Ervaring overschilderbaar vliesbehang

Discussie in 'De lounge' gestart door Knabbelvanbabbel, 11 nov 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Maslov

Maslov Fanatiek lid

11 apr 2019
    1.225
    3.466
    113
    Ik heb boven alles zelf behangen met glasweefselbehang en dat zit er heel strak op. Ik heb het langs de plinten en het plafond gekit zodat het niet kiert.

Beneden alles laten spuiten met echt een hele, hele kleine korrel. Daar zat de kleur al in, dus ik hoefde niet meer te schilderen. Super handig! Boven ook alle plafonds en het trapgat laten spuiten.

Ik vind muren en plafonds met een klein beetje structuur zoveel mooier dan strak gestuct. Op dat strakke stucwerk zie je elk klein deukje en elke veeg en ik vind die kleine korrel vriendelijker en zachter ogen.

2. Maslov

Maslov Fanatiek lid

11 apr 2019
    1.225
    3.466
    113
    Je kunt de verf al in de spack mengen, dan hoef je niet meer te verven. Bijhouden kan gewoon met de roller, maar de eerste keer zuigt hij wel veel verf op, daar kun je rekening mee houden. Je moet dan een extra laag doen. Schoonmaken van een vlek is inderdaad geen doen. Als het een heftige vlek is, moet je toch schilderen denk ik.

Bijhouden met schoonmaken is easy, ik stofzuig muren met een zacht borstelopzetstuk op de stofzuiger. Zo haal ik ook eventueel spinnenwebben weg.

3. Knabbelvanbabbel

26 sep 2020
    60
    18
    8
    Vrouw
    Oh als we de verf er al in kunnen laten mengen is helemaal top. Kan elk soort verf erin gemengt worden?

4. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.091
    7.843
    113
    Wij hebben alle hadden weg gewerkt door er een strip van een iets ander materiaal (lijkt ook op behang) tussen te plakken. De behanger weet wel wat dat is. Werklt geweldig, na 10 jaar staat het hele huis er nog staan bij en niets is losgelaten.

Ts, ik zou het wel laten doen tenzij je zelf een heel goede behanger bent. Bobbeltjes en loslatend behang is echt lelijk.

Huismuisie vindt dit leuk.
  5. Maslov

Maslov Fanatiek lid

11 apr 2019
    1.225
    3.466
    113
    Alle RAL kleuren. Vraag maar eens bij zo'n bedrijf.

6. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    18.943
    14.996
    113
    Hier doelbewust nu nog geen gestucte muren. Dochter is danseres met een muur knuffel tik. De eerste eigenaren hadden echter nogal experimentele achtergrond. 1 kant van de woonkamer zit grenol, andere kant zit een stuk spachtelputz, laatste stukje bij de eettafel lijkt op boerenstuc. Onze slaapkamer is helemaal een nachtmerrie, daar zit boerenstuc Spaanse stijl op ofzo.

Nog een laag op die muren er opzetten om m glad te krijgen geeft weer gedoe met de stopcontacten enzo.

Ik heb zelf liever behang, het is takkewerk maar een paar rollen behang vind ik eenvoudiger dan een muur keer op keer overschilderen.

Neem alleen nooit die goedkope reliëf overschilderbaar vliesbehang van de Hornbach a 20 meter rol ofzo (met schuimpje dat wat lijkt op grenol/structuur). Wij kunnen prima behangen en ook kneiter strak maar dát spul rekt werkelijk alle kanten op en krimpt vervolgens weer keihard. In slaapkamer van mn dochter ga ik t weer opnieuw doen als de ramen er in zitten. Ook met schilderen zie ik dat niet verbeteren en ik erger me er kapot aan.

Deel Deze Pagina