eitje 20mm, wanneer positieve ovutest?

Discussion in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' started by Amy82, Jul 19, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Amy82

Amy82 Fanatiek lid

Feb 22, 2007
    1,643
    0
    0
    Hoi,

Ik heb gisteren een echo gehad, waaruit bleek dat rechts een eitje van 20 mm zat. De gyn zei dat hij vandaag (gisteren dus) of morgen (vandaag) zeker zou springen.

Wanneer zou ik dan een positieve ovutest moeten hebben?? of sowieso bij een eitje van 20 mm, als hij dus toch niet zo snel springt maar wat groter groeit? Ik heb namelijk ovutesten van Sensitest en heb nog steeds geen positieve ovutest gehad, ook niet echt een donker streepje ofzo...

onderstaand mijn testen, boven naar beneden is van gistermorgen/middag, vanmorgen en dan vanmiddag.

we hebben eergisteren en gisteren al 'geklust', wilde vanavond overslaan (beter voor het zaad toch), en dan morgenavond weer.

2. Ytest

Ytest VIP lid

May 11, 2012
    13,444
    9
    38
    misschien heb je je piek net gemist met de ovutesten en is je ei gisteren gesprongen, je ei springt vlak na je piek :)

3. Eefie2

Eefie2 Bekend lid

Jul 17, 2012
    804
    0
    0
    Hoi amy,
    Het kan inderdaad dat je eisprong al geweest is, maar ik zou toch even doorgaan met testen. Bij mijn eerste heb ik ook steeds echo's gehad en toen gad ik pas een eisprong bij 31 mm. 20 is wel gemiddeld, maar dus niet voor iedereen het geval. Op je laatste test is al wel een streepje te zien, dus wie weet! ( je lijntje moet nog wel iets donkerder, maar je bent zo te zien wel een lichte tester)

4. Amy82

Amy82 Fanatiek lid

Feb 22, 2007
    1,643
    0
    0
    is een piek echt zó kort dan? had hem gisteren om 17.00 uur gedaan, de 2e van boven dus, en de derde van boven was om 10.00 uur. de onderste om 14.00 uur geloof ik.

5. Amy82

Amy82 Fanatiek lid

Feb 22, 2007
    1,643
    0
    0
    bestaan die dan ook, lichte testers? ;) zou wel weer iets voor mij zijn om dat te hebben. ik test nog even een paar dagen door, want hij zal toch écht wel springen lijkt mij.

komt het dan ook wel eens voor dat een eitje niét springt?

6. Ytest

Ytest VIP lid

May 11, 2012
    13,444
    9
    38
    Nee maar je krijgt eerst je piek, en daarna pas je eisprong, dus als ie gisteren is gesprongen is, zouden je testen daarvoor geknald kunnen hebben, maar toen testte je nog niet.. :)

Maar idd hij kan ook nog komen, anders heb je iig goed geklust ;)

7. Eefie2

Eefie2 Bekend lid

Jul 17, 2012
    804
    0
    0
    Ja helaas komt het ook voor dat eitjes niet springen. Bij mij tenminste wel. Deze worden dan gewoon door het lichaam weer opgenomen. Zo waren bij mij meerdere keren de eitjes opeens verdwenen zonder eisprong. Maar dat waren meestal eitjes onder de 20 mm hoor!

Als je even zoekt op de site van sensitest kun je het daar ook vinden. Vrouwen die donker testen hebben altijd een vrij duidelijke teststreep. Deze moet voor een ovulatie dan ook duidelijk donkerder zijn dan de controlestreep . Bij vrouwen die licht testen is er vaak geen teststreepje, maar een wit vlak. Rond de ovulatie wordt de teststreep donkerder. Maar wel dunner dan de controlestreep en meestal is alleen de linkerrand van de teststreep even donker als de controle...

8. Amy82

Amy82 Fanatiek lid

Feb 22, 2007
    1,643
    0
    0
    zo duhh, ja daar heb je wel een punt ja.... geloof ook niet dat ik dinsdag had getest, maandag geloof ik.. weet het niet meer ;) had het even een beetje laten rusten, omdat ik er zoveel mee bezig was..

eitje zat rechts volgens de gyn, en ik voelde vanmorgen wel van die gemene steekjes. zou dat hem dan wellicht geweest zijn..? had gisteren slijm waar ik draadjes van kon trekken, vandaag niet meer. trekt dat zo snel weg?

9. Amy82

Amy82 Fanatiek lid

Feb 22, 2007
    1,643
    0
    0
    ah, thanks voor de info :)

Lijkt misschien of ik er veel mee bezig ben.. maar ben 5 juni bevallen van ons overleden dochtertje Quincy, en ben gewoon blij dat mijn lichaam nu mijn cyclus weer oppakt, en er een eitje aan het rijpen is/was... :)

10. Eefie2

Eefie2 Bekend lid

Jul 17, 2012
    804
    0
    0
    Ja ik zag het in je onderschrift, heftig joh! Ik snap heel goed dat je mee bezig bent en wie bepaalt er of het teveel is?

Als je in mijn temp kaartje kijkt, zie je dat ik een aantal dagen vruchtbaar slijm heb, precies tot op de dag van de eisprong! Daarna is het meteen weg.
    Dus in jouw geval kans dat je inderdaad je ei gevoeld hebt. En ik zie dat je urine in de laatste test ook veel geconcentreerder was dan in de vorig, dus misschien daarom dat donkerdere streepje....

11. Amy82

Amy82 Fanatiek lid

Feb 22, 2007
    1,643
    0
    0
    ik zie het ja.. gisteren kon ik nog draden trekken, vanmorgen had ik ook nog wat trekkerig slijm, vanmiddag niet meer. lekker praatje :p

ja klopt, lijkt idd geconcentreerder te zijn ja. heb zelfs nog 2 extra streepjes erop staan :S terwijl ik hem wel gewoon correct heb uitgevoerd..

ja, is heftig geweest vorige maand. nog steeds natuurlijk. schijnt dat je na bevalling vruchtbaarder bent. hoop dat we dit eitje meteen kunnen benutten... voor onze oudste 3 keer mk gehad, 4 keer positief getest in 9 maanden tijd, bij Quincy was het in 2 keer raak, dus snel zwanger worden is al 5 keer gelukt, hopen dat mijn lichaam de 6e keer ook mee wil werken ;)

12. Ytest

Ytest VIP lid

May 11, 2012
    13,444
    9
    38
    Jeetje zeg, en ook in zo'n ver stadium nog.. :( gecondoleerd

13. Amy82

Amy82 Fanatiek lid

Feb 22, 2007
    1,643
    0
    0
    dank je

14. Eefie2

Eefie2 Bekend lid

Jul 17, 2012
    804
    0
    0
    Ik ga heel erg voor je duimen! En ik kan me voorstellen dat een dubbel gevoel voor je moet zijn. Ik hoop echt voor je dat dit eitje een beetje vreugde tegenover het verdriet gaat zetten....

15. Amy82

Amy82 Fanatiek lid

Feb 22, 2007
    1,643
    0
    0
    wel apart trouwens dat ik vanmiddag met hardlopen ook echt links flinke steken voelde, moest het toen echt even inhouden..

eitjes groeien toch altijd alleen links of rechts? of allebei? ben echt een nitwit of hoe je het schrijven mag :D

16. onzewonders

onzewonders Fanatiek lid

Aug 15, 2011
    4,055
    4
    38
    Het eitje groeit de ene keer links, de andere keer rechts.
    Ik wil je nog wel even meegeven dat mijn eitje vaak pas na 25mm sprong. Dus als het eitje 20mm was zei de gyn dat we aan de bak moesten en 3 dagen later was deze vaak nog niet weg.:D Dus moesten we weer aan de bak!

Ik hoop van harte dat het jullie snel weer gegund is. Wat vreselijk om je kindje in zo'n ver stadium te moeten verliezen... Gecondoleerd!

17. Amy82

Amy82 Fanatiek lid

Feb 22, 2007
    1,643
    0
    0
    thanks FBdB! ik test nog even door met ovutest, denk dat hij morgen toch echt donkerder moet zijn als hij nog niet gesprongen is. ze groeien toch 2 mm per dag, dan zou hij morgen 24 mm moeten zijn..

jij hebt ook al heel wat meegemaakt zie ik, hoop dat dit kleintje blijft plakken!

18. Amy82

Amy82 Fanatiek lid

Feb 22, 2007
    1,643
    0
    0
    Denk dat ik mijn ei al heb gehad.. Hij is weer helemaal licht. En als het eitje woensdag 20 mm was, had hij volgens mij allang positief moeten zijn..

19. Amy82

Amy82 Fanatiek lid

Feb 22, 2007
    1,643
    0
    0
    Inmiddels heb ik al vanaf afgelopen maandag bruinverlies. Wel heel toevallig dat dat 4 dagen namijn eisprong is gekomen.. Maar denk dat het teveel is voor innesteling..

Nou ja, nog een weekje afwachten..

20. onzewonders

onzewonders Fanatiek lid

Aug 15, 2011
    4,055
    4
    38
    Jeetje, wat spannend zeg! Ik blijf je even volgen!

Succes met het wachten!

Share This Page