Ervaring paragnosten?

Discussie in 'De lounge' gestart door GossipGirlxoxo, 17 sep 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. GossipGirlxoxo

GossipGirlxoxo Niet meer actief

Wie heeft er goede/slechte ervaringen met paragnosten. Er gebeuren hier de laatste tijd rare dingen maar misschien wil ik daar wel wat in zien / geloven en is het stom toeval. Toch heb ik de behoefte naar een paragnost te gaan maar aan de andere kant ben ik er te nuchter voor. Weet niet zo goed wat ik moet doen, zit slecht in mijn vel en denk dat ik nu gevoelig voor alles ben.

2. Pompidom

Pompidom Actief lid

6 jul 2021
    315
    164
    43
    Vrouw
    Ik geloof er zeker in, denk dat je ook veel kwakzalvers hebt helaas. Ik ken een goede persoonlijk, erg integer persoon.

GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  3. bozoe

bozoe VIP lid

9 jul 2014
    5.478
    5.838
    113
    Ik heb ooit een reading gehad van Peter van den Hurk. Ik vond het heel bijzonder en de dingen die hij zei had hij niet kunnen weten. Het heeft zeker een positief effect gehad op mij.

4. Madelie

Madelie VIP lid

14 jun 2014
    11.473
    8.734
    113
    Kijk wel uit als je juist nu niet goed in je vel zit en dus kwetsbaarder bent. Eén van de bekendste mediums, waar de halve wereld heilig in geloofde, is betrapt en blijkt niets anders dan aan cold reading te doen. Iets wat iedereen kan leren. Dus tja, mensen kunnen zeggen wel een goede paragnost te kennen, maar ook die mensen kunnen zijn getrapt in cold reading.

einad, chrystel73, Lies1611 en 11 anderen vinden dit leuk.
  5. GossipGirlxoxo

wat dat betreft heb ik de serie the mentalist misschien veels te vaak gezien en daardoor ook wat sceptisch over het hele paragnosten gebeuren. Ik ben ook wel op zoek naar minder goede ervaringen.

Madelie vindt dit leuk.
  6. hummeltje5

hummeltje5 VIP lid

28 dec 2014
    22.501
    13.793
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    Ooit eens een reading gehad op zo’n paragnostenbeurs.
    Voelde voor mij als doorgestoken kaart; er werden namelijk dingen gezegd die echt mega algemeen waren en voor ongeveer 99% van de wereldbevolking zouden gelden. Dingen als: ‘je gaat een zware tijd tegemoet’, ‘de liefde komt jouw kant op’ en ‘je staat op een kruispunt in je leven’ enzo.. :rolleyes:

De enige soort readings die mij zo nu en dan trekken zijn readings over nabije overledenen. Daar ben ik bij tijd en wijle nog weleens nieuwsgierig naar: wat ze daarover zouden zeggen en dan vooral natuurlijk of ze met specifieke dingen op de proppen zouden komen wat alleen de overledene weet.

Nee sorry, niet aan mij besteed die algemene gesprekspunten die ik zelf ook nog wel had kunnen bedenken..

Lamode en GossipGirlxoxo vinden dit leuk.
  7. esklessebes

esklessebes VIP lid

23 mrt 2014
    7.002
    3.664
    113

Ben je er te nuchter voor of bang dat ze tot je diepste ik komen?

Volg je gevoel!

8. Mim89

Mim89 VIP lid

29 jan 2019
    10.262
    8.709
    113
    Vrouw
    Ik ga af en toe naar een vrouw die readings geeft. Ze leest ook kaarten. En krijgt dingen door van overledenen. Zij heeft me dingen verteld die zij echt niet kon weten. Details over mijn jeugd en over mijn vader. Ook heeft zij langere tijd geleden gezegd dat ze geen voldragen zwangerschap bij mij zag. En dat ik mijn rug en buik goed moest laten nakijken; bij beide dingen blijkt er idd iets te zijn. Dusja. Ik geloof ze zeker niet allemaal zomaar maar zij is echt wel betrouwbaar.

9. GossipGirlxoxo

dat is denk ik waar ik naar op zoek ben.

even mijn onverklaarbare toelichten. Al 3x als ik in de auto stapte sprong mijn audio systeem op spotify (moet ik normaal een knop voor indrukken hij staat standaard op radio) en speelt er een liedje af die ik nog nooit heb geluisterd laat staan in mijn playlist heb (deel spotify ook niet). Het is een NL liedje met de songtekst zal ik jou ooit nog zien, ik mis je zoiets ongeveer. Nu gaat vanmorgen mijn wekker… en niet zoals normaal een irritante pieptoon maar weer dat liedje.
    Mijn man zegt nuchter dat is toeval, ergens geloof ik dat ook maar anderzijds hoop ik dat het meer is! En zou ik daarom een Reading overwegen.

10. GossipGirlxoxo

Angst speelt ook een rol, stel nou je hoort wat maak jij er een zooitje van ipv ik ben trots op je.

11. Chechi

Chechi Niet meer actief

Ik geloof niet in paragnosten. In mijn werk heb ik helaas een aantal kwakzalvers voorbij zien komen die misbruik maken van mensen met psychoses. Ervoor hebben gezorgd dat er echt schulden kwamen etc. Deze mensen zijn vooral goed in het inspelen op wat ze zien gebeuren bij de ander en de behoeften / wanhoop / verlangen die ze aflezen. Ze hebben uitermate goede mensen kennis.

Ik ben het met je man eens en ik geloof er meer in dat het gewoon toeval is. Het doet mij denken aan deze show van Lubach:

Maar goed. Dat is hoe ik erover denk. Iedereen heeft z’n eigen gevoel bij dingen. Ik denk dat jij de enige bent die een keuze voor jezelf kan maken of je hier iets mee wil. Ik denk wel dat het goed is dat je voor jezelf na denkt wat je ermee wil bereiken. Is er een verlangen die je probeert vervullen? Misschien zijn er nog andere manieren om datzelfde te bereiken..

Trirani, NiVa0230, Spectre en 5 anderen vinden dit leuk.
  12. hummeltje5

hummeltje5 VIP lid

28 dec 2014
    22.501
    13.793
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    Hm ja, ik snap wel dat je je dan even 2x achter de oren krabt en neigt naar een reading.

13. ShineBright

ShineBright Fanatiek lid

29 jan 2014
    2.251
    670
    113
    Ben ooit een keer bij een vrouw geweest die ging kaartleggen en zat toen slecht in mijn relatie en die gaf aan dat het goed zou komen en dat ze ook nog een dochter zag. Nou verklaarde haar voor gek want wilde absoluut geen kinderen meer had aan mijn zoon genoeg. En toen toch jaren later voor een 2e gegaan en toen ik hoorde dat het een meisje was moest ik er wel aan terug denken.

14. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.144
    23.228
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Maar zou je het niet gewoon dan niet als toeval kunnen beschouwen? Maar als teken van je vader? Lijkt me juist mooi en rustgevend.

Theezeefje, Muisje2016, esklessebes en 3 anderen vinden dit leuk.
  15. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.091
    7.843
    113
    #15 Juul75, 18 sep 2022
    Laatst bewerkt: 18 sep 2022
    Dit zou voor mij een dikke rode vlag zijn. Dat je op dit moment niet stabiel genoeg bent om je in te laten met iemand die je zou kunnen beïnvloeden.

Bedenk het zo: als je vader contact zoekt is dat alleen maar fijn en zal hij er over een tijdje, als jij je wat beter voelt, ook nog wel zijn. Ik zou deze gebeurtenissen interpreteren zoals je zelf wilt, waar je je zelf het beste bij voelt, en er even niets mee doen tot je je wat beter voelt. Want troost en kracht moet je toch bij de levenden zoeken, en niet bij de doden,

chrystel73, femkes, Madelie en 4 anderen vinden dit leuk.
  16. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.091
    7.843
    113
    En als je geen kind meer had gekregen, of een jongetje, had je er niet aan gedacht. Het menselijk brein onhoudt voornamelijk dit soort 'positive hits'

hummeltje5, Madelie en GroeneBomen vinden dit leuk.
  17. Huismuisie

Huismuisie VIP lid

10 aug 2016
    10.458
    11.973
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    Het kan zijn dat je een instelling in je telefoon of auto hebt veranderd.

Hier begint hij spontaan wel eens nummers uit mn itunes af te spelen. Daar staan ook wat van die standaar nummers in die ze er als voorbeeld inzetten. snapte er in het begin ook de ballen van waar claudia de brei elke keer vandaan kwam :roflmao:

Maar goed, mijn vriend heeft een keer spontaan een reading gekregen. En alles wat die man hem heeft gezegd is uitgekomen. Op een ding na, dat is nog steeds onverklaarbaar.
    En dat was wel bijzonder, want ze kende elkaar niet, er de punten die genoemd werden zijn echt past decennia later ook echt gebeurd. Maar goed die man is overleden.

18. Joylynn

Joylynn Fanatiek lid

13 jul 2022
    4.143
    4.569
    113
    Dit heb ik ook mee gemaakt met een liedje. Ik klikte dat liedje ook iedere keer weg, want ik vond het geen mooi nummer. Maar telkens kwam ie weer terug op mijn Spotify. Op een avond was ik met vriendinnen en eentje heeft wel die gave van paragnost. Ik rij terug en dat liedje kwam weer op m'n Spotify ineens en ik zette hem dus op pauze. Thuis kreeg ik een berichtje van die vriendin dat ze een boodschap had gekregen van een overleden dierbare, een bepaald nummer. Ik kende dat nummer niet, dus wilde hem opzoeken op Spotify. 3 keer raden welk nummer dat was...
    Ik vond dit stiekem toch wel beetje eng haha. M'n hart stond stil toen ik Spotify opende en zag welk liedje het was, haha.

hummeltje5 en GossipGirlxoxo vinden dit leuk.
  19. Syane

Syane VIP lid

21 aug 2013
    12.238
    11.816
    113
    Prachtig toch. Ik zie dit soort dingen wel als teken van iemand uit het hiernamaals. In jouw geval zou ik denken aan je vader. Dat zou voor mij heel bijzonder zijn en ik zou dit koesteren. Een paragnost zou ik er niet voor bezoeken want voor mij zou dit genoeg zijn.

Muisje2016 en GossipGirlxoxo vinden dit leuk.
  20. Maan14

Maan14 Fanatiek lid

6 feb 2022
    2.847
    3.007
    113
    Ik geloof wel in dit soort dingen. Maar denk wel dat je nuchter genoeg moet zijn.

Zelf droom ik dingen die uit komen, onze zoon zijn vroeg geboorte heb ik tot in de details gedroomd. En gelukkig gedeeld met mijn man. Anders dachten ze vast dat ik gek geworden was.

Maar ik droom ook als er mensen komen te overlijden. Wel vaak rond welke leeftijd maar kan geen namen of gezichten zien. Heel frustrerend. Omdat het ook dood eng vind heb ik voor mijn gevoel dromen geblokkeerd.

Wij hebben toen ik nog thuis woonde een tijd enge dingen gehad, zo ging de Stereo toen der tijd vanzelf opeens naar knoerhard of zelfs aan zonder dat iemand het deed. En ging het licht aan en uit. Mijn oma had altijd gezegd dat als ze dood zou gaan ze ons wel tekens zou geven. En dit hebben wij altijd als zo gezien.

Deel Deze Pagina