hoi dames we zijn al sinds maart bezig om een bedrijf te starten vooral de voorbereiding gaat veel tijd in zitten bedrijfsplan marketingplan financiële gedeelte ik denk dat ik alleen in dit plan al zo'n 200 uur heb zitten als het niet meer is en zie soms door de bomen de bos niet meer maar eindelijk hebben we een ander adviseur gekregen bij het starters advies bureau die een frisse blik op het plan heeft en sinds dien gaat het erg hard het bedrijfs plan is klaar marketing plan voor 80% moet alleen nog goed gekeurd worden en taal fouten en het financiële gedeelte 20 % maar als we hier een dagje voor gaan zitten is het klaar dus dat betekend dat we waarschijnlijk begin oktober starten en we eindelijk niet thuis meer zitten te niksen voel me op dit moment echt een niks nut die elke dag lui thuis zit en ja 10 keer stofzuigen per dag heeft natuurlijk ook geen zin
ik heb hier anders nog wel genoeg werk voor je liggen hoor hihihii succes met je bedrijf, 1ste jaar is vaak het moeilijkst maar daarna gaat het veel beter en makkelijker (meestal) bij mij lipe het na 3 jaar super
ja ik weet het gelukkig krijgen we veel hulp en zijn we veel actief met promotie erg belangrijk ondernemers vergeten vaak het stukje marketing maar gelukkig hebben een sterk marketing plan
Leuk hoor! Wij willen ook graag en het zit in ons hoofd maar de stap zetten is nog enger... Wat voor bedrijf ga je starten?
ik ga een grote maten lingerie webwinkel starten daarnaast sta ik ook op beurzen en geef ik demonstraties bij mensen thuis als je bedrijf wil starten kan ik je een handleiding en opzet plan sturen
denk niet dat ik dat ga reden maar volgend sta ik eerst in Eindhoven daarna Hardenberg en aan het eind van het jaar ook weer en ze zijn bezig met een andere beurs
spannend hoor! denk wel dat het een goede markt is!! (goed idee bedoel ik dan). Misschien kun je ook afwijkende maten gaan doen? Dan heb ik wel interesse*grijns*.
tip: houdt rekening met de belastingdienst. Je betaalt een jaar vooruit gebaseerd op je inkomsten van dat jaar. Dus draai je een goed jaar, dan betaal je ook erg veel. Sommige mensen houden daar geen of niet genoeg rekening mee en gaan dan op de fles. Succes!
sorry nog nooit van gehoord dan zou onze adviseur het wel zeggen iedere kwartaal moeten we btw afdragen en een keer per jaar inkomsten belasting afdragen daarnaast hebben we een vof waar door je veel voordelen hebt
Ik weet het uit eigen ervaring. Mijn vriend heeft een eigen bedrijf, ook een VOF. Het bedrijf van de man van een collega is er door op de fles gegaan. Je moet er dus wel rekening mee houden.