bijna 16 maanden en nu al op het potje??

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door bwoe, 29 dec 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bwoe

bwoe Actief lid

14 jun 2009
    180
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hallo dames,

Ik zit met een vraag, dus ik dacht; laat ik die hier eens stellen!

Ik heb vandaag een potje gekocht bij de Ikea, onder het mom van: hij kan over een paar maanden wel eens van pas komen. Thuisgekomen had dochterlief er direct veel interesse in. Nou, fijn dacht ik, ik laat haar lekker met het potje spelen. Zo raakt ze hem gewend.
    Op een gegeven moment trok ze aan haar broekje en zei: plasje plasje. Ik wist niet wat ik meemaakte, want ik had de link tussen het potje en plassen nog helemaal niet met haar gemaakt. (waarschijnlijk bij de gastouder opgevangen van andere kindjes denk ik).

Dus ik trek haar broekje uit, zet haar met d'r blote billetjes op het potje. En wat denk je? direct piest ze in het potje! Ik wist echt niet wat ik zag. Natuurlijk mijn dochter direct uitbundig de lucht in geprezen, liedjes gezongen e.d. :D.

Een half uur later herhaalde dit zich weer en ze plaste weer in het potje. Vandaag heeft ze in een tijdbestek van 3,5 uur 5 plasjes in het potje gedaan en 1× gepoept (en een keer ernaast gepoept haha, ik dacht dat ze al klaar was).

Wat moet ik hier nu mee?? Is ze niet veel te jong voor zindelijkheidstraining? Ze geeft het zelf voor de volle 100% aan, dus ik denk dat ik er wel in verder kan. Of moet ik het alleen aanbieden als ze er zelf om vraagt? Wat is de volgende stap? M.a.w. hoe krijg ik het voor elkaar dat ze te zijner tijd ook haar luier drooghoudt tussen de plasjes door?

Ik moet er wel bijzeggen dat onze dochter enorm slim is. Ze is met alles erg snel (zei haar eerste woordjes al met 9 maanden, met 12 maanden al 2-woordzinnetjes en nu 3-woord zinnetjes).
    Ze snapt ook echt dat plassen bij het potje hoort.

Nou, ik hoop dat jullie me kunnen helpen met deze vlotte tante!

2. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Zolang een kind van die leeftijd het zelf aangeeft, is er niets aan de hand hoor. Gewoon lekker in mee gaan. Ben je lekker snel van de luiers af. Mijn zoontje is ook 16 maanden en er ook een beetje mee bezig. Dit is voor een jongetje heel vroeg. Ik ga er rustig in mee. Hij hoeft van mij niets.

3. Kiwi1

Kiwi1 Fanatiek lid

26 dec 2007
    4.849
    0
    0
    Ach ja, wat is vroeg? In onze tijd waren wij met rond een jaar allemaal zindelijk. Maar toen kwamen pampers....
    Ze geeft het nu zelf aan, dus zal ze er prima klaar voor zijn.

4. moederLynn

moederLynn Fanatiek lid

5 mrt 2009
    2.012
    0
    0
    moederen
    met mijn hoofd in de wolken
    Zollang ze hetzelf aangeeft kun je erin mee gaan....maar het kan ook zo ineens weer weggaan die intresse....en zoals iemand hier boven al zegt vroeger waren we allemaal veel eerder zindelijk! alleen door de pampers voelen onze kindjes niets....maar dat is super knap!

5. bwoe

bwoe Actief lid

14 jun 2009
    180
    0
    16
    NULL
    NULL
    Bedankt voor de reacties!
    Ik ben vandaag gewoon verder gegaan met het potje. Het resultaat is vandaag iets "minder" dan gisteren. Gisteren deed ze alle plasjes op het potje, vandaag maar 3 drupjes gezien haha.
    Nouja, ze vind het gewoon leuk om te doen. En dat stimuleer ik. Ik denk dat het nieuwe van het potje eraf is en ze daarom vandaag niks doet. Ik maak me er in ieder geval niet druk om ;). We zien wel wat het gaat worden!

6. suus02

suus02 Fanatiek lid

30 jan 2009
    3.388
    865
    113
    home sweet home
    Inderdaad gewoon doen en op je kind afgaan. Mijn dochter was met 18 maanden ook zindelijk, echt ook een hele week geen ongelukjes gehad. en toen was het ineens over. Nu met 26 maanden begint ze er weer mee maar tussendoor helemaal geen interesse meer voor gehad.

Deel Deze Pagina