Hoe lang wakker overdag (baby 7 weken)?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Vera, 5 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Vera

Vera Fanatiek lid

17 apr 2006
    2.604
    1
    0
    De vraag zegt het al. Hoe lang is een baby van 7 weken ongeveer wakker overdag? Ik heb het bij mijn kindje bijgehouden en we komen in totaal uit op 6-7,5 uur, maar daar zitten tijden bij dat ie 1 uur wakker is, maar ook 3,5 uur.

2. Kiwi1

Kiwi1 Fanatiek lid

26 dec 2007
    4.849
    0
    0
    gemiddeld 45 minuten tot een 1 uur per keer. Maar uiteraard verschilt het ook per kind.

3. raspberry

raspberry Niet meer actief

Ik weet ook niet wat normaal is, maar wat jij beschrijft zie ik ook bij mijn dochtertje, dus waarschijnlijk is het wel ongeveer normaal, :)
    Zolang ze niet omvalt van vermoeidheid, ga ik er maar van uit dat ze heus de slaap wel pakt die ze nodig heeft.
    Overigens: hier wil ze overdag het liefst op haar buik slapen, op haar rug wil ze vaak niet op eigen kracht in slaap vallen...

4. McNugget

McNugget Niet meer actief

Bij Senna scheelt het met de dag, soms slaapt ze na haar voeding steeds rustig in en word pas weer wakker als ze honger heeft na 3 of 4 uurtjes.

Maar er zijn ook dagen bij dat ze gewoon bijna de hele dag wakker is! Ze slaapt dan soms heel even 1 uurtje of minder en dan is ze weer een paar uur wakker.

Vandaag is denk ik een huil dag want het houd niet op, ik heb nu een rust gevend muziekje op gezet en eindelijk slaapt ze!

5. Vera

Vera Fanatiek lid

17 apr 2006
    2.604
    1
    0
    Ons kindje is vaker onrustig, vandaar dat ik het vraag. En er is geen peil op te trekken wanneer wakker en wanneer slapen en voor hoe lang. Dat is erg chaotisch.

6. Kiwi1

Kiwi1 Fanatiek lid

26 dec 2007
    4.849
    0
    0
    Leg je haar elke keer gewoon in bed of slaapt ze in de woonkamer?
    Ik zou haar bij eerst tekenen van vermoeidheid in bed leggen. En dat elke keer consequent doen. In haar bedje rust ze toch het beste uit.

7. Vera

Vera Fanatiek lid

17 apr 2006
    2.604
    1
    0
    In bed, maar het is soms lastig te zien wanneer die eerste tekenen van vermoeidheid zijn.

8. Kiwi1

Kiwi1 Fanatiek lid

26 dec 2007
    4.849
    0
    0
    Vaak kun je het zien aan wrijven aan oortje of oogjes, gapen, staren, niet meer goed kunnen concentreren. Bij een baby van 7 weken zou de vermoeidheid ongeveer na een uur moeten optreden (gemiddeld dan he).

9. Vera

Vera Fanatiek lid

17 apr 2006
    2.604
    1
    0
    Ja, die tekenen die weet ik wel, maar soms zie ik ze niet (heb nog een kind en daar ben je ook mee bezig soms) of laat ie ze niet zien.
    Maar vandaag heb ik ingesteld een uur ongeveer wakker (incl voeding) en dan naar bed. Ben benieuwd hoe dit uitpakt. Tot nu toe gaat het goed. En is ie wat blijer. En mama ook, want die onvoorspelbaarheid is voor mij ook niet echt fijn.

10. go4baby

go4baby Fanatiek lid

11 jun 2007
    4.845
    0
    0
    Eigen baas boven baas ;-)
    Noord-Holland
    Oops als ik dit zo lees dan is die van ons soms wel erg lang wakker.

Ze slaapt van 0.30 's nachts tot 11 uur ofzo (met voedingen tussendoor) en dan 's middags een aantal uur als we met de wagen op pad gaan. Vaak is ze dan de hele avond weer wakker. Soms een paar hazeslaapjes tussendoor, maar dat is eigenlijk van het begin af zo geweest (ook in mn buik was ze de hele avond actief).

Ik vind zelf ook dat ze veel wakker is, maar als ik haar overdag in bed leg dan blijft ze maar rondkoekeloeren en na verloop van tijd huilen omdat ze weer krampen krijgt.

Als ik haar overdag in zo'n wikkeldoek doe (als we 's middags niet weg zijn) dan slaapt ze wel beter.

Ik leg haar trouwens altijd in bed nadat ik heb gevoed in de 2e ronde zodat ze sloom van het drinken makkelijker in slaap valt.
    Bovendien helpt een heel donkere slaapkamer hier ook goed. Overdag ligt ze toch in het schemer rond te turen naar de gestreepte gordijnen (heul interessant nu).

Deel Deze Pagina