zooo onzeker word gek van mezelf

Discussie in 'Kraamtijd' gestart door annet, 8 mei 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. annet

annet Lid

12 aug 2006
    33
    0
    0
    na lang twijfelen wil ik toch weten of meer vrouwen hier last van hebben.

ik word echt gek van mezelf en kan de hele dag wel huilen.
    we hebben een prachtige zoon gekregen jesse en dat is op dit moment ook het enige waar ik van kan genieten.
    ik heb door mijn zwangerschap veel stiae over gehouden op mijn borsten,benen,kont en beetje op mijn buik.
    en heb altijd maatje 34/36 gehad en nu 38/40 en op de een of andere manier baal ik hier zo erg van ook al ben ik pas 7 weken geleden bevallen.
    ik weet dat er echt nog wel meer kilo af gaan maar de zwangerschap streoen zijn voor altijd.
    maar een probleem mijn man is heel figuur gericht en dat maakt et nog veel erger. ik weet dat hij mij wel aantrekkelijk vind maar niet zo als voorheen. en ik baal hier verschrikkelijk van. het is zelfs zo erg dat ik weet dat als ik niet maatje 36/38 ooit terug krijg ik weet dat ik van hem af ga. omdat ik me dan altijd onzeker voel en niet aantrekkelijk genoeg. natuurlijk vind hij dit onzin. maar hij werkt elk weekend als portier bij een discotheek en ziet dus veel slanke meiden. en dit vreet aan mij hij probeerd me er volop in te steunen maar zijn woorden doen me nu even niets. ik baal zo verschrikkelijk en ben zo ontevreden met mezelf nu dat ik betwijfel of het goed komt. en het doet mijn man heel erg veel zeer om te hoen dat ik van hem af ga als ik niet weer een beetje een normaal figuur krijg.
    het ergste is dat ik eigenlijk helemaal niet een onzeker persoon ben maar gewoon omdat ik weet dat mijn man heel figuur gericht is maakt me zo bang en onzeker.

en ik word er zo down van dat ik het dan niet meer zie zitten met hem.

heeft iemand anders dit gevoel ook of gehad gaat het over.

2. Esthertje

Esthertje Fanatiek lid

6 sep 2006
    1.807
    0
    36
    Haarlem
    Je bent net bevallen meis,je kan niet gelijk weer strak in je velletje zitten en dat snapt je mannetje ook heus wel hoor,maar om te zeggen dat je van hem afgaat als je je oude figuur niet terug krijgt vind ik een beetje ver gaan,waarom ga je niet naar de sportschool ?

3. annet

annet Lid

12 aug 2006
    33
    0
    0
    ja het gaat ook heel ver at vind ik ook maar z'n gevoel heb ik wel.

ik ga volgende week voor de eerste keer sproten dus ben benieuwd

4. annet

annet Lid

12 aug 2006
    33
    0
    0
    ja het gaat ook heel ver at vind ik ook maar z'n gevoel heb ik wel.

ik ga volgende week voor de eerste keer sproten dus ben benieuwd

5. Esthertje

Esthertje Fanatiek lid

6 sep 2006
    1.807
    0
    36
    Haarlem
    Heb je al wel met je mannetje over je gevoelens gepraat?

6. munt

munt Actief lid

11 dec 2005
    290
    0
    0
    friesland
    ik weet hoe je voelt ik heb het nu ook nog :cry:

7. mandy1

mandy1 VIP lid

31 jan 2007
    6.881
    1
    0
    restaurantmedewerkster
    baarn
    hey ik begrijp je wel. ik ben ook 6,5 week geleden bevallen en probeerde naar 2 weken mijn oude kleren al te passen, toen dat niet lukte ben ik in een ontzettende huilbui uitgebarsten. mijn buik en benen zitten ook onder de striae ik vind mezelf daardoor erg lelijk. ik pas nog steeds mijn kleding niet en vind mezelf op het momend echt een sloeber met mijn maatje 40 van de hans en zeeman vreselijk. ik ben nu begonnen met sonja bakker en nu voel ik me al een stuk beter! de eerste 2 weken naar de bevalling was er gelijk 11 kilo vanaf daarnaar stond ik stil en na vorige week is er weer 1,5 kilo vanaf nog 10 te gaan. ik wil toch zeker ook terug naar mijn maatje 38.
    sterkte ermee!
    veel liefs esther

8. mandy1

mandy1 VIP lid

31 jan 2007
    6.881
    1
    0
    restaurantmedewerkster
    baarn
    o ja je moet je banner even aanpassen :)

9. Anakin

Anakin VIP lid

17 mrt 2006
    6.694
    301
    83
    Lieve meid, je bent pas 7 weken geleden bevallen!
    Hoe kan je nu ooit van jezelf eisen dat je lichamelijk alweer helemaal de oude bent? Zo te horen eist je man dat ook niet van je.
    Ook duurt het maanden voordat alle zwangerschapshormonen weer uit je lijf zijn, en je dus ook emotioneel weer de oude bent.
    Natuurlijk zijn er vrouwen die na een paar weken weer hun oude figuur terug hebben, maar dat is echt niet gemiddeld hoor!

Hopelijk kan je wel lekker genieten van je mannetje en zoals al werd gezegd: ga lekker naar de sportschool en leg de lat niet te hoog voor jezelf!

Succes ermee, Anakin.

10. annet

annet Lid

12 aug 2006
    33
    0
    0
    pfffff fijn om te horen dat ik niet de enige ben.
    weet ook dat ik het moet rusten en merk ng dteeds een beetje dat ik afval dus elke week probeer ik wel een oud kleding stuk aan.\
    met het gevolg dat ik me heel lelijk en dik voel en een huilbui krijg daar word je bang van.

inderdaad zal die banner eens weg halen ben nu al wel heel lang zwanger :) ;)

11. chacha

chacha Fanatiek lid

20 jan 2006
    4.918
    0
    0
    Ook ik stond na 2 weken voor mijn kledingkast en ik kreeg mijn broeken niet eens over mijn heupen. Dat resulteerde in een vreselijke huilbui en ik wilde al mijn kleding weggooien :oops: :)

Ik wijt het nu aan mijn hormonen.

Nu pas ik weer in mijn oude maat...alleen mijn lichaam is toch anders en dan vooral mijn buik en zadeltassen

12. wannabe

wannabe Fanatiek lid

17 dec 2006
    1.493
    1
    0
    accountmanager
    Deventer
    Dito hier, lang geleden. huilend dat ik mijn oude figuur niet gelijk erughad.

Maar als je het echt wilt kan het ( kijk naar de zogenaamde supersterren)
    Jouw mand daarentegen, als hij zo figuurgerricht is, heeft hij een probleempje....
    Je wordt namelijk ouder ( hij ook) en hoe mooi slank je ook blijft, hoe ontzettend veel je ook sport, langzaamaan verandert je lichaam. Nog steeds mooi, maar niet meisje van 18 in de discotheek figuur.
    je heupen zijn iets breder ( daar is een kind doorheen gekomen, en dus is zijn je botten ook wat anders gaan zitten daar beneden). je borsten veranderen ( niet perse hangen, maar anders)
    Een man die erg op figuur gerricht is , is zowieso niet goed voor je zelfvertrouwen.

13. mandy1

mandy1 VIP lid

31 jan 2007
    6.881
    1
    0
    restaurantmedewerkster
    baarn
    hey annet je kan ook een leuke banner van de kleine nemen.

14. ik ben 6 maanden geleden bevallen en pas nog steeds mijn oude kleren niet...

15. munt

munt Actief lid

11 dec 2005
    290
    0
    0
    friesland
    ik ben 9 maanden gelden bevallen pas de meeste bijna alle kleren wel maar die strepen op mn buik.
    mn man zegt dat ie het mooi vind maar zoiets kan je toch niet mooi vinden als je beter bent gewend zo denk ik erover.maar daarintegen heb ik wel iets mooi's op de wereld gezet =D>

16. toerist18

toerist18 VIP lid

23 okt 2005
    8.317
    1
    0
    ik maak babymutsjes met naam
    Nederland
    Je hebt een gezond kindje gekregen, dat is toch het aller belangrijkste ;)
    Komt vanzelf wel goed met je lichaam, anders ga je toch naar de fitness.

17. zonnestraal

zonnestraal Niet meer actief

Lieve lieve meid! Wat leg je de lat voor jezelf hoog. Ik weet dat die hormonen een je hele gemoedtoestand overhoop gooien, ik herken wel degelijk een beetje hoe je je voelt.

Je moet wennen aan je nieuwe leven met de kleine. Je voelt je anders, je ben immers mama geworden. Je lijf is anders, want er heeft een kleintje in je gegroeid wat er ook weer uit moest. Dat laat zeker zijn sporen achter, waar je niet altijd vrolijk van wordt.

Ik kan je wel zeggen dat het tijd kost om weer jezelf te worden. Geloof me, helemaal jezelf worden kan niet. Zeker op emotioneel gebied word je niet meer de vrouw die je was voordat je zwanger was. Je hebt namelijk een grote verantwoordelijkheid voor de kleine en dat veranderd een vrouw. Op lichamelijk gebied duurt het ruim een jaar, voordat je weer in balans bent en je figuur? Ik weet het meis, daar wordt je nou eenmaal niet vrolijk van.... :cry: Dat heeft tijd nodig! De strepen worden lichter en de kilo's verdwijnen vanzelf, soms met een beetje hulp van buitenaf.

Doe het rustig aan, ga niet gelijk naar de sportschool rennen. Je bent vast en zeker nog vermoeid, je bent nog herstellende. Na drie maanden (gemiddeld genomen) kun je pas zien wat er aan kilo's is blijven plakken van de bevalling.

Je vriend heeft wel degelijk een probleem als hij zo visueel is ingesteld (uiterlijk) Ik vind dat een beetje kortzichtig. Uiterlijk is ook niet alles hoor! Leuk voor jouw als hij zijn ogen uitkijkt bij de discotheek.

Deel Deze Pagina