Al sinds we met onze dochter na babyzwemmen gingen, was ze gelijk de volgende dag ziek (koorts, overgeven en ooronsteking) moesten toen ook van de dokter stoppen met zwemmen. Een tijdje niet meer gedaan. Ze is nu 3 jaar en zijn imiddels weer twee keer wezen zwemmen en ja hoor, weer ziek. Nu alleen maar koorts en overgeven... De dokter zegt dat ze niet tegen het cloor in het water kan en dat je dan gelijk na het zwemmen neusspray moet gaan gebruiken zodat ze geen last van haar neus krijgt! Wie heeft er ook ervaring mee en kan mij tips geven? Onze dochter vind het zooooooo leuk om te gaan zwemmen!!!!
Ben je al eens wezen zwemmen in een natuurbad? Of in een bad wat gereinigd wordt via zout (wordt uiteindelijk wel in chloor omgezet, maar mogelijk zijn de reacties van je kindje anders?) . Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar zou me kunnen voorstellen dat je dit eens uit wil proberen, als bevestiging dat het aan het chloor ligt...
mischien eens van die dingen aan laten meten bij een gehoor winkel kost iets van 10 euro kan er geen water in haar oor komen mijn buurmeisje elke keer als ze gingen zwemmen begon ze savonds te bloeden als ze ging poepen waarschijnlijk ook door het gloor
Ik herinner me dat ik elke keer na het schoolzwemmen niet naar huis kon lopen van de buikpijn. KReeg er ook een gloeikop bij en voelde me belabberd. Chloor natuurlijk, wist ik toen niet. Voor je dochtertje: Oordopjes aan laten meten is 1. Nog beter tegen het drinken van water waarschuwen.
ik ben een fel tegenstander van babyzwemmen om deze reden dus. ik ben ervan overtuigd dat heel wat baby's en kleine kinderen veel minder oorontekingen en andere ellende zouden hebben als ze niet perse zouden moeten gaan babyzwemmen steeds. een jaar of 3/4 is tijd zat.
je zou nog een ander bad kunnen proberen wellicht is de watersamenstelling daar iets anders. ( kweet niet of dat zo is hoor denk maar hardop )