Pff 1,5 week geleden twee kiezen laten trekken. Een ging er zo uit de ander moest er echt in stukjes uitgehaald worden. Die was ook niet heel goed doorgekomen. Is nu 9 dagen geleden maar heb nog steeds last van mn kaak en heb het idee dat het de pijn wat uitstraalt in mn oor en hals. Het is niet ondragelijk en het wordt ook echt wel beter. Maar hoe lang duur zo iets? Want de week herstel is hier niet echt het geval. Er zit ook echt nog een konijnenhol op de plek waar eerst mn kies zat. Hoe ging dit proces bij jullie? En moet ik morgen al aan de bel trekken bij de kaakchirurg?
Ik moest een paar jaar geleden 2 kiezen bij de kaakchirurg laten trekken, links en rechts, dat doen ze niet tegelijk en er moest 4 weken tussen de eerste en tweede behandeling zitten(vanwege het genezen). De eerste was echt heel vervelend, en daar heb ik echt 3,5 week last van gehad. Paar dagen geen last en toen moest de andere eruit, daar heb ik 2 weken last van gehad, die ging er een stuk soepeler uit. Het is dus niet zo gek dat je er nog last van hebt. Maar de kaakchirurg even bellen kan natuurlijk altijd.
Al aardig wat moeten trekken. De gewone kiezen was met 1.5 week wel redelijk in orde. Verstandskies duurde een stuk langer, trok helemaal door naar mijn kaak en oor en duurde zeker wel 2 a 2.5 week. Nam voor die keer wat vaker ibuprofen en paracetamol.
Hier 4 verstandskiezen tegelijk, wist niet waar ik het zoeken moest na de 3e dag. Na een week werd het beter, maar heeft denk ik wel een week of 2 geduurd voor ik echt weer normaal at.
Als ik het zo hoor zijn mn klachten dus wel te verwachten. Hier zeiden ze dat er minimaal 6 weken tussen de twee kanten wordt gehouden. Ik heb pas in augustus een afspraak voor de andere kant. Anders dan zit ik net voor alle vakanties.
Nee klopt hoor, maar ivm extreme angst onder narcose laten doen. En moest wel in 1x, anders was ik niet weer teruggegaan ben ik bang. Ik wist ook dat het pijn zou gaan doen, maar dat had ik ervoor over (al viel het me wel flink tegen haha).
Bij mij zijn ze destijds per kant tegelijk verwijderd. Boven konden allebei getrokken worden en was ook vrij snel genezen. Onderste moesten ook in stukjes worden geboord en bleef ik laat van houden. Bleek beide keren dat het toch ontstoken was onder de hechtingen en vol met pus zat. Bij de kaakchirurg laten reinigen en toen ging het na een paar dagen al veel beter. Dus mocht je een kloppend gevoel krijgen in je kaak, trek zeker aan de bel! Sterkte!
Oh jemig. Ik zou onder natcose gaan denk ik nog enger vinden. Maar ik heb het laten trekken ook zeker 15 jaar uitgesteld
Haha die narcose was heerlijk, heb nog nooit zo lekker geslapen. Was al 17 jaar niet geweest, ben nog steeds heel angstig helaas. Is een lang traject.
Het klopt gelukkig niet. En ik spoel heel braaf elke dag twee keer met die mondreiniger. Er zit nog een holletje dus dat probeer ik maar zo schoon mogelijk te houden.
Oh dat is wel grappig dat je dan niet angstig bent voor narcoses. Ik zou daar nog meer tegenop zien geloof ik. Maar goed, ik stel dit ook al jaaren uit. Maar nu was ik na de zoveelste keel ontsteking en een preek van de tandarts er echt een beetje klaar mee.
Ja volgende week voel je er waarschijnlijk niets meer van hoor, weet nog dat ik na de 1e week ineens elke dag beter vond gaan en nu ben je er iig deels vanaf. En na 6 ruggeprikken en 3 operaties vind ik dan minder eng dan de tandarts. Tja, ben gewoon raar denk ik.
Wat heeft een keelontsteking met je verstandskies te maken? Ik krijg spontane hartkloppingen. Ben vorig jaar zomer voor 2 kiezen bij de kaakchirurg geweest. NOOIT MEER. Wat een pijn heb ik gehad. Heeft ook zeker wel 2 weken geduurd voor het beter ging. De zakjes ibu 600 werkten max 2 uur en heb ik veel meer gebruikt dan mocht. Nou heb ik zeker 2 a 3 x per jaar keelontsteking, maar nog nooit begrepen dat dat iets met je verstandskies te maken kan hebben, vandaar mijn oprechte vraag.
Oh mijn verstandskiezen onder zijn niet goed doorgekomen waardoor je eigenlijk gewoon altijd een open wondje in je tandvlees hebt en het wel eens wat irriteerde. vervolgens slaat dat bij mij vaak over op mn keel. hier werkt pcm 500 mg er goed. Neem er 2 per keer en dan 4 tot 6 stuk per dag. Eigenlijk moet ik dus niet zo zeuren als ik het zo lees. Ibuprofen ben ik lichtelijke allergisch voor. Dan word ik echt helemaal waus als ik die zakjes gebruik. Dus zo lang pcm werkt tegen de pijn hoop ik maar dat iets anders in mn lijf wat tegen de ontstekingen doet.
Bij mij is er 1 verstandskies uitgewrikt bij de kaakchirurg. Ik denk dat het wat is gaan ontsteken, maar ik weet niet wat normaal is. Uugh die smaak in m'n mond.. dat vergeet ik nooit meer. De pijn begon na 2 weken pas af te nemen. Wat een verschrikking vond ik het.
Het vervelendste deel was de eerste week. Niet een beetje, maar echt super vervelend. Ik kreeg mijn mond nauwelijks meer open. Slikken was lastig. Praten ging niet van harte. Na een week werd het beter. Maar de klachten waren pas na een paar weken helemaal weg. Boven moet er nog 1 weg. Ik ben niet erg gemotiveerd om daar een afspraak voor te maken...
Bij mij zijn er destijds 2 per kant verwijderd. Rechts heel veel pijn gehad en goed ziek geweest. Bleek later ook ontstoken te zijn. Toen links getrokken werd was ik op alles voorbereid... Ik stond die avond in de kroeg. Als je het te langzaam vindt gaan, laat het even checken bij je tandarts.
Verstandskiezen zonder complicaties 2-2,/ week Verstandkies met complicaties (foutje zh, over gaasje gehecht en ontsteking ter groote van halve tennisbal) 6wkn na heropening/reiniging Tussenliggende kies met ontsteking in kaakbot 4wkn. (Niet dat ik daar last van had maar kennelijk zat hij er) Extractie onder narcose zou ik met gierende banden heen rijden. Maar dan wel alles er uit en kunstgebitje er in. (Bijna geen glazuur).
Ik heb ze 2x laten trekken en hoewel zonder complicaties toch 2 weken last van gehad. Mijn man kreeg een hele erge ontsteking. Dus als het gaat kloppen en meer pijn doen dan direct naar de arts! Beterschap!