Nog een overlast topic

Discussie in 'De lounge' gestart door Umm85, 3 jun 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Hoi meiden,

Na overlast gehad te hebben van onze onderburen zijn de rollen nu omgedraaid. Mijn onderburen hebben last van onze kinderen..

Ik vind het verschrikkelijk en probeer er echt alles aan te doen om het te voorkomen maar hun eisen lopen gewoon uit de hand. Ze hebben nu aangegeven dat het zo erg is dat ze willen gaan verhuizen (mijn man zegt, ze doen maar.. maar ik ben bang dat zij ons weer gaan bestoken en dat het dan compleet uit de hand loopt).

Mijn dochter zit de hele week op school, komt ook niet thuis tussen de middag. Mijn zoontje gaat 4 ochtend naar de psz. Ze mogen niet rennen, springen, herrie maken met speelgoed, we luisteren geen muziek, ze mogen niet schreeuwen of gillen etc.

Anyway, rond half 7 gaan ze weleens even los omdat mijn man dan vaak ook even langskomt om z'n eten op te halen en wat te spelen.. en ja, ze hebben weleens ruzie of iemand valt en moet huilen.

Nu zijn de eisen ondertussen zo:

- geen herrie voor 09.00 uur s'ochtends (ja iemand die valt en huilt, dat is gewoon hun grootste probleem).
    - niet stofzuigen voor 12.00 uur ivm wisseldiensten man.
    - s'avonds om half 7 ook geen herrie meer idem vanwege wisseldiensten man en hij ook de nachtdienst in moet en hij dan voorslaapt.
    - om die tijd ook geen kinderen meer badderen omdat het teveel doorgalmt (kleine oude badkamertjes) en hun badkamer aan hun slaapkamer ligt. (we komen dus 15.30 thuis en moet ze voor 6 uur douchen volgens hun). Tijd terug kwam dame enorm boos aan de deur omdat mijn zoontje zo aan het gillen was in bad (jongste).

Ik nodig nooit mensen met kinderen of vriendinnetjes van dochter hier uit omdat ik geen overlast wil veroorzaken. laatst wel gedaan en hevig gebonk (4 uur s'middags) en s'avonds kreeg ik het op mn bordje omdat de muziek van 22.00 uur tot 22.30 hard aan moest en ik mn huis uit trilde (man was helaas toen in Belgie).

Mijn man is bang te ontploffen maar weet het ook niet meer. Het zijn trouwens koopappartementen, wat moet ik hiermee? Het is trouwens pas een punt sinds een paar maanden, we wonen hier ondertussen 5 jaar.

2. henkie24

henkie24 Niet meer actief

jeetje meid... ik zou het niet weten. als je je al aan hun ietwat belachelijke eisen houdt vind ik dat al meer als genoeg van jou kant.

3. El1983

El1983 Fanatiek lid

19 sep 2012
    3.561
    0
    0
    Verzorgende IG
    My little castle
    Ik heb het idee dat het bij jullie heel erg gehorig is. En jou onderburen denken dat ze in hotel logeren want een zeurkousen zijn het zeg.
    Ik weet niet zo 1,2,3 een oolossing voor je, daar je zelf eigenlijk al heel veel probeerd (iets teveel naar mijn mening) om rekening houden met je buren.
    Ik hoop voor je dat ze zsm verhuizen

4. Boordevol

Boordevol VIP lid

26 jun 2009
    6.168
    4.321
    113
    Dat soort eisen zou ik niet aan toegeven. Dan moet die man maar ander werk gaan doen maar je kunt mensen niet vragen geen leefgeluiden te maken omdat jij slaapt wanneer mensen wakker zijn. Te gek voor woorden. Ik zou proberen ze met realistische voorwaarden te laten komen. Ik stofzuig elke dag rond 8u. Ik wil gewoon vroeg klaar zijn met het huishouden en ga dan echt geen rekening met anderen houden. Ik zal natuurlijk niet om 6u ochtend gaan stofzuigen maar zeker ook niet pas na 12 uur.

5. Loveazra2

Loveazra2 Bekend lid

8 mei 2006
    570
    0
    0
    Nederland
    Ja als je er al zoveel mogelijk aan doet en zegt dat ze niet morgen springen etc vind ik dat genoeg kinderen huilen en doen nou eenmaal. Als ze daar niet tegenkunnen verhuizen ze idd maar

6. rums

rums Niet meer actief

Je past je wel heel erg aan voor je buren! Dat is toch niet te doen voor je met kleine kinderen! Heb geen tips voor je.
    Hopen dat ze snel verhuizen (A)

7. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    Turkije
    Ja ze zijn gewoon nog niet tevreden, die meid groet me ook niet eens meer. Ben ook een zeikmoeder geworden naar mijn idee, zit gewoon niet lekker in mn vel. Als ik zie dat mn zoontje iets op de grond laat vallen zit ik alweer met samen geknepen kont.

Liefste zou ik gewoon zelf weggaan uit dit hok maar dat is ook niet zo makkelijk.

8. cupcakes

cupcakes Fanatiek lid

28 sep 2006
    2.574
    4
    38
    Midden van NL
    wat een eisen stellen ze zeg! Dat je vraagt mensen rekening ergens mee te houden ok, maar zij vragen je gewoon je hele leven naar hen in te richten.

Jammer dat hij wisselende diensten heeft maar ik zou toch echt wel 's ochtends gaan stofzuigen, dan is toch juist je zoontje ook weg? En het is toch belachelijk dat je geen mensen durft uit te nodigen vanwege de onderburen??

Wat voor vloer hebben jullie? Hebben jullie daar al eens naar gekeken? Misschien helpt een vloer met wat meer geluidsdemping?

9. shahrazed

shahrazed Fanatiek lid

12 aug 2012
    1.638
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik vind de eisen van je onderburen inderdaad niet realistisch. Ik bedoel, rekening houden met elkaar, oke. Zeker geluidsoverlast is vervelend en probeer je te beperken, tuurlijk. Maar je mag pas s middags stofzuigen en na 6 uur s avonds mag er niet meer gedouched worden, WTF?? Sorry maar dat gaat echt te ver. Is heel vervelend hoor, dat je buurman in ploegendiensten werkt, maar dat kan toch gewoon niet. Ik bedoel, zo heb jij toch ook geen woonplezier meer??

Als ik jou was zou ik naar de vereniging van eigenaren of iets dergelijks gaan, of buurtbemiddeling, wijkagent, weet ik veel. En dan vragen om een gesprek, met een mediator erbij. Denkt dat het fijner voor jullie is als er een onafhankelijke derde persoon bij zit die kan oordelen wat redelijke eisen zijn, en wat niet.

En anders is er nog een bepaald RTL programma die goed kunnen bemiddelen........

10. El1983

El1983 Fanatiek lid

19 sep 2012
    3.561
    0
    0
    Verzorgende IG
    My little castle
    Ik zou gewoon je eigen ding weer gaan doen ;) het is namelijk ook jullie plek en niet die van hun. Dat je rekening houd met hun prima maar dan wel op normale tijden. Dus zeg maar voor 10.00u niet al teveel herrie, en 's avonds na 21.00 a 22.00. Dat vind ik normale tijden zeg maar, als je een gehorig appartement woont en rekening met elkaar wil houden.
    Laat ze maar lekker in hun eigen sop gaar koken en ik hoop voor je dat ze echt zsm verhuizen

11. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ik vind het woordje eisen heel naar klinken. Dit soort dingen zouden volgens mij in goed overleg moeten gaan en dus met geven en nemen. Sommige dingen zijn te realiseren en andere dingen niet.

Harde muziek is geen noodzaak. Kinderen (om de dag) badderen wel. Eventueel om de dag bij wastafel. Stofzuigen kan flexibel. Huilend kind heb je niet in de hand. In woning die niet alleenstaand is heb je gewoon last van contactgeluid. Vervelend bij wisseldiensten maar onrealistisvhe eisen aan anderen stellen is niet de oplossing. Investeren in goede oordoppen misschien wel.

Valt er met die mensen normaal te praten?
    Hebben jullie een VVE met regelement? Wat staat daarin mbt geluid?

12. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    Turkije
    We hebben laminaat met de vereiste (volgens de vve) ondervloer.

13. Eylem

Eylem Niet meer actief

Wat een onmogelijke eisen! Mijn man werkt ook in wisseldiensten, maar hij kan toch niet vragen van de buren of ze daarom maar niet meer willen stofzuigen ofzo overdag. Onzin zeg! Ik zou zeggen, hou je aan de 'normale' dingen, dus niet gillen of schreeuwen en tussen 21.00 uur en 7.00 uur (ofzo) het is rustig/stil in huis maar verder...Wel heel vervelend dat ze er zo moeilijk over doen maar jij bent niet de schuldige lijkt me.

14. lioness74

lioness74 Niet meer actief

Als hullie geen last van iets of iemand willen hebben ivm wisseldiensten......tja dan moeten ze maar niet in een appartementencomplex gaan wonen!!

Ik snap best dat het gehorig is bij jullie hoor, maar je mag je kind in bad doen wanneer je wilt.
    Pfffff voor 18 uur gewassen en gestreken zijn, 3 kids, hoe verzinnen ze het.
    Ze kunnen best vragen of jullie rekening met het 1 of ander kunnen houden. Maar of dat lukt met 3 kinderen?
    Als ze dan moeten slapen op gekke tijden, dan schaffen ze maar oordoppen aan!
    Mijn man is bakker en slaapt ALTIJD overdag.
    En die snapt uit zichzelf wel dat niet heel de wereld rekening mee kan houden.
    Nu slaapt hij wel heeeeeeeel gemakkelijk hoor, mar komop, JIJ woont daar ook!

15. BB88

BB88 Fanatiek lid

17 jan 2013
    1.002
    3
    38
    jeetje en je houdt al zo veel rekening met ze!
    Dan moeten jouw onderburen nooit in ons appartement komen! Wij hebben al ZOVEEL overlast gehad van onder-en bovenburen dat wij er bijna aan onderdoor gingen. Gingen de onderburen met GIL-baby verhuizen, komt een vrouw met 3 honden ervoor terug. Ja het gevolg kon je ook wel bedenken. Nu was de bovenbuurvrouw ook eenzaam voor ze haar kindje kreeg (nu 2 wk oud) dus die heeft ook een hond die niet opgevoed is...

Wat een drama, ik zou zo ook geen oplossing willen maar die mensen moeten eens weten wat echt overlast is en wat gewoon geluid uit appartementen / woning is.

16. draak86

draak86 VIP lid

7 mrt 2008
    5.427
    0
    0
    Thuisblijf mama
    Noord-holland
    Door het huis rennende en gillende kinderen vind ik gewoon altijd overlast, ongeacht het tijdstip, hier zorg je al voor dat dat niet gebeurd/niet mag. S'ochtends vroeg wat rustiger en zachter ivm evt slapende buren vind ik ook niet vreemd. Niet (expres) gooien met speelgoed is ook wel zo netjes. Maar voor de rest, jeetje je kunt je kies en hun speelgoed moeilijk inpakken in piepschuim. Ik vind dat je zat doet zo.

17. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    Turkije
    Ja na 20.00 is het hier sowieso stil. Als ze wakker worden doordeweeks gaan ze gewoon tv kijken.

Punt is ook dat er voorheen niks aan de hand was, ze kwamen toen ook gewoon met 1 puntje (stofzuigen) en dat was geen probleem, maar het loopt alleen maar verder uit. Lijkt alsof ze alleen maar op zoek gaan naar meer.

Salapio, ik zal eens kijken in het vve-reglement inderdaad.. wat er staat. Al verwacht ik gewoon de standaard eisen. VVE is verder hier ook een boel gezeur en geruzie dus anders nog een keer proberen te praten en idd de wijkagent oid.

18. mamavan5bengels

mamavan5bengels Fanatiek lid

21 nov 2010
    3.051
    2
    0
    Zelfstandige
    Amersfoort
    Ik zou dit eens gaan overleggen met de woningcooperatie.

19. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Gewoon schijt aan hebben...
    Hou je gewoon aan de normale dingen..:
    Dus gewoon voor 7 en na 8 ofzo geen ontzettend harde geluiden...

En daartussen in lekker je leven leiden zoals jij dat wil!
    Kinderen maken nu eenmaal geluid.. Je kan ze moeilijk vastbiden op een stoel en de mond dichtplakken...

Probeer het dus van je af te zetten en gewoon je ding doen

20. knap

knap Niet meer actief

Woord al gek van het lezen laat staan dat jij je zo moet schikken voor de onderburen.
    Wat je moet doen zou het niet weten in elk geval je kinderen gewoon kinderen laten zij hoor. Je kunt er moeilijk een pleister op plakken. Als ze eens huilen of gillen.

Deel Deze Pagina