Meiden, ben net terug van therapie dus even kort een reactie voor ik m'n bed in rol. Wat ben ik blij met jullie reacties.... Gewoon fijn om zoveel herkenning te lezen en dat ik niet de enige ben, omdat ik even zo goed nog steeds denk dat ik een zeur/kreng/te veel eisend etc. ben... Ik reageer morgen verder op jullie hoor. Ben nu echt op maar wilde wel even laten weten dat ik hier 'blij' mee ben...
Ik sprak laatst een psychologe en zij gaf aan dat mannen met adhd, dit veelal ervaren als een last nadat er kinderen komen (meestal na het 2de kind). Dan pas beseffen ze dat het iets anders gaat dan bij iemand die geen adhd heeft. @ paars, mijn (ex) man doet altijd heel heel consequent wat hij zegt, maar idd de drukke onvoorspelbare kinderen, het speelgoed overal, de onrust, daar kan hij totaal niet mee omgaan.
En het jammere is dat hij dat afreageerd op mij en de kinderen. Waardoor ons oudste waarscheinlijk ook met adha overstuur raakt en super druk word. Nou en als dit in de ochtend al begint weet ik dat het wel eens een heel gezellige dag kan worden Voel me vaak politie agent bij m'n kinderen maar ook vaak tegenover m'n vriend
Ja, heel herkenbaar. Het is dan ook zo onvoorspelbaar voor de kinderen. Heeft papa een rustige bui, of is hij het snel zat. Hij zal nooit schreeuwen of tegen ze tekeer gaan hoor, maar kan dan wel heel negatief reageren. Terwijl ik juist heel positief ben en veel met ze praat. En naar mij toe ook zo negatief en s avonds hoeft er maar iets verkeerd te vallen of het is weer drama met ellenlange nutteloze discussies (zodra hij een zin heeft uitgesproken, weet hij niet meer wat hij heeft gezegd en wat ik zeg gaat helemaal langs hem heen). Wat dat betreft is het echt een stuk rustiger nu we niet bij elkaar wonen.
Haha, jaaaa die ellenlange nutteloze discussies! Gek werd ik ervan! Ging helemaal nergens over... echt een maniertje om zijn overtollige energie kwijt te kunnen ofzo. Of de chaos in zijn hoofd met mij te delen. Precies zo ging het bij ons ook.. als hij zijn medicatie niet pakt merk ik het meteen en dan vooral hieraan.. nu zeg ik altijd dat hij een pilletje moet pakken en dan gaat ie dat met een kwaaie kop staan doen. Nog even namopperen en klaar.