Ervaring met ICSI, laag AMH en het lange agonistschema

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Palmpje, 9 jul 2024.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Palmpje

Palmpje VIP lid

8 jul 2017
    8.985
    6.983
    113
    Vrouw
    Hallo,

Ik zit in een ICSI-traject en het gaat allesbehalve van een leien dakje. Mijn AMH is extreem laag, namelijk 0,14, en ik ben 38 jaar. In september word ik 39. Ik heb een kort VUB-schema gevolgd met 300 EH Gonal-F, gecombineerd met Ganirelix.

Bij de eerste poging waren er op de uitgangsecho 7 follikels te zien, maar bij de eerste en tweede controle waren het er nog maar twee. Ik schrok hier erg van en wilde de poging afbreken. De tweede poging begon en bij de uitgangsecho werden nu alleen de grootste follikels meegeteld, en dat waren er drie. We besloten door te gaan, ongeacht of er uiteindelijk 1 of 3 follikels zouden zijn. Afgelopen zondag had ik de eerste follikelmeting, en er waren er twee van 14 mm. Er lagen nog drie kleintjes, allemaal onder de 10 mm, dus de kans dat die nog mee zouden gaan doen was nihil. Vandaag moest ik weer terug voor een echo, en wat bleek: ik heb mijn eisprong al gehad. Heel bizar! Dit komt bijna nooit voor, zei de arts. Zondag had ik wel wat vreemde buikpijn en dacht ik nog, dit lijkt een beetje op het gevoel van een eisprong, maar ach, daar hoef ik me geen zorgen over te maken. Boy, was I wrong!

De arts gaf nu aan dat ze liever het lange agonistschema wil uitproberen bij mij. En daar komt mijn vraag: heeft iemand ervaring met dit lange schema in combinatie met een laag AMH? Hoe was dat voor jou? De verpleegkundige belde net nog even en zei dat het in mijn geval gunstig zou kunnen zijn, omdat dan de kleintjes misschien ook mee kunnen gaan groeien. Dat klinkt natuurlijk als muziek in mijn oren, maar ik heb geen idee of dat realistisch is in mijn situatie. Dus ik ben op zoek naar dames met ervaring. Ik ben heel benieuwd!

Deel Deze Pagina