Even ei kwijt

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Siemie01, 16 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Siemie01

Siemie01 Lid

29 mei 2012
    42
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo,

Even mijn ei kwijt hoor.

Ik word soms helemaal zenuwachtig door de onrust, krampen en reflux van mijn zoontje. Ik slaap gemiddeld 5 uur per etmaal en dat begint me een beetje op te breken. Ligt ook erg aan mezelf hoor, ik geef hem niet graag uit handen. Ik ben constant met hem in de weer: voeden ( eerst oraal, daarna restant via de sonde), dan krijgt hij krampen en ga ik wiegend en hobbelend door het huis, dan slaapt hij even in mijn armen, wordt vervolgens weer wakker van buikpijn, poept de broek vol, luier verschonen, weer krampen, hobbelen en wiegen door het huis, dan valt hij weer even in slaap en wordt weer wakker van buik. Dan is het weer voedertijd en begint het riedeltje weer opnieuw. Tussendoor heeft hij verborgen reflux klachten. 's Nachts slaapt hij wel ok, hij krijgt wel buikpijn tijdens de voeding maar wordt pas een uur voordat hij voeding krijgt wakker. Dan hoor ik hem persen, ik denk dan hij moet slapen, dus neem ik hem bij me in bed. Hup, speen in de mond en hij slaapt weer even. Tot de voeding.

Overdag na de voeding heb ik hem vaak genoeg in bed gelegd na de eerste slaapsignalen ( tip van verpleegkundige) terwijl ik hem eigenlijk nog even omhoog moet houden ( tip van de logopedist) vanwege de reflux. Als hij de boel er niet uitgespuugd heeft, wordt hij vanzelf na een kwartier of half uur wakker van de buikpijn en gaat hij persen.
    Ik haal hem 10 min later maar uit bed, als ik dat niet doe dan maakt hij zichzelf zo druk en hyper.... dat vind ik nog erger voor hem dan huilen. Echt, ik heb geprobeerd hem tot een uur te laten liggen maar dan is hij helemaal over pis. Scheten laten helpt wel, maar ook weer niet want volgens mij zitten zijn darmen helemaal vol met lucht.

Hmmm.... doe ik nou iets verkeerd? Ik weet dat het tijd nodig heeft, dat er niks ernstigs is, hopelijk nog max een maand ( hij is nu 9,5 weken oud) maar ik vind het wel zwaar. Voornamelijk omdat ik het voor hem zo zielig vind, hij lijkt helemaal gek te worden van de kwalen en zijn reflexen.

Zo, even mijn ei kwijt dus.... ;). Er zullen vast veel lotgenoten zijn.

2. Andrea85

Andrea85 Fanatiek lid

18 mrt 2011
    4.859
    1
    0
    Hier had mijn dochter flink last van koemelkallergie, ze kon eigenlijk niet liggen (want dan had ze last van de reflux door kma). Ik heb de eerste tijd heel veel met een draagdoek gelopen; dochter zat dan mooi rechtop waardoor ze minder klachten had, als ik rond liep schommelde ze lekker en viel ze vaak in slaap. Ik had mijn handen vrij om dingen te doen, erg fijn na weken waarin iedere minuut om haar draaide! 's Nachts was het wel zwaar, maar zij sliep naast mij beter dan alleen in haar ledikant, en ik dus ook. Uiteindelijk gingen de kma-klachten gelukkig over doordat ik een dieet ben gaan volgen, met 12 weken ging het echt beter!
    Misschien is een draagdoek ook fijn voor jullie? Succes!!

3. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

27 dec 2011
    9.197
    10.801
    113
    Ik hoor een verhaal waarin je kindje geen gehoor vindt op zijn eigen voedingssignalen, maar op opgelegde tijden moet eten, en dan niet eens de kans krijgt om aan te geven wanneer t genoeg is maar via de sonde extra voeding opgedrongen krijgt. Zou jij daar geen buikpijn van krijgen? Ik denk dat je moet proberen de tijden en hoeveelheden beter af te stemmen op de behoefte van je kindje en minder op schema. Kleine porties op verzoek als uitgangspunt. Bespreek het met degene die je begeleidt in de voeding!

4. februari2012

februari2012 Bekend lid

31 okt 2012
    689
    394
    63
    Mijn zoontje had ook erg last van krampen, ik werd er doodmoe van. Ik herken veel in je verhaal, vooral dat van het constant persen en het kiezen tussen rechtop houden of neerleggen bij de eerste slaapsignalen. Wanneer doe je het nou goed? Ik gaf hem infacol, maar dat bleek de krampen juist te verergeren. Op een dag krijste hij aan één stuk door, ik wist me geen raad. Naar de huisarts gegaan en.... bij de huisarts was hij de liefste baby ooit, niks meer aan de hand! Kom ik weer thuis: weer krijsen, grrr!
    Maar met 12 weken werd het echt een stuk minder en ik kan je zeggen, de krampjes gaan echt een keer over, hopelijk geeft dat je een beetje kracht en moed. Want het is echt zwaar, die eerste tijd.
    Sterkte!

5. Siemie01

Siemie01 Lid

29 mei 2012
    42
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hij krijgt Friso Allergy Care, nu 2,3 weken. Dat is makkelijk verteerbaar, maar ik denk niet dat het een koemelkallergie is. Hij slikt heel veel lucht in met huilen en slapen, voor de voeding hebben we een Dr Brown fles. Hij is zo onrustig, zo zielig.

6. Allistair

Allistair Bekend lid

8 jun 2010
    979
    0
    0
    Waarom denk je dat het alleen tijd nodig heeft? Ik weet dat baby's heel onrustig kunnen zijn, maar dit klinkt wel alsof hij pijn heeft.

Heb je al eens infacol of cinababy gebruikt? Misschien dat het hem daarmee lukt om wat van de lucht kwijt te raken. Hier hielp dat bij mijn dochter erg goed. Bij mijn zoon heb ik ABC Dophilus gebruikt, dat werkt ook heel goed, want bij hem werkten die andere twee niet.

7. Siemie01

Siemie01 Lid

29 mei 2012
    42
    0
    0
    NULL
    NULL
    Iedereen zegt dat we er even doorheen moeten, tja het is voor mij de eerste keer he. Ik ben twee keer bij een osteopaat geweest, de laatste keer is 3 dagen geleden. Ik heb hem gemaild, dat de krampen erger zijn geworden. Hij zegt dat het een reactie is van het lichaam, op zich een teken dat het lichaam aan het werk is n.a.v de behandeling. Als het na het weekend nog zo is dan kan ik bellen. Verder heb ik infacol geprobeerd, werkte niet. Nu gebruik ik sinds 3 dagen ABC Dophilius. Nog geen verbetering, maar dat kan wel een week duren toch?

@MadeInUSA: Mijn zoon heeft 3 weken in het ziekenhuis gelegen na de geboorte vanwege slechte start. We hebben geen kraamhulp gehad, maar alles in het ziekenhuis 'geleerd'. Daar zijn ze heel erg van de regelmaat en rust, vandaar de vaste tijden. Het is naar mijn mening inderdaad echt een kind dat het nodig heeft, maar ik heb op verzoek nog nooit geprobeerd. Mijn zoon heeft alleen een drinkprobleempje, hij houdt op een gegeven moment op met drinken. Niet omdat hij er genoeg van heeft maar omdat hij dan moet poepen of krampen heeft en niet twee dingen tegelijk kan ( en hij heeft er waarschijnlijk veel last van). Vandaar de sondevoeding, we hebben begeleiding van een logopediste. Dus als ik op verzoek ga voeden dan ben ik, samen met de kinderarts, bang dat hij te weinig krijgt.
    Hij groeit overigens als kool en soms heb ik ook het idee dat het wel heel strikt is met die voedingslijnen in het ziekenhuis, andere kinderen zullen ook niet elke dag netjes de fles leegdrinken lijkt me.

8. Suzzert

Suzzert Fanatiek lid

12 mei 2012
    3.340
    4
    38
    Rotterdam
    Nee die drinken inderdaad niet altijd netjes hun fles leeg ;)

Ik weet niet of je wat aan mijn advies hebt, omdat ik de eerste zes maanden borstvoeding gaf. Wij hebben ook een tijdje lopen klote met krampjes en reflux en een beetje rond de tijd zoals jij nu zat ik er helemaal door heen. We wisten ook nog niet dat ze last had van reflux. Ik ben op een gegeven moment samen met der gaan slapen. Gewoon bij mij in bed, want ik trok het niet meer en omdat zij op mij sliep lag ze schuin waardoor de voeding ook minder terug vloeide. Voor mij was dat echt een uitkomst!

Succes! Het word echt beter ;)

Deel Deze Pagina