Heeft iemand ervaringen met zwemlessen in omgeving Vlaardingen Rotterdam Schiedam? Denkend aan natuurlijk fijne lessen, goede tarieven, diplomagarantie, wachtlijsten? Ik hoor t graag terug😁 Groetjes Corinda
Bij de Rotterdamse reddingsbrigade betaal je 3,50 per les, het duurt 3 kwartier. Ze zwemmen zonder kurken e.d. en vanaf badje 1 leren ze door een hoepel onder water te zwemmen.
Ik heb wel eens gehoord dat ze daar maar een of twee keer per jaar afzwemmen? Weet niet of dat klopt, maar wel iets om na te vragen. Verder hoor ik over vrijwel ieder zwembad positieve en negatieve verhalen. Mijn neefje en nichtjes zwommen in Vlaardingen en mijn schoonzus was wel tevreden over de zwemles daar. Kikkersprong heb ik van ouders op school positieve en minder positieve verhalen over gehoord. In Zoetermeer schijnt een zwemschool te zitten die een heel eigen programma hebben gemaakt, de moeder die ik daar over sprak was er erg enthousiast over. Ik zou vooral ook kijken naar wat jij wil en wat bij je kind past. Sommige zwemscholen/-baden werken bv. met vaste groepen/trajecten, bij andere gaan kinderen individueel over naar het volgende badje, bij sommige kun je beginnen met 3,9 jaar, bij anderen pas met 5, bij sommige duren de lessen 30 minuten, bij anderen is het twee keer per week een uur, enz.
Kikkerspring zwemt ook in het sportfondsenbad op zuidplein. Maar ze zwemmen enkel in het ondiepe warme water. Niet in het wedstrijdbad. Ook afzwemmen is dus in relatief ondiep water. Vond ik een goed argument om niet voor de kikkersprong te kiezen. Wij zwemmen bij "zwemmen rotterdam zuid" Eerst op woensdag... en nu op vrijdag. Ik vond de woensdaglessen wel prettiger... dus hard aan het overwegen terug te gaan naar de woensdag. maar evengoed wel tevreden. Officieel zwemmen ze 3x per jaar af. Maar bij te weinig kinderen wordt er helemaal niet afgezwommen. Puur uit financieel oogpunt. Een zwembad afhuren schijnt duur te zijn.