Bekkeninstabiliteit 2e zwangerschap wie ervaring?

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Simone444, 5 mrt 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Simone444

Simone444 Actief lid

5 dec 2013
    216
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hoi hoi.. ik hoop stiekem op ervaringen met een goede afloop ookal weet ik dat dat niet echt logisch is.
    Tijdens eerste zwangerschap rond 15 weken bekkeninstabiliteit klachten gekregen, niet wetende wat het was en er te lang niks mee gedaan. Uiteindelijk met ongeveer 26 weken bekkentherapie gekregen wat er alleen maar voor zorgde dat ik dagen niet kon lopen en huilend bij die vrouw op het bankje lag..ook daarvan niet wetende dat het niet normaal was.
    Na de bevalling (keizersnede) ook veel last gehouden en uiteindelijk na ruim een jaar nieuwe therapie gezocht en bleek mijn bekken scheef te staan. Therapie ging erg goed en ik raakte snel weer zwanger. Nu 17 weken en sinds dit weekend is het weer feest...mijn schaambot lijkt wel uit elkaar te splijten sinds vandaag.. ik denk alleen maar "hoe moet dit nog 23 weken gaan????"... panic atack...
    Hebben mensen ervaring dat met de juiste therapie het toch nog goed gaat de rest van de zwangerschap of is dat hoop die ik los moet laten?? Nouja.. moest het even kwijt en stiekeme hoop op goede ervaringen... tell me!

2. RAppel

RAppel Fanatiek lid

2 mei 2014
    1.157
    192
    63
    Ik heb tijdens mijn vorige zwangerschappen geen last gehad van m'n bekken. Behalve bij de 2e net voor en net na m'n bevalling.
    Echter deze keer al sinds 16 weken bekkeninstabiliteit. Ik ga hiervoor naar een chiropracter. Dit helpt wel iets. Draag een bekkengordel en voor de rest is het vooral tanden op elkaar en doorgaan. Regelmatig met tranen in m'n ogen, maar ik kan jammer genoeg niet anders.

Ik probeer genoeg rust te pakken, maar daarmee gaat hier de pijn niet weg.

Misschien kan je een chiropracter proberen? Liefst 1 die veel ervaring heeft met zwangere vrouwen.

Veel sterkte allesinds. Tis verschrikkelijk die pijn.

3. medj1983

medj1983 Fanatiek lid

12 jun 2012
    3.201
    509
    113
    Ai wat vervelend voor je! Ik heb mijn eerste zwangerschap ook bekkeninstabiliteit gehad, vanaf een week of 18. Dit keer relatief weinig last. Ik heb wel mijn hele levensstijl veranderd dit keer en me aan de tips gehouden van de Mensendieck Therapeut. Had oefeningen gekregen, heb ik elke avond gedaan en zo min mogelijk getild. Ook veel meer op mijn houding gelet. Dus ja, ik zou als ik jou was zsm Mensendieck Therapie gaan doen, al is de chiropractor ook een fijne optie (maar die bewaar ik voor na de bevalling), Sterkte!

4. Sterre01

Sterre01 Fanatiek lid

29 mei 2013
    1.563
    46
    48
    Ai wat vervelend en pijnlijk! Ik heb helaas voor de derde keer bekkeninstabiliteit bij de eerste in een rolstoel gezeten. Bij de tweede aan het eind en de lange stukken en nu rolstoelvrij. Maar heb nu een andere bekkenfysio en denk dat dat ook vooral heel erg geholpen heeft.

5. Simone444

Simone444 Actief lid

5 dec 2013
    216
    0
    16
    NULL
    NULL
    Dankjewel voor jullie reacties. Ik ga donderdag eens alle ideeen/hulpmiddelen van jullie bespreken. Hoop dat we er iets mee kunnen gaan doen. :)

6. Kache

Kache VIP lid

11 jan 2012
    6.257
    1.165
    113
    Goede therapeut, voldoende rusten en goed letten op wat je wel/niet doet. Dat is belangrijkste.

Bij mijn eerste kreeg ik last van bekkeninstabiliteit rond de 20 weken. Gewoon stug (hard) doorgewerkt :) op mijn fysiek redelijk zware fulltime baan omdat ik dacht, hoort erbij, in beweging blijven. Tot ik op een dag gewoon niet eens meer kon lopen zonder door mijn benen te zakken van pijn. Was toen 26 weken geloof ik. Na bevalling redelijk snel van hersteld.

Bij de tweede kreeg ik de eerste pijn bij 10 weken. Meteen actie genomen, maar toch, door de aanwezigheid van dreumes die nog geen trappen kon lopen e.d. werd het erg heftig. Was ook moeilijk om voldoende rust te nemen (ook weer door die dreumes ;)). Ik heb op een gegeven moment een matras in woonkamer neergelegd zodat ik daar ook veel plat kon liggen, terwijl mijn kleintje om me heen scharrelde. Verder heb ik veel hulptroepen gevraagd voor huishouden, opvang e.d. Het was nu eenmaal niet anders. Na bevalling goed hersteld.

Bij de derde kreeg ik bij 6-7 weken al de eerste bekende pijnscheuten ;), maar omdat ik door hyperemesis gravidarum gebonden was aan bed/bank en ik geen kleine kindjes meer hoefde te tillen, is de pijn erg meegevallen. Helaas kwam het enkele maanden na bevalling terug (door het vele tillen en dragen van baby) en nu is het chronisch geworden. Ik heb veel baat gehad van oefentherapie van Cecile Rost, wat ik in begin samen met bekkenfysio heb gedaan. Ik heb nu nog wel eens pijn (1-3 dgn per maand) afhankelijk van hormonen en wat ik gedaan heb, maar daar heb ik mee leren leven. Als ik veel last heb, doe ik altijd mijn stabilisatie oefeningen (helpt om je bekken weer 'recht' en balans te krijgen) en dan ben ik er vrij snel weer vanaf.

Het is jammer dat ik die oefeningen in 1e en 2e zwangerschap niet had/kende, had me waarschijnlijk aardig wat pijn en slapeloze nachten bespaard...

Ben dus grote fan van Cecila Rost!

Deel Deze Pagina