilde en ik borstvoeding gaf....

misschien ff proberen geen melkproducten te gebruiken...?

5. go4baby

go4baby Fanatiek lid

11 jun 2007
    4.845
    0
    0
    Noord-Holland
    Dank voor jullie eerlijke reacties! Ik ga even polsen bij een osteopaat hoe zoiets in zn werk gaat.

Wil zo graag dat ze er geen last meer van heeft. Vandaag was/is het ook weer errug heftig en ze heeft er zo veel pijn bij. Niet leuk meer!

Daar zeg je wat... Koemelkallergie, ik had er wel even aangedacht, maar terzijde geschoven omdat ik dacht dat dat mn bij flesvoeding een risico kon zijn. Ik zal eens kijken of het werkt als ik een paar dagen geen zuivel etc. meer neem!

6. sukkie

sukkie Fanatiek lid

8 mrt 2008
    1.166
    1
    0
    Mag ik je een tip geven die ons erg goed geholpen heeft? Ook wij begonnen met Cinababy toen onze dochter krampen kreeg. Deze bleek niks te helpen. Toen hoorde ik via via over Sab Simplex, een middeltje wat alleen in Duitsland te krijgen is en wat je door de voeding doet. Ook wij hebben nachten over de vloer gelopen met onze dochter, soms tot half drie 's nachts.
    Totdat ze deze druppels kreeg, sindsdien heeft ze nergens meer last van. Je kunt ze bij deze apotheek bestellen en worden thuisbezorgd.
    De druppels worden niet door het lichaam opgenomen, zijn dus niet schadelijk. Ze halen alleen de lucht uit de voeding waardoor je kindje geen last meer heeft van lucht in de darmen.

http://www.st-josef-apotheke.de/nederla ... mplex.html

Veel succes

7. go4baby

go4baby Fanatiek lid

11 jun 2007
    4.845
    0
    0
    Noord-Holland
    Ha! Dank je wel. Ga ik zeker proberen! Ze is niet zo goed in boertjes laten (of ze boert meteen heel hard of helemaal niet als we haar bijna een half uur rechtop houden etc.)

Op een gegeven moment ben je als ouder zo ver dat je alles maar wilt proberen om je kind van het probleem af te helpen.

Zo fijn dat jullie hier met tips en adviezen komen!

Nogmaals DANK!

8. raspberry

raspberry Niet meer actief

Hoi,

hier ook een dame met hele erge darmkrampjes... Ze lanceerde zich echt ook van mijn arm af, was bijna niet te houden dan en aanleggen was een ramp, (helemaal omdat ik met tepelhoedje voed: sloeg ze dat ding er steeds af met die wildrondmaaiende armpjes :()
    Sinds twee weken heb ik echter de borstvoeding aangepakt: ik kolf het eerste gedeelte af, deels omdat het te snel toeschiet en Thirza het dan bijna niet weg kan drinken, deels omdat ze van die voormelk meer krampjes krijgen en de vettere achtermelk beter te dealen is, :)
    Tussendoor ga ik haar ff verschonen en laten boeren en dan nog even ronde 2 van voeden er achter aan. Door het gehannes met broekjes weer aantrekken enzo, beweegt ze ff alle kanten uit en komt de lucht vaak vrij.
    Daarbij krijgt ze voor elke voeding aan nu een pipetje Infacol, gewoon bij de drogist te krijgen, dat is spul dat ze helpt om de lucht die ze binnen krijgen (en die ook weer krampjes veroorzaakt) weg te boeren, want dat lukte haar ook bijna niet.
    Heeft geweldig geholpen!
    Ik laat haar wel altijd op haar zij of buik liggen nu, want op haar rug gaat de lucht toch weer ophopen en krijgt ze het toch weer niet weg...
    Misschien dat je hier dus ook iets aan hebt, :)

9. go4baby

go4baby Fanatiek lid

11 jun 2007
    4.845
    0
    0
    Noord-Holland
    Dank je wel voor je antwoord en aanvullende tips!

Heel herkenbaar dat lanceren! Als ik haar op mn schoot leg met de benen naar me toe dan moet ik echt opletten dat ze zichzelf niet wegschiet ;)

Wist niet dat de voormelk meer kramp veroorzaakt dan de achtermelk. Ik wilde toch een kolf kopen dus morgen maar meteen doen! Ik heb ook voldoende melk geloof ik want aan de 2e borst komt ze niet toe ( en de eerste is na het drinken wel slapper maar lang niet leeg). (en ze poept en plast heel veel... ze is ook echt een dik meiske aan het worden... dus denk dat ze misschien ook wel teveel krijgt.) Voedt wel op verzoek, maar probeer op te letten dat het verzoek niet wordt veroorzaakt door de krampen want drinken/eten om van de pijn te komen lijkt me ook niet gezond op de lange termijn).

Dat spulletje: infacol is dus waarschijnlijk 'hetzelfde' als Sab Simplex? Klinkt in elk geval zo. Als het hier te krijgen is haal ik het morgen ook maar meteen! Ik wilde die Sab Simplex toch al gaan bestellen!

Nogmaals dank!

Deel Deze Pagina