Ervaring plaswekker kind 8 jaar

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door Disneyfan, 10 apr 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Disneyfan

Disneyfan Fanatiek lid

14 okt 2013
    1.036
    158
    63
    Hoi,

Mijn zoon van 8 jaar plast nog wel eens in bed. De laatste tijd wordt het alleen maar erger. Ondanks dat we hem als wij naar bed gaan ook nog laten plassen.

Ik wil graag een plaswekker proberen en heb deze gevonden https://dryly.com/nl
    Heeft iemand hier ervaring mee? Of andere plaswekker?

2. cowgirl80

cowgirl80 VIP lid

28 jul 2010
    7.990
    6.741
    113
    zuid-holland zuid
    Wij hebben plaswekker Mickey gebruikt van Urifoon. Die geven goede begeleiding En ze hadden heel goede recensies.
    Mijn zoon was echt een “moeilijk geval” we hebben bij de plaspoli gelopen ook voor dagzindelijkheid en pas toen dat goed ging mochten we naar de nacht gaan kijken. Maar met de plaswekker was hij echt in 3 maanden droog! Nooit gedacht dat het zo goed zou gaan. Krijg je hem vergoed van je verzekering? Zo niet dan kun je misschien op marktplaats kijken, ze worden daar ook veel aangeboden.

3. Disneyfan

Disneyfan Fanatiek lid

14 okt 2013
    1.036
    158
    63
    Bedankt voor je reactie! Wat fijn dat het bij jullie heeft geholpen, maakte je hem ook niet meer wakker om te plassen bij het gebruik van de wekken? Bij ons zijn het echt de nachten het wisselt wel als er meer spanning is is het erger.
    We krijgen het vergoed van de verzekering zover ik kan zien. Ik wil morgen even bellen tot welk bedrag dat gaat.

4. cowgirl80

cowgirl80 VIP lid

28 jul 2010
    7.990
    6.741
    113
    zuid-holland zuid
    Ja en vraag even goed wat je voor dat bedrag mag kopen. Want ik zat wel onder dat bedrag, maar ik kreeg maar 2 broekjes en het derde broekje wat erbij zat moest ik dan zelf betalen(niet dat dat zo erg was, maar toch fijn om te weten) .

Wij kregen er een uitgebreide instructie bij , ik weet niet alles meer uit mn hoofd… maar hij moest 3 kwartier voor hij ging slapen naar de wc en dan nog vlak voor hij ging slapen naar de wc. Snachts wakker maken heeft geen zin is mij verteld, het gaat om het signaaltje dat de blaas vol is en dat ze daar zelf wakker van gaan worden.

Er zijn kindjes die zo vast slapen dat ze niet wakker worden van de wekker. Of kinderen die zo boos worden van de wekker dat je ze niet meer naar de wc willen. Dus er is geen 100% garantie op succes. Belangrijk is dat je zoon het zelf wil en zelf gemotiveerd is.

5. Syane

Syane VIP lid

21 aug 2013
    12.238
    11.816
    113
    Plaswekker werkte hier heel goed. Ff een weekje doorzetten maar toen was het ook opgelost. Zo fijn. Wij hadden ook urifoon.

6. smax

smax Fanatiek lid

15 feb 2018
    1.955
    1.042
    113
    Vrouw
    Hier de dryly gebruikt bij onze zoon toen hij bijna acht was.
    Hij was elke nacht nat en had er eerlijk gezegd wel een beetje een hard hoofd erin, maar… binnen drie weken helemaal zindelijk in de nacht!

Wel laten we hem tussen 22:00 uur en 00:00 uur nog even plassen, want anders gaat het mis.

7. riean

riean VIP lid

21 apr 2014
    5.779
    7.366
    113
    Hier ook Dryly gebruikt, toen zoon 7 was. Van bomvolle nachtluiers naar helemaal droog in 2 weken :thumup:

8. Archie83

Archie83 Actief lid

23 nov 2019
    410
    236
    43
    Hier ook positieve ervaringen met een plaswekker. Hebben de urifoon gebruikt. Binnen een paar weken helemaal zindelijk! :)

9. BJN

BJN Actief lid

14 okt 2016
    131
    57
    28
    Hier ook goede ervaringen met de Dryly met onze 8 jarige.
    Van elke nacht nat tot heel af en toe een ongelukje ‘s nachts. Zijn nu bijna 3 maanden geleden begonnen en geen seconde spijt van gehad!

10. Mamafiets

Mamafiets VIP lid

22 apr 2019
    18.357
    30.645
    113
    Vrouw
    Tip als je over gaat tot aanschaf.
    Check je zorgverzekering.

Wij konden de urifoon (voor overdag gebruik) vergoed krijgen tot een bepaald bedrag. Maar wel eenmalig per kind (dus niet een bedrag per jaar oid). Dus direct bij de eerste bestelling heel compleet pakket aangeschaft.

11. Disneyfan

Disneyfan Fanatiek lid

14 okt 2013
    1.036
    158
    63
    Bedankt voor de tip, ik heb vandaag gebeld en gevraagd wat ik vergoed krijg, max 3 onderbroekjes en geen tril of plas horloge.

Mamafiets vindt dit leuk.
  12. Disneyfan

Disneyfan Fanatiek lid

14 okt 2013
    1.036
    158
    63
    Bedankt voor het delen van jullie ervaringen. Ik denk dat ik voor de Dryly ga.

13. artie

artie Fanatiek lid

27 sep 2021
    3.557
    3.887
    113
    Vrouw
    Hier werd iedereen er wakker van behalve mijn broer voor wie hij bedoeld was, dus dat ding was na enkele weken de deur uit. Die sliep echt veel te vast voor zoiets. Wat dan ineens ook de reden van het bedplassen was waarschijnlijk.

14. nijn37

nijn37 Fanatiek lid

13 aug 2006
    2.700
    2.382
    113
    Wat is je reden om voor de Dryly te gaan, de knuffel? Met een Rodger of Urifoon ben je goedkoper uit of net zo duur maar dan met meer broekjes (is wel handig) erbij. De urotherapeute van onze zoon gaf aan dat het het beste werkt als ze hun bed uit moeten om de wekker uit te zetten. Het alarm van de plaswekker van zoon zat dan ook aan de andere kant van zijn slaapkamer in het stopcontact. Het idee van de knuffel is geloof ik dat ze hem in bed kunnen nemen. Ook gaf ze aan dat hij het voor hem meest irritante geluid moest kiezen. Zij is het dus niet helemaal eens met dat een positieve ervaring moet zijn, zoals Dryly het brengt ;)

Bij onze zoon heeft de plaswekker voor de nacht in ieder geval goed gewerkt. In twee weken van elke nacht nat naar droog.

15. Ligero

Ligero VIP lid

1 aug 2011
    6.823
    1.533
    113
    Wij kregen hem niet vergoed van de verzekering maar heb via marktplaats een urifoon gekocht voor onze zoon (bijna 8, plaste dagelijks in bed, soms 2x in de nacht). Gebruiken hem nu 2 maanden en het gaat heel goed! Hij is vanaf het begin eigenlijk al zo goed als droog gebleven, wordt wakker van de wekker en gaat dan naar de wc waardoor zijn bed droog blijft. Superfijn, ik hoop hem over een maand of 2 echt helemaal niet meer nodig te hebben

16. Disneyfan

Disneyfan Fanatiek lid

14 okt 2013
    1.036
    158
    63
    De knuffel zet je ook verderop in de kamer, hij ligt dus niet in bed. En ik heb inderdaad het meest irritante alarm voor hem gekozen.
    Nu 3 nachten droog vanacht kreeg ik voor het eerst alarm en hij ook, het is echt afgegaan bij de eerste druppel het broekje was amper nat.
    In slaap vallen daarna was dan wel weer een ding.

nijn37 vindt dit leuk.
  17. jojo85

jojo85 Fanatiek lid

14 okt 2012
    1.160
    497
    83
    De knuffel moet je hard schudden om het alarm uit te zetten en je zet hem inderdaad niet binnen handbereik. Je traint van te voren ook nog om uit bed te komen voor het alarm.
    Daarnaast is de app motiverend en belonend voor het kind. Motivatie is super belangrijk en daar helpt het wel bij dat de knuffel leuk is.
    Hier waren ze op de plaspoli positief verrast door de dryly.

18. nijn37

nijn37 Fanatiek lid

13 aug 2006
    2.700
    2.382
    113
    Oké, dat valt me dan mee. Hier zei de urotherapeute dat ze ze te duur vond voor wat het was en echt iets vanuit de marketinghoek, terwijl de urifoon en rodger uit de medische hoek komen. En dat ze daarom dus urifoon of rodger aanraadde.
    Zoon was toen ook bijna 11 (inmiddels is hij 11) en had er zelf ook niet de behoefte aan dat het in een knuffel verpakt zat, dus dat was ook wel makkelijk qua keuze dan. Wij hebben ook lang gezegd dat we eerst aan overdag gingen werken en dat 's nachts wel zou komen. Inmiddels waren we wel al een tijdje aan het proberen om hem langzamerhand toch warm te krijgen om ook 's nachts te gaan trainen, maar hij was een tijd lang nog helemaal tegen dat idee tot hij in december ineens zelf zei dat hij voor de nacht wilde gaan trainen. Dus de motivatie was er toen ook echt vanuit hemzelf.

Deel Deze Pagina