Ervaring gevraagd Follikelmeting

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Bruni, 26 feb 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bruni

Bruni Actief lid

17 okt 2012
    487
    5
    18
    Ik ben deze cyclus gestart met clomid 50mg. Nu heb ik gisteren(dag 11) een follikelmeting gehad. Hierbij waren aan één kant 4 eitjes te zien, 2 wat kleinere een grote en een nog iets grotere. Is het nu zo dat hiervan maar één eitje, de grootste gaat springen? Of bestaat de kans dat de kleinere ook nog doorgroeien en er meerdere springen?

2. xElles

xElles VIP lid

24 mei 2013
    9.575
    2.232
    113
    Hoe groot waren ze? Vanaf 15/16mm gaan ze mee met de eisprong.

3. Bruni

Bruni Actief lid

17 okt 2012
    487
    5
    18
    De arts heeft niet genoemd hoeveel MM ze waren en ben het zelf ook vergeten. Maar hij zei wel dat het er goed uit zag en de komende dagen vruchtbaar ben..

4. Staffie84

Staffie84 Fanatiek lid

10 jun 2011
    2.670
    355
    83
    Zuid-Holland
    Over het algemeen krijg je bij 3 of meer eitjes (die mee kunnen springen)
    een negatief vrijadvies ivm de risico's van een meerling.

Bij 2 eitjes die springen krijg je wel positief advies.
    Zoals ik het lees zouden er dus 2 eitjes groot genoeg zijn

Veel succes deze ronde!

5. Bruni

Bruni Actief lid

17 okt 2012
    487
    5
    18
    Net toch maar even gebeld naar de gyn en kreeg net bericht via de mail. De twee kleine waren 10mm, dan eentje van 17mm en eentje van 18mm.

6. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Ik heb in je andere topic gereageerd.

7. Viveluna

Viveluna Actief lid

7 sep 2014
    194
    0
    16
    NULL
    NULL
    @bruni, dat ziet er goed uit toch? ;)

Ik heb dinsdag mijn follikelmeting.

8. Bruni

Bruni Actief lid

17 okt 2012
    487
    5
    18
    Dankje, zag het net. Ik wou hem nog verplaatsen aangezien de vraag hier beter op zijn plek was, maar weet niet hoe dat moet.

De kans is dus aanwezig dat ik een dubbele eisprong krijg?

Sorry, maar ben echt een leek wat dit betreft.

9. Viveluna

Viveluna Actief lid

7 sep 2014
    194
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ja ik denk dat die kans er zoiezo is! ;)

10. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Ja, hoor. Je hebt twee grote follikels, die beide rijp zijn. Krijg je een eisprong, dan gaan ze zeer waarschijnlijk beide mee. De kleinere follikels zijn niet groot genoeg en hebben tot de eisprong ook niet genoeg tijd om te volgroeien. Dus die zullen weer gaan krimpen.

Je hebt bij een dubbele eisprong niet een twee keer zo grote kans om zwanger te worden. Het scheelt maar een paar enkele procentjes. Word je zwanger, dan heb je natuurlijk wel kans dat het een tweeling is. Maar die kans is niet zo heel erg groot.

11. Bruni

Bruni Actief lid

17 okt 2012
    487
    5
    18
    Pff.. gelukkig maar! Zit er namelijk niet echt op te wachten om een tweeling te krijgen. Niet het niet welkom zou zijn, maar meer in verband met de risico's, zware zwangerschap etc. Mijn eerste zwangerschap van één kindje was namelijk al best heavy.

12. Yen

Yen Lid

7 aug 2013
    41
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat ze mij vertelden, is dat ze vanaf 10 mm waarschijnlijk mee doen in het groeiproces van rijpende follikels. Als ik het goed begrepen heb springen ze zelf eond de 22 mm en dus worden ze opgewekt bij 18 tot 20 mm. hierboven staat dat ze vanaf 15/16 mm mee gaan met de eisprong, dat zal denk ik zijn als het opgewekt wordt. Dus heb je 2 kansen:)

Deel Deze Pagina