Mijn dochter wordt bijna 3. Ik zoek nog een speelhuis, ze speelt zo graag rollenspellen en met popjes. Wat ik tegenkom is een echt poppenhuis van hout, een huis van playmobil, het huis van duplo. Iemand ervaring ermee en wat was favoriet? Het verschilt natuurlijk per kind maar kost best wat, wil een goed keuze maken. Of zijner andere opties? Het gaat erom dat het echt een realistisch huis is met meubeltjes etc.
Hmm hier hebben opa en oma weken (maanden?) en veel geld gestoken in het opknappen van een oud poppenhuis van marktplaats Vloerbedekking, behang, meubels, lampjes... alles vervangen. De lampjes kunnen dus ook echt aan. 2 popjes erbij en een baby'tje. (met natuurlijk ook een eigen kamer en babyspeelgoed) en verder hebben we heel veel playmobil... dus je kunt wel raden wie er tegenwoordig in het poppenhuis wonen maar ik denk dat ze inderdaad met 2 of 3 dit poppenhuis al heeft gekregen en er wordt nog steeds heel veel meegespeeld. alleen niet meer met alle "originele" accessoires... al zitten de meesten nog in het huis... het is wel een beetje aangevuld met her en der wat playmobil-meubels. hier namelijk ook een meisje dat het liefst met kleine poppetjes speelt.. playmobil is voor haar de perfecte maat. ook knuffels... liefst maximaal 10cm maar kleiner vind ze meer dan prima. en stiekem vind ik persoonlijk een houten poppenhuis toch mooier dan eentje van plastic.
Klinkt leuk! Ik vind zo'n houten huis ook echt heel gaaf. Staat dat bij jou op haar kamer of beneden?
Voor welke poppen zoek je een huis? Onze dochters hebben een houten barbiehuis, en daar wordt in fases heel veel mee gespeeld (een woon-, slaap-, baby-, badkamer en keuken). Voor wat grotere poppen is een compleet huis niet te doen. Playmobil is ook leuk, maar daar vind ik het net te voorgekauwd allemaal. Ik heb het gevoel dat een kind dan alleen op de manier kan spelen zoals het van te voren bedacht is zeg maar.
Hier vinden onze dames het huis van Sylvanian Families helemaal leuk! Je kunt er helemaal mee losgaan met uitbreidingssets, meubeltjes, poppetjes en van alles. Sylvanian Families City House With Lights » Huizen » Kidsspel.nl
Ze heeft een halfhoogslaper en daar staat hij onder. Lekker knus (en daarvoor stond hij ook boven maar gewoon naast bed op de grond. Zal eens kijken of ik zo een foto kan maken.. Eens zien of het er een beetje representatief eruit ziet of dat het meer lijkt alsof er een draak heeft gepartycrashed
Hier ook een opgeknapt houten poppenhuis, wat de jongste heeft gekregen voor haar derde verjaardag. Mijn meiden zijn gek op rollenspellen en dingen dus ik verwachte er heel veel van, maar eerlijk gezegd spelen ze er weinig mee. Als ze er al mee spelen, halen ze alle meubeltjes uit het huis en spelen er op tafel mee *zucht*. Ik weet niet waar het aan ligt, het huis is open en ze kunnen overal goed bij, genoeg poppetjes en meubeltjes, maar het spreekt toch niet heel erg aan. Gelukkig heb ik het voor een zacht prijsje tweedehands gekocht en zelf een beetje gepimpt, maar toch jammer. Wie weet komt het nog.
Iets met kleinere popjes. Ze heeft wel een speeltuin van playmobil wat in de smaak valt. Maar ik vind zelf dat huis ook wat too much. Ik zag net bijvoorbeeld deze: Kidkraft Chelsea houten poppenhuis - Het Houten Poppenhuis Denk dat het sowieso een houten huis wordt. Ik weet niet of er veel kwaliteitsverschil is tussen een huis van 90 euro en 150 euro bijvoorbeeld. Die Sylvanian huizen zijn ook erg leuk zeg.
Tja dat ging vanzelf.. Poppenhuis was compleet ingericht toen ze het kreeg. Maar veel oude playmobil van vroeger ook weer nieuwe sets erbij.. Daar zitten ook allerlei meubels bij. En zo klein maakt het ze echt niet uit dat het eigenlijk niet hoort
Mooi ik ga ook zoiets bestellen. Ben nu een beetje te laat om marktplaats af te speuren dus koop een nieuwe. Bedankt voor de tips.
Ik zit stiekem even mee te lezen hier. Voor onze jongste meid (2,5) ben ik op zoek naar een mooi poppenhuis wat al compleet is. Dus met meubeltjes en poppetjes als het even kan. Ik lees hier verschillende dingen maar ik denk dat mijn voorkeur toch naar hout uitgaat. Voelt toch aan als echt en stevig . Ik ben niet zo fan van plastic. Ik zag de link naar de winkel van www.hethoutenpoppenhuis.nl en daar hebben ze echt veel keus. Grote en kleine poppenhuizen dus ik denk dat ik daar mijn hart op kan gaan halen! Iemand nog tips voor me waar ik rekening mee moet houden als ik een poppenhuis aanschaf?
Ik zit te twijfelen welk huis geschikt is om de playmobil poppen in te kunnen gebruiken? Bij de meubels die bij het huis horen. Twijfel tussen een huis ban 90 en 70 cm hoogte, zijn dan 3 verdiepingen.
Die playmobil poppetjes zijn toch niet zo heel groot? Wij hebben ze niet maar ik weet ze nog wel van vroeger. Hadden we ze ook. Dan zou ik ook niet een te groot poppenhuis kiezen. Anders is het uit verhouding lijkt me.