Onze dochter is bijna 1,5 en ontzettend druk. Daarom lees ik 's avonds voor t slapen gaan even een verhaaltje voor. Maar voor wat afwisseling wil ik graag wat nieuwe boekjes kopen. Heeft iemand leuke tips?? Het liefst kartonnen boekjes aangezien zij die ook kan omslaan maar hoeft niet perse.
ondanks dat sommige boekjes voor iets ouder zijn, ben ik fan van de kimio boekenserie. Die lees ik al voor vanaf 1,5 en ze hebben verschillende gradaties qua leeftijd. Hier is m'n meisje fan van "en nu lekker slapen", "billen, buikje, benen" en "tijn op de fiets".
Ik lees voor mijn tweeling 's avonds meestal de boekjes van Nijntje voor. Alle bladzijden zijn in versjes van vier zinnen, dus ik zing ze voor. Binnen korte tijd merkte ik dat als een van de twee last of pijn hebben, of driftig zijn, ze rustig worden als ik zo'n verhaaltje voorzing. Ik ken nu ook een boekje uit mijn hoofd, en ik ben er heel blij mee. Gewoon voorlezen nemen ze geen genoegen meer mee Maar ik lees mee voor nieuwe ideeën!
dieren: van Matthew van Fleet een heel grappig voel beweeg uitklap boek dat niet gaat vervelen en dat voor de verandering eens heel erg stevig is (dikke kartonnen bladen, maar ook de uitklap en beweeg dingen zijn van dik karton of zitten achter doorzichtig plastic waardoor het niet ombuigt) hij heeft ook op safari geschreven, maar dat is minder stevig.