Hoe kies je een verloskundige?

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door Rizzoli, 7 jan 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Rizzoli

Rizzoli Fanatiek lid

21 aug 2013
    2.515
    966
    113
    Heeft iemand tips hoe je een verloskundige kiest?
    Ik zie een hoop sites, maar weet niet goed hoe de keuze te maken.
    Helaas zijn er bij ons geen in de buurt, maar een stukje rijden verderop zijn er een aantal. En wanneer meld je je daar aan?

2. MotherMary

MotherMary Fanatiek lid

10 sep 2014
    1.748
    2
    0
    theaterdocent, regisseur en leerkracht basisonderw
    Overijssel
    Ik heb mij na de positieve clearblue meteen aangemeld. Ik woon dan wel midden in de stad, dus verschillende vk's in de buurt, maar er viel toch weinig te kiezen. Hier hebben ze het namelijk op postcode verdeeld. Ik zou dat eens nagaan bij de praktijken die je interessant vindt!

3. Aliwen

Aliwen Actief lid

7 aug 2015
    394
    31
    28
    Kleuterjuf
    Gelderland
    Ik wilde er graag een met avondspreekuur. Verder maakte het me niet zo veel uit.
    We gaan nog kennismaken, hopelijk was het een goede keuze!

4. harlene2014

harlene2014 Fanatiek lid

23 mei 2014
    3.426
    920
    113
    Haaglanden
    Wij liepen onder behandeling in t ziekenhuis om zwanger te worden. en op de afdeling gynaecologie zit een verloskundige. Dus wij dachten zo dat is makkelijk.
    Misschien kan je revieuws zoeken over een verloskundige en je a.d.h.v de revieuws aanmelden?

5. elliepellie

elliepellie Fanatiek lid

28 jun 2014
    1.887
    1.011
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerkster
    Venlo
    Ik heb een verloskundigen gezocht die ook echo's maakte. Doen ze niet allemaal namelijk.... en heel eelijk, een goede internetsite haha

6. Livia75

Livia75 Fanatiek lid

2 dec 2012
    1.257
    47
    48
    Inderdaad, een vk met eigen echo apparatuur is wel zo fijn!

Verder gewoon even rondvragen bij buren/vrienden/collega's.

Je kan je direct aanmelden na een positieve test!

7. Bebis

Bebis Actief lid

3 mrt 2015
    189
    52
    28
    Ik heb gezocht naar een verloskundige met eigen echo apparatuur en die bij mij in de buurt zat.

8. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.899
    3.931
    113
    Hier zitten er verschillende in de regio, maar van de huisarts kreeg ik twee folders van vk praktijken in de grotere plaats hier in de buurt. Eigenlijk waren die per postcode verdeeld maar omdat ik niet uit die plaats zelf kom kon ik kiezen, gekozen voor de vk praktijk het dichtstbij. Bij de tweede hoefde ik niet te kiezen, had niet meer anders gewild!
    Voordeel van mijn vk praktijk vond ik dat ze 1 vk hadden die de 20 weken echo zelf mocht uitvoeren.

9. Twinkle81

Twinkle81 Fanatiek lid

4 jul 2014
    4.945
    1.033
    113
    Voorschoten
    Ik heb uiteindelijk de dichtsbijzijnde gekozen. Gewoon omdat er meerdere goede waren. Ze hadden geen eigen echo apparatuur, waardoor de echo's bij het lumc gedaan werden. Vond ik uiteraard niet erg

10. Maagd

Maagd Fanatiek lid

8 jan 2014
    3.683
    10
    38
    Noorden/ drenthe
    In ons dorp en omstreken zit maar 1 praktijk. Als ik naar een andere zou willen is dat wel mogelijk maar dan moet die andere praktijk wel bereid zijn om naar mij toe te komen als ik ga bevallen etc. Alleen met goede reden (slechte ervaring ofzo) waarom je niet bij de praktijk uit het dorp wilt kun je naar een andere.
    Ik vind het zelf wel prettig om praktijk in de buurt te hebben. Aan het eind van je zwangerschap ga je elke week of soms zelfs vaker naar de praktijk en dan is het fijn dat die dichtbij zit.

11. zonnetje2015

zonnetje2015 VIP lid

13 sep 2014
    9.446
    4.241
    113
    Hier ern vriendin die verloskundige is wat me hij 1e zwangerschap erg tegen stond. Maar de enige andere praktijk die er is herft toen verl fouten gemaakt dus toch nasr vriendin gegaan. Bevalt super. Masr inmiddels obv gynaecoloog

12. zasu

zasu Fanatiek lid

5 mei 2015
    1.486
    1
    36
    Hier zitten in de buurt maar een aantal. 1 hiervan is vk van het jaar geweest en mijn zusje had hier goede ervaringen dus bij de 2e daar gewoon ingeschreven en waanzinnige begeleiding daar. Dus nu weer voor dezelfde gekozen.

Ik zou idd is kijken wat de verschillende ervaringen zijn en hoe raar misschien ook kijk welke site/informatie jou het meeste aanspreekt

13. anglca

anglca Actief lid

14 okt 2015
    175
    0
    0
    Directiesecretaresse
    Heerlen
    Nog een beetje een laat antwoord maar ik heb als eerste gekeken bij mijn zorgverzekeraar. Daar worden ook recensies gegeven. Ik heb toen de 3 beste eruit gepikt en ben ik naar hun website gegaan. Uiteindelijk heb ik degene gekozen waar ik het beste gevoel bij had. Ik ben zelf 23 jaar en de praktijk waar ik nu ga zijn redelijk jonge vrouwen (rond de 30 jaar), en dat voelde voor mij prettig. Achteraf absoluut geen spijt van mijn keuze.

Deel Deze Pagina