streep wordt niet donkerder, help!

Discussie in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' gestart door ML2011, 29 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ML2011

ML2011 Lid

4 aug 2011
    9
    0
    0
    zelfstandig ondernemer
    Omgeving utrecht
    Ik voel me vandaag errug onzeker! Ik hoop dat jullie me kunnen helpen zodat ik me wat beter voel.

Ik had afgelopen zaterdag mijn NOD, ik kon niet wachten en had daarom vrijdag al getest en jawel, een lichte streep met de clearblue test (de gewone met een plusje). Op zaterdag nog eens getest en de streep was iets donkerder. Ik helemaal blij. Maar ik had nog een test liggen van sensitest en die ook maar gedaan (waarom weet ik niet, gewoon nieuwsgierig) en die was echt negatief en dan helemaal omo wit. Daar werd ik toch wel een beetje onzeker van.

Zondag daarom nog een paar testen gehaald (kv 2v5). Zondagmiddag had deze een licht streepje en maandag met ochtendurine was er nog steeds een streep maar de streep was nog steeds erg licht en zeker niet donkerder dan zondagmiddag.

Vandaag vond ik nog een test van sensitest en die was weer behoorlijk negatief. Test weer gehaald van clearblue (plusje, de digitale was uitverkocht) en deze had een hele lichte streep (lichter dan de eerste twee). Hier werd ik toch wel behoorlijk onzeker van. Test gehaald van kv 2v5 en deze had nog steeds een hele lichte streep bij 5 minuten wachten. Had deze nu niet donkerder moeten zijn?

Wat nu? is dit goed? het zijn streepjes dus ik ben ergens wel blij maar geen enkele dikke streep erbij, streepjes worden niet donkerder, clearblue zelfs lichter en de sensitest blijft negatief terwijl ik nu 4 dagen na mijn nod zit. Gewoon wachten en over een paar dagen weer een test doen?

Waarschijnlijk zijn het de hormonen maar ik ben ineens zo bang voor een miskraam. Ik heb al een zoontje van 1,5 maar daarvoor had ik een miskraam bij 11 weken (het was al eerder maar was pas te zien op de echo).

Hopelijk zijn er wat positieve verhalen die me kunnen opbeuren!

2. Violetriot

Violetriot Fanatiek lid

25 apr 2010
    2.998
    0
    0
    woonbegeleider
    Gelderland
    Wat vervelend die onzekerheid.
    Kan alleen zeggen dat bij mijn vroege mk de testjes wel donkerder werden maar niet wilde knallen..
    Het is gewoon erg onzeker. Misschien over 2 dagen nog eens proberen.

Zolang je niet bloed hoeft er niks aan de hand te zijn. Je urine kan de ene keer meer geconcentreerd zijn, je hebt met verschillende merken getest, die kan je onderling ook niet vergelijken. En misschien ben je wat minder ver dan je dacht.

Ik duim voor je!

3. Kensho

Kensho Niet meer actief

Ik wou dat ik een mooi verhaal had voor je, maar ik heb slechte ervaringen met testen die niet donkerder worden. :(

Heb je misschien een foto van de test(en)?

4. ML2011

ML2011 Lid

4 aug 2011
    9
    0
    0
    zelfstandig ondernemer
    Omgeving utrecht
    Ik heb geprobeerd om een foto te maken maar het komt niet echt goed over, sorry. de lijnen van de clearblue testen zijn verdwenen na een dag en die van kv krijg ik er niet goed op.

5. minimuis

minimuis Fanatiek lid

17 aug 2007
    4.066
    5
    38
    Vrouw
    Hier geen goede ervaring met testen die niet donkerder werden dit liep helaas steeds af met een miskraam. Ik duim voor je dat het niks betekend maar meestal is het niet echt goed.

6. Kensho

Kensho Niet meer actief

Mijn ervaringen met de CB + test zijn niet erg positief. Ik heb tot nu toe bij elke test een heel lichtblauw streepje gekregen (de ene keer iets donkerder dan de andere) en was niet zwanger. Ben toen door wat zoeken met google erachter gekomen dat ik niet de enigste ben met dit "probleem".

Ook met de k2v5 lees je steeds vaker dat meiden een heel vaag tweede streepje krijgen, een streepje dat niet donkerder wordt. Uiteindelijk werden ze gewoon ongesteld. :( Ik heb daar zelf ook last van gehad. :(

Ik ben dus bang dat je niet zwanger bent en te maken hebt met deze (stomme!) streepjes, al hoop ik keihard dat ik er helemaal naast zit natuurlijk. ;)

7. tamjedebamje

tamjedebamje Actief lid

10 jun 2010
    206
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier ben ik het niet mee eens!!
    Ze wel daadwerkelijk zwanger, alleen of de zwangerschap zich goed ontwikkeld is de vraag.
    Ze is namelijk ook al 3 dagen overtijd i.c.m. Streepjes is er zeker wel wat.
    Ik weet niet of je ervan op de hoogte bent, dat het heel vaak gebeurd dat vrouwen zwanger zijn zonder dat ze dit wisten, dit gaat mis voor de nod.

Ik heb nog nooit een fout streepje op de kv testen gehad, was altijd zwanger!

8. tamjedebamje

tamjedebamje Actief lid

10 jun 2010
    206
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ga voor je duimen, hoop dat je testen donkerder gaan worden.
    Denk echter wel dat je er rekening mee moet houden dat mis gaat.
    Testen die lichter worden is niet altijd een goed voorteken.
    Het is wel goed om als je wil testen om dit et hetzelfde merk te doen,
    Zodat de streepjes echt vergelijkbaar zijn.

9. Kensho

Kensho Niet meer actief

@Tamjedebamje: Daar ben ik mij wel van op de hoogte, ;) maar ik weet ook dat er meiden zijn die die vage streepjes hebben waarbij de bloedtest uitwijst dat er geen hcg aanwezig is in het bloed. Die meiden hebben wel degelijk een vals positieve test gehad. Dus het gaat niet altijd over zwangerschappen die vroeg misgaan. ;)

Ik zelf heb de laatste twee maanden vage streepjes gehad met de k2v5, net na mijn NOD, 7 dagen na mijn NOD, vlak voor mijn eisprong. Ik heb een beetje geëxperimenteerd met de k2v5. ;) Maar het kan dus echt wel hoor, vals positief. De k2v5 zijn enorm veranderd de laatste tijd. Ik had daar vroeger namelijk ook nooit last van.

En het is positief dat ze nog niet ongesteld is geworden, maar ook dat kan andere redenen hebben. Misschien is haar ei later geweest en dus haar NOD ook bv.

@TS: Weet je zeker wanneer je je ei hebt gehad? En hoe licht is het streepje? Kan je het makkelijk zien? Of is het echt turen en draaien? Zijn ze echt roze of meer grijzig?

Ik hoop echt dat het toch een mooier streepje is dan dat ik had. Als dat zo is dan geloof ik wel weer meer in een zwangerschap, al blijft het lastig dat je strepen niet donkerder worden... :(

Ik duim mee!

10. Brix

Brix Fanatiek lid

25 jan 2009
    1.969
    0
    36
    Hier helaas alleen slechte ervaringen met testen die niet donkerder werden of testen die niet knalden, dat liep altijd uit op een miskraam :(. Ik hoop voor je dat het goed zit.

11. BabyAngel

BabyAngel VIP lid

21 dec 2011
    17.861
    14
    38
    He wat vervelend voor je meid!
    Heb je mss foto''s van de testjes??
    dan kunnen we beter beoordelen.
    ik moet eerlijk zeggen dat ik dus ook niet kapot ben van de cb plus testen.
    ze geven altijd buiten de tijd een (pen) streepje en dat betekend dus negatief!
    de kruidvat testen zijn overigens heel gevoelig dus vind het raar dat je nog steeds heeeel licht positief test 3dg na nod!
    Bij mij teste ik al 4dg voor nod licht positief!
    Ik zou graag je testen even willen zien..

Ik hoop dat je gewoon lekker zwanger bent!

12. BabyAngel

BabyAngel VIP lid

21 dec 2011
    17.861
    14
    38
    *oeps* 2x:)

13. ML2011

ML2011 Lid

4 aug 2011
    9
    0
    0
    zelfstandig ondernemer
    Omgeving utrecht
    @kensho ik weet heel zeker wanneer mij ei was, namelijk op zaterdag 12 mei (ovu testen) dus ik moest twee weken later ongesteld worden op zaterdag 26 mei en dat is niet gebeurd. Dus ja, het is positief dat ik overtijd ben en in combinatie met de vele licht positieve testen denk ik wel dat ik zwanger ben. Maar omdat ze niet donkerder worden, ben ik nu wel bang voor een miskraam. De kv testen hadden alledrie een licht streepje, wel roze en deze kwam ook echt na 5 minuten en niet na een half uur ofzo. De vorige maanden waren de kv testen spierwit en was ook niet zwanger. De clearblue test van vandaag had een lichte streep die wel net zo breed was als de horizontale streep maar ook een stuk lichter en na een uur was ie verdwenen :( De strepen van de kv testen zijn er overigens nog steeds, gewoon roze en als ik deze naast elkaar zet dan zijn ze niet lichter geworden maar zijn ze alledrie net zo licht.

14. ML2011

ML2011 Lid

4 aug 2011
    9
    0
    0
    zelfstandig ondernemer
    Omgeving utrecht
    En je hoeft niet te turen naar de streepjes, zo licht zijn ze ook weer niet maar ik had inderdaad gedacht omdat de kv testen zo gevoelig zijn dat ik 4 dagen na nod wel een vette streep zou hebben...

15. tamjedebamje

tamjedebamje Actief lid

10 jun 2010
    206
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik zou denk ik overmorgen nog keer testen.
    Doe je de testen met ochtend urine?

16. Kensho

Kensho Niet meer actief

In dit geval denk ik dan ook dat je wel zwanger bent. De vage streepjes die ik had (en sommige andere meiden) waren echt bijna niet te zien, maar ik zag ze wel.

Was je ovutest op de 12de positief of al eerder? Want je ei springt pas na de positieve ovutest. Ik denk dat je zaterdag dus 2 dagen voor je NOD zat en misschien zelfs iets meer, want de 1-2 dagen is een gemiddelde. Er zijn meiden waarbij het eitje pas 4 dagen na de positieve ovutest springt. Misschien test je dus gewoon nog te vroeg. Al zouden de testen nog steeds wel duidelijker moeten worden...

Ik zou gewoon nog eens testen inderdaad, morgen. Ik blijf duimen hoor!

17. Jacqotter

Jacqotter Lid

20 feb 2012
    72
    2
    0
    NULL
    NULL
    gisteren een licht positieve test gehad van een kruidvattest. Vandaag wilde ikiweer testen met de gevoelde kv2v5 test. De controle streep is donker, en de teststreep is licht. Maar.... de teststreep staat te ver naar rechts. Maar het is wel een rechte duidelijk streep

18. Kensho

Kensho Niet meer actief

@Jacqotter: Misschien kan je even een foto plaatsen. Ik durf er zo niks over te zeggen.

Ik denk ook dat je misschien beter even een eigen topicje kan beginnen, dan kijken er vast meer mee! ;)

19. Kensho

Kensho Niet meer actief

@TS: Hoe gaat het bij jou? Al wat meer duidelijkheid?

Deel Deze Pagina