Help: Baby op buik 5 minuten in hydrofiel geademd?!

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Liefje13, 13 mrt 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Liefje13

Liefje13 Actief lid

26 feb 2015
    373
    17
    18
    NULL
    NULL
    DL is drie maanden oud en heeft net ongeveer vijf minuten in een hydrofiel geademd! Ze slaapt altijd op haar buik maar de hydrofiel waar ze met haar hoofd op ligt kreeg ze los. De doek was helemaal klam! Ze is nu wakker en ik merk niks geks...... ik ben als de dood dat er iets mis kan gaan met haar hersens als ze vijf minuten in een doek geademd heeft?!?

2. Veera

Veera Niet meer actief

Eh hoezo?

3. Hilly1980

Hilly1980 VIP lid

23 jun 2014
    7.299
    6
    38
    Hydrofiel is dermate open van structuur, daar kun je heel goed doorheen ademen. Daarom zijn hydrofielen ook zo veilig. Probeer zelf maar eens.

4. Liefje13

Liefje13 Actief lid

26 feb 2015
    373
    17
    18
    NULL
    NULL
    Als je niet voldoende zuurstof krijgt?

5. Hilly1980

Hilly1980 VIP lid

23 jun 2014
    7.299
    6
    38
    Als ze te weinig zuurstof had gekregen, dan had ze haar hoofd vast wel anders neergelegd. En het klamme komt omdat adem vochtig is.

6. Veera

Veera Niet meer actief

Nejoh, dan had ze er ook heel anders uit gezien hoor. Waarschijnlijk had je haar dan met een rare huidskleur aangetroffen, of slap/suf... Over t algemeen laat een kindje van die leeftijd zichzelf ook niet zomaar verstikken en in een hydrofiel zal dat ook niet zomaar gebeuren.
    Relax :D

7. IJsthee

IJsthee Bekend lid

23 feb 2014
    711
    0
    0
    Nee kan echt geen kwaad, ze heeft gewoon kunnen ademen hoor!!

8. Boommm

Boommm Niet meer actief

Geen zorgen maken! Je had haar inderdaad anders gevonden als het niet goed was geweest.

9. Liefje13

Liefje13 Actief lid

26 feb 2015
    373
    17
    18
    NULL
    NULL
    Sorry, ik schrok gewoon ontzettend omdat ze je nog altijd overal bang maken met wiegendood (omdat DL op buik slaapt)

10. madelein

madelein VIP lid

28 feb 2011
    6.758
    623
    113
    Wiegendood is iets anders als verstikking...
    Wiegendood is een onverklaarbare doodsoorzaak, verstikking is belemmering van ademweg door deken of matras, knuffeltje of wat dan ook.

Als je kindje nu gewoon wakker en helder is zou ik me niet druk maken. Zou persoonlijk wel nadenken over of je een hydrofiel onder dr hoofd wil leggen als ze op haar buik ligt als je er zo bang voor bent.

11. Lotje1979

Lotje1979 Lid

11 okt 2015
    12
    0
    0
    Eerbeek
    Ik heb ergens gelezen dat babies die op hun buik slapen niet een verhoogd risico op wiegendood hebben wegens het stikgevaar maar omdat babies op hun buik dieper slapen wat een stilstand van de ademhaling tot gevolg kan hebben. Net zoals te warm aangeklede babies dieper slapen en een verhoogd risico op wiegendood hebben.

12. Beckje

Beckje VIP lid

12 jul 2010
    8.652
    4
    36
    ze kwijlen natuurlijk ook wat, iedereen denk ik wel min of meer, dus dan word het sowieso snel klam. hier ook een buikslaper. vind het ook wat eng, maar een hydrofiel laat heel goed lucht door gelukkig

13. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

9 jan 2013
    9.521
    3.739
    113
    Door een hydrofiel is inderdaad heel goed heen te ademen.
    Maar wij hebben hem gewoon uit het bedje gelaten toen hij op z'n buik ging slapen met 2 maanden.
    Hij ging er met z'n handjes onder liggen wroeten en maakte 'm dan los.

14. Chocochippie

Chocochippie Niet meer actief

Geen zorgen maken!
    Mijn dochter slaapt met een hydrofiel als "knuffel".
    Vaak ligt ie over der hoofd als ze ligt te slapen.

15. LianneE

LianneE Niet meer actief

Hier nog 1..! Probeer m meestal wel aan de kant te doen maar soms trekt ze m snachts toch over haar hoofd. Geen zorgen :)

16. Niennientje

Niennientje Niet meer actief

Hier heeft de kraamzorg afgeraden een hydrofiel onder het hoofd te leggen ivm lostrekken. Na de kraamweek heeft ze hem dan ook eronder weggehaald. Wel zei ze dat we de hydrofiel tussen de molton en hoeslaken konden leggen, zo kan hij niet losgetrokken worden. Dat hebben wij dus gedaan.

17. itakepictures

itakepictures Niet meer actief

Geen zorgen, mijn baby vind het heerlijk om haar hoofdje onder de deken te verstoppen en zo in slaap te vallen. Ik heb me er heel druk om gemaakt maar ze slaapt als een roosje, en is echt wel sterk genoeg om te piepen als er wat aan de hand is.

Deel Deze Pagina